SUF411 Balık Biyodeneyleri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SUF411
Ad Balık Biyodeneyleri
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FATMA ÇEVİK


Dersin Amacı

Kirleticilerin baliklara etkisinin laboratuvar kosullarinda incelenmesi ve konuda beceri kazanma.

Dersin İçeriği

Biyodeneyler hakkinda genel bilgiler, ilgili terimler; çesitleri, kullanimi, avantaj-dezavantaji; balik biyodeneylerinin tanimi; yöntem seçimi ve genel kurallar; deney baliginin seçimi ve hazirlanmasi; deneylerin kurulmasi; hesaplamalar, inceleme ve sonuçlarin degerlendirilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

ÜNSAL, M., 1998, Kirlilik Deneyleri. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Su Ürünleri ve Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü, Yayın No:11,Seri:A, Bodrum. GÖKSU, M.Z.L., 2010, Su Kirliliğinde Biyodeneyler, Nobel Yayınevi Anonymus 1999. Standard Methods for the Examination of Water and Wastewater. American Public Health Association, American Water Works Association, Water Environment Federation.

Notlar

İnternet


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Balık biyodeneylerini tanımlar
ÖÇ02 Deney ekipmanını belirler
ÖÇ03 Balık biyodeneyleri kurar, izler
ÖÇ04 Biyodeney sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır
ÖÇ05 Biyodeneylerde etiği bilir.
ÖÇ06 Deney organizmalarının seçimini yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giris, uygulamalar, tarihçe Ders notundaki ilgili bölüm okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Biyodeney(tanimi, amaci) ve siniflandirma(organizma tepkisi ve süreye göre) Ders notundaki ilgili bölüm okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Zehirin verilis sekli ve deney amacina göre siniflandirma Ders notundaki ilgili bölüm okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Deney organizmalari(mikroorganizmalar, algler ve omurgasiz hayvanlar) Ders notundaki ilgili bölüm okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Balik biyodeneyleri, tanimi, parametreler, materyal ve yöntem, balik seçimi Ders notundaki ilgili bölüm okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Baliklarin özellikleri, hazirlama, yemleme, stoklama ve konsantrasyon seçimi Ders notundaki ilgili bölüm okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Deney suyu-stok çözelti hazirlanmasi, ortam özellikleri(sicaklik, oksijen, pH) Ders notundaki ilgili bölüm okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 ARA SINAV Ara sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ön denemeler, kontrol denemeleri ve esas denemeler Ders notundaki ilgili bölüm okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Biyodeneylerde Etik Ders notundaki deneysel bölüm okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Deney düzeneğinin kurulması, balıkların alıştırılması Ders notundaki deneysel bölüm okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Deneyler için balıkların seçilmesi toksik madde derişiminin hesaplanması ve deney ortamına verilmesi Ders notundaki deneysel bölüm okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Deneylerin izlenmesi Ders notundaki deneysel bölüm okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Deneylerdeki verilerin düzenlenmesi Ders notu deneysel bölüm okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Hesaplamalar ve probit analiz yöntemi, sonuçların değerlendirilmesi Ders notundaki ilgili bölüm okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Final sınavı Final sınavı için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final sınavı Final sınavı için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS