Genel Bilgi
Kod | SUF301 |
Ad | Akvaryum Balıkları Yetiştiriciliği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. İbrahim DEMİRKALE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. İbrahim DEMİRKALE
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı akvaryum sistemleri ve dizaynı; su kalitesi ve kontrolü; akvaryum balıklarının tanıtılması, üretilmesi, beslenmesi ve taşınmasi konularında ögrenciye bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Akvaryum sistemleri ve düzenlenmesi, çevresel faktörler ve kontrolü; başta Poecillidae, Cyprinidae, Anabantidae and Cichlidae aileleri olmak üzere akvaryum balıklarının tanıtılması, üretilmesi, beslenmesi ve taşınması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
bütün yöntemleri ile akvaryum kitabı, Yeni Başlayanlar İçin Tatlı Su Akvaryumları
Notlar
Balık ve Akvaryum Bakım Kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Pek çok akvaryum balık türlerini ayırt eder, onların biyolojilerini bilir ve eşey ayrımlarını yapar. |
ÖÇ02 | Bir akvaryum balığı işletmesinin yer seçimi ve planlanması konusunda doğru ve sağlıklı karar verir. |
ÖÇ03 | Akvaryum yapımını ve düzeneğini kurmasını becerir. |
ÖÇ04 | Su kalitesi parametreleri ve aralarındaki ilişkileri analiz eder |
ÖÇ05 | Pek çok akvaryum balığı türünün üretimini, bakımını ve beslenmesi yapar. |
ÖÇ06 | Balıkların taşınması ve anestezi edilmesinin üstesinden gelir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tüm dersin içerigi konusunda özet bir bilgi verilmesi | öğrenci ders notu ile gelir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Akvaryum baliklarinin genel özellikleri, piyasa talepleri, Akvaryum baligi üretim isletmesi kurulmasinda yer seçimi | ders notunu okuma ve laboratuvara hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
3 | Cam akvaryum yapim teknikleri, beton havuzlarin teknik özellikleri, havalandirma ve filtrasyon | ders notunu okuma ve laboratuvara hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Akvaryum baliklarinda beslenme, yemler, canli yemler ve bunlarin basit üretim teknikleri | ders notunu okuma ve laboratuvara hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
5 | Akvaryum sistemlerinde çevresel etmenler ve yönetimi | ders notunu okuma ve laboratuvara hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
6 | resürküle sistemler | ders notunu okuma ve laboratuvara hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
7 | Doguran akvaryum balıkları | ders notunu okuma ve laboratuvara hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Poecilidae baliklari yetistiriciligi | ders notunu okuma ve laboratuvara hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
10 | Sazangiller | ders notunu okuma, webten kaynak taraması ve ev ödevi hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Sazangiller yetistiriciligi | ders notunu okuma, webten kaynak taraması ve ev ödevi hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
12 | Anabantidae ve Çöpçü baliklari yetistiriciligi | ders notunu okuma, webten kaynak taraması ve ev ödevi haazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
13 | Cichlidae yetistiriciligi | Önerilen kaynakları okuma, Deneme akvaryumlarının izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
14 | Balik tasimacaligi, balik kayip ve ölüm nedenlerine yaklasim. Yetistiricilikte kullanilan medikamentlerin kullanim ve hesaplanma yöntemleri | Önerilen kaynakları okuma, Deneme akvaryumlarının izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Ev ödevlerinin değerlendirilmesi | ev ödevi hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |