Genel Bilgi
Kod | SUF429 |
Ad | Mesleki Uygulama 1 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜLSÜN ÖZYURT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. GÜLSÜN ÖZYURT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ögrencilere verilen teorik bilgileri, uygulamaya aktarma becerisi saglamak ve ögrencinin kariyer alanindaki ilgilerini test etme olanagi sunmaktir.
Dersin İçeriği
Ögrencinin lisans egitimi boyunca temel bilimler, su ürünleri yetistiriciligi, hastaliklari, avlama ve isleme alaninda edindigi teorik bilgilerin uygulamasini içerir
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Daha önceki yılların staj defterleri örnek gösterilir
Notlar
internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dip trolü, fanyalı karides uzatma ağı, paraketa, ığrıp ve serpme gibi balıkçılık uygulamalarını öğrenir |
ÖÇ02 | Balıklarda yaş tayini ve bazı morfometrik ölçümleri bilir |
ÖÇ03 | Su ürünlerinin temizlenmesi ve fileto yapımını öğrenir, ekonomik olmayan türlerden silaj hazırlayabilir |
ÖÇ04 | Doğadan ihtiyoplankton örneklerinin toplanması ve bu örneklerin çeşitli amaçlarla kullanılması hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Kıyı profili çıkarılmasını bilir |
ÖÇ06 | Bölgemizdeki temel bivalvia ve gastropod türlerini tanır |
ÖÇ07 | Balıklara aşı yapılması ve ilaç uygulama yöntemlerini öğrenir. |
ÖÇ08 | Paraziter, bakteriyel hastalıkların teşhisi, antibiyogram uygulaması ve kan alma yöntemlerini bilir |
ÖÇ09 | Artemia açtırılması ve saymasını öğrenir |
ÖÇ10 | Lagün sistemlerini bilir ve dalyan balıkçılığını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Balikçilik Uygulamasi 1 (Dip Trolü) | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Balikçilik uygulamasi 2 (Fanyali Karides Uzatma Agi) | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Balikçilik uygulamasi 3 (Paraketa) | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Balikçilik uygulamasi 4 (Igrip ve serme) | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Balikçilik uygulamasi 5 (Baliklarda yas tayini ve bazi morfometrik karakterler) | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Isleme teknolojisi uygulamasi 1 (Su ürünlerinin temizlenmesi ve fileto çikartilmasi) | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Isleme teknolojisi uygulamasi 2 (Ödev- Ekonomik olmayan türlerden slaj yapimi) | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Programın incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Temel bilimler uygulamasi 2 (Kiyi profili çikarilmasi) | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Temel bilimler uygulamasi 3 (Bölgemizdeki bazi bivalvia ve gastropod türleri) | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Balik hastaliklari uygulamasi 1 (Baliklara asi yapilmasi ve ilaç uygulanmasi | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Balik hastaliklari uygulamasi 2 (Paraziter hastaliklarin tayini ve kan alma | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Balik hastaliklari uygulamasi 3 (Bakteriyel hastaliklarin teshisi ve antibiyogram uygulamasi) | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Yetistiricilik uygulamasi (Artemia açtirilmasi ve sayilmasi) | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Teknik Gezi (Yumurtalık lagünleri) | Programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 105 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,20 | ||
AKTS | 4 AKTS |