SUF304 Plankton Kültürü

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SUF304
Ad Plankton Kültürü
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. OYA IŞIK


Dersin Amacı

Fitoplanktonik organizmalari laboratuar ortaminda ve disari ortamda açik ve kapali sistemlerde kültüre almak, fitoplankton ve zooplanktonu kültüre almak için gerekli fiziksel ve kimyasal kosullari saglamak, kültüre alinan fitoplankton ve zooplankton türlerini ve temel biyolojik ihtiyaçlarini belirlemek, kültür yöntemlerini, Mikroalg izolasyon yöntemlerini, mikroalgal büyümeyi tanimlamak ve ölçmek. Besi ortami hazirlamak ve asilama yapmak ve uygulamak. Fitoplankton ve zooplankton hasatini yapmak, hasat yöntemlerini bilmektir.

Dersin İçeriği

Fitoplanktonik organizmalari kültüre alma kosullari, sürekli ve kesikli kültür yöntemleri, mikroalg kültüründe sterilizasyon, mikroalg izolasyon teknikleri, laboaruar kosullari, mikroalg kültürü için gerekli fiziksel ve kimyasal kosullar, algal büyümenin tanimi, algal büyümeyi belirleyen parametreler ve ölçümü, besi ortami hazirlama ve besleyici elementler, Asilama, hasat, disari ortamda havuzlarda mikroalg üretimi, fotobiyoreaktör tanimi, zooplankton kültürü, kültüre alinan fitoplankton ve zooplankton türleri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders notları  G. E., Fogg ve B. Thake (1987), Algal Cultures and Phytoplankton Ecology, Printed in USA, sf:259. Cirik S., Gökpınar Ş., 2005. Plankton Bilgisi ve Kültürü, Ege Üniv. Basımevi, İZMİR.   A. Richmond (2004), Handbook of Microalgal Culture, Biotechnology and Applied Phycology, Blackwell Science Ltd,sf:545.

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Fitoplanktonik organizmaların gereksinimi olan fiziksel ve kimyasal kültür koşullarını sayar.
ÖÇ02 Mikroalglerin kultüre alınma gerekçlerini açıklar, tarihçesiyle ilgili kısa bilgi verir, ilk kültüre alınan türlerin isimlerini sıralar.
ÖÇ03 Laboratuvar ortamında gerekli koşulları sayar, kesikli ve sürekli kültür yöntemlerini tanimlar ve açıklar.
ÖÇ04 Sterilizasyonu tanımlar, sterilizasyon yöntemlerini sayar ve prensiplerini açıklar, sterilizasyonda kullanılan cihazların nasıl çalıştığıni ana hatlarıyla açıklar.
ÖÇ05 Alg kültürlerinde büyümeyi açıklar, büyüme tanımını yapar, büyüme parametrelerini tanımlar.
ÖÇ06 Mikroalg izolasyon yöntemlerini sayar ve açıklar.
ÖÇ07 Kesikli ve Sürekli Kültürün tanımını yapar, besi ortamı hazırlar.
ÖÇ08 Mikroalg izolasyon tekniklerini tanımlar, agar ile katı besi yeri hazırlar, ekim yapar
ÖÇ09 Kültüre alınacak alg türü seçim kriterleri, yaygın olarak ültüre alınan mikroalg türleri.
ÖÇ10 Dışarı alg kültürü genel prensiplerini açıklar havuz ve fotobiyoreaktörü tanımlar.
ÖÇ11 Klorofil a analizini yapar. hücre sayar, kültürün optik yoğunluğunu ölçer, kuru madde analizi yapar.
ÖÇ12 Rotifer kültürünü açıklar, rotifer kültür koşullarını tanımlar.
ÖÇ13 Artemia kültür koşullarını ve artemia kisti açmayı açıklar.
ÖÇ14 Daphnia (su piresi) kültür koşullarını tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Plankton kültürünün tarihçesi, mikroalglerin kültüre alinma gereksinimleri, mikroalglerin fiziksel ve kimyasal gereksinimleri. Dersi tanır, ders notunu edinir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Plankton kültürü laboratuar kosullari, Laboratuarin tanitilmasi, Isik, Sicaklik, havalandirma-karistirma, besleyici elementler ve besi ortami hazirlanmasi. Ders notu ve laboratuar föyüne hazırlanarak gelirler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 Sterilizasyon tanimi, Sterilizasyon metodlari, besi ortami sterilizasyonu, besi ortami hazirlama. Ders notu ve laboratuar föyüne hazırlanarak gelirler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Alg kültürlerinde büyümenin tanimi, Algal büyümenin evreleri, büyüme parametreleri, hücre sayimi ile büyümenin ölçümü. Ders notu ve laboratuar föyüne hazırlanarak gelirler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Mikroalg kültür yöntemleri, Kesikli ve Sürekli kültür yöntemleri, kuru madde analizi ile algal büyümenin belirlenmesi. Ders notu ve laboratuar föyüne hazırlanarak gelirler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Mikroalg izolasyon yöntemleri. Klorofil a analizi. Ders notu, laboratuar için föy.Kuru madde hesaplanması ödevini yaparlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Yaygin olarak kültüre alinan alg türleri, fiziksel ve kimyasal gereksinimleri, mikroskopta türlerin incelenmesi. Ders notu, laboratuar için föy. Klorofil a miktarı hesaplanması ödevini yaparlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sinav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Disari alg kültürleri, havuzlarda ve fotobiyoreaktörlerde mikroalg üretiminin genel prensipleri. Ders notu, laboratuar için föy. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Mikroalgal ürün hasati, optik yogunluk ölçümü. Ders notu, laboratuar için föy. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Havuz ve Fotobiyoreaktörler için besi ortami hazirlanmasi ve asilama. Ders notu, laboratuar için föy. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Rotifer kültürü, rotiferler kültürü için gerekli kosullar. Rotiferin morfolojik yapisi. Ders notu, laboratuar için föy. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Daphnia kültürü, Daphnia kültürü için gerekli kosullar. Daphnia´nin morfolojik yapisi. Rotifer ve Daphnia beslenmesi. Ders notu, laboratuar için föy. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Artemia kültürü, Artemia kistlerinin açilmasi için gerekli fiziksel ve kimyasal kosullarin hazirlanmasi ve kistlerin kuluçka edilmesi. Ders notu, laboratuar için föy. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Kuluçka edilmiş Artemia ların morfolojik yapıları ve beslenmesi. Ders notu, laboratuar için föy. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Final sınavı Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final sınavı Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS