Genel Bilgi
Kod | SUF322 |
Ad | Akvaryum Balıkları Hastalıkları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. İbrahim DEMİRKALE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. İbrahim DEMİRKALE
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Akvaryumlarda yetistirilen baliklarda canli ya da cansiz etmenler nedeniyle ortaya çikan hastaliklari ögrenme, bu hastaliklara karsi önlemler alabilme, akvaryum ortamlarinda dezenfeksiyon ve hijyen saglayabilmek, gerekli durumlarda medikament uygulamayi saglamak.
Dersin İçeriği
Dogal ortami ile akvaryum ortaminin baliklar yönünden degerlendirilmesi, akvaryumlarda stres ve saglik sorunun yaratan olumsuzluklar, Akvaryumlarda karantina uygulamalari,Akvaryum baliklarinda siklikla rastalanilan bakteriyel, viral, paraziter ve fungal hastaliklar ile tani ve sagaltim yöntemleri, Akvaryumlarda abiyotik nedenlerle olusan saglik sorunlari.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Süs balığı hastalıklarının teşhis ve tedavisi için balık hastalığı kitapları ve Bilgisayar Yazılımı ve Uygulaması
Notlar
Deniz Akvaryum Balıklarında Hastalıklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dersi alan öğrenciler; Akvaryum koşulları ile doğal ortamı karşılaştırır |
ÖÇ02 | Akvaryum ortamının hazırlar ve karantina uygular |
ÖÇ03 | Akvaryumda etiyolojik alanların neden oldukları hastalıkları tanır, |
ÖÇ04 | Çevresel koşulların izler ve balıklara olası zararlarının inceler |
ÖÇ05 | Akvaryumların dezenfeksiyonunu sağlar |
ÖÇ06 | Etiyolojik alanlara karşı medikament uygular, sağaltımın sağlar, |
ÖÇ07 | Yavru bakımı ve korumasını bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Akvaryum ortami ve dogal ortamla karsilastirilmasi | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Akvaryumda stres ve saglik sorunu yaratabilecek çevresel faktörler | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Karantina nedir, nasil uygulanir, Dikkat edilecek hususlar. | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Akvaryum baliklarinda makroskopik muayene | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Tatli su akvaryum baliklarinda rastlanilan belli basli viral enfeksiyonlar | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Tatli su akvaryum baliklarinda rastlanilan belli basli bakteriyel enfeksiyonlar | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Mantar enfeksiyonlari | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Vize sinavi | Ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Paraziter enfeksiyonlari | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Tümoral hastaliklar | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Metabolik hastaliklar | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Göz ve deri hastaliklari | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Akvaryumlarda dezenfeksiyon ve uygulamalari | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Akvaryumlarda medikament uygulamalari | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Vitamin ve yemleme bilgisi,Rapor hazırlama | İnternet ve kütüphane veritabanlarını kullanarak kaynak araştırma, ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yıl sonu sınavı | Ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yıl sonu sınavı | Ders kitabında ilgili bölümleri çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |