SUF409 Ekonomik Deniz Balıkları ve Balıkçılığı

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SUF409
Ad Ekonomik Deniz Balıkları ve Balıkçılığı
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. HACER YELDAN
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. HACER YELDAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amaci, geleneksel olarak uygulanan balikçiligi tanitmak; ekonomik degeri olan baliklarin biyolojileri geregi sergiledikleri davranis sekilleriyle uygulanan avcilik yöntemleri arasindaki iliskiyi kurarak modern balikçilik stratejilerini belirlemeyi saglamaktir.

Dersin İçeriği

Giriş, Türkiye'nin Balık Üretimi, Balıkçılığın Önemli Türleri, Balıkçılığın Durumu, Su Ürünleri Kaynakları, Balıkçılık Yönetimi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Notu ve Kitaplar

Notlar

Şavaş, M., 2011. Türkiye Deniz Balıkları Atlası, Ege Üniversitesi yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Denizel balıklardan ekonomik öneme sahip olanları belirler.
ÖÇ02 Balık davranışlarıyla avcılık stratejisi arasındaki ilişkiyi kurar.
ÖÇ03 Akdeniz sular sisteminin dünya balıkçılığındaki yerini belirler.
ÖÇ04 Ekonomik öneme sahip balıklar arasındaki etkileşimi açıklar.
ÖÇ05 Balııkçılık sektöründen ekonomiye olan katkıyı diğerlerinden ayırd eder.
ÖÇ06 Ekonomik değere sahip balıkların kullanım şekillerini gösterir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, Balıkçılıkla İlgili Bilgi ve Bulgular Ders Notları 1-4. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Türkiye'nin Balık Üretimi ve Bölgelere (Deniz) Göre Dağılımı Ders Notları 5-9. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Balık Üretiminin Türlere Göre Dağılımı Ders Notları 9-13. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
4 Hamsi (Engraulis encrasicolus) Ders Notları 13-20. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
5 Karagöz Istavrit (T. trachurus); Kraça (T. mediterraneus) ve Sardalya (S. pilchardus) Ders Notları 20-30. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Uskumru (Scomber scombrus) ve Kolyoz (Scomber colias) Ders Notları 30-37. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Mezgit (Merlangius merlangus) ve Kefaller (Mugil ve Liza spp.) Ders Notları 37-46. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Sınav için Çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Palamut (Sarda sarda), Lüfer (Pomatomus saltatrix) Ders Notları 46-52. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Kalkan (Scopthalmus maximus) ve Dil Baligi (Solea solea) Ders Notları 52-58. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Keserbaş Barbun (Mullus barbatus) ve Taş Barbunu (Mullus surmuletus) Ders Notları 58-64. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
12 Türkiye'nin Su Ürünleri Potansiyeli ve Uygulanan Balıkçılık Ders Notları 64-71. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Balıkçılığın Durumu Ders Notları 71-74. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Su Ürünleri Kaynakları Ders Notları 74-78. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Balıkçılığın İdare Edilmesi Ders Notları 78-83. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 01:54