SUF413 Balık Islahı

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SUF413
Ad Balık Islahı
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MAKBULE BAYLAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MAKBULE BAYLAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Balık yetiştiriciliğinde verimliliği etkileyen en önemli faktörlerden olan ıslah konusunu balığa özgü olarak tanıtmak

Dersin İçeriği

Balık ıslahının amacı ve kapsamı, kalitatif ve kantitatif fenotipler, genotipik ve çevresel faktörler, bir populasyonun genetik yapısı (Hardy-Weinberg dengesi), genotipik ve çevresel varyans, akrabalar arası benzerlik, kalıtım derecesi, seleksiyon, saf değiştirme ve melezleme

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

DÜZGÜNEŞ, O., ELİÇİN, A., AKMAN, N., 1991. Hayvan Islahı. A.Ü. Ziraat Fak.Yayınları:1212. Ders Kitabı:349,ANKARA.

Notlar

TAVE, D., 1986. Genetics for Fish Hatchery Managers. AVI Publishing Company İns. West Port USA. PURDOM, C.E., 1995. Genetic and Fish Breeding. Ministry of Aquaculture, Fisheries and Food Fisheries Laboratory Lowestoft, Suffolk, UK.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Balık yetiştiriciliğinde ıslah prensiplerini uygulayarak verimliliği artırma becerisini kazandırır
ÖÇ02 Islah konuları ile ilgili problemleri saptar
ÖÇ03 problemlerin çözümüne yönelik çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak sonuçları değerlendirir
ÖÇ04 Islah konusunda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, sorunların çözümüne katkıda bulunur
ÖÇ05 Balık ıslahı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
ÖÇ06 Genetik ve ıslah arasındaki bağlantıyı kavrar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Balık Islahının Amacı ve Kapsamı Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Kalitatif Fenotip Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
3 Kantitatif Fenotip Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
4 Genotipik ve Çevresel Faktörler Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Bir Populasyonun Genetik Yapısı (Hardly Weinberg Dengesi) Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Genotip ve Çevresel Varyans I Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Genotip ve Çevresel Varyans II Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara sınav Ara sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Akrabalar Arası Benzerlik Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Kalıtım Derecesi I Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
11 Kalıtım Derecesi II Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
12 Seleksiyon Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Saf Yetiştirme ve Melezleme I Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Saf Yetiştirme ve Melezleme II Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Saf Yetiştirme ve Melezleme III Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Final sınavı Yazılı sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final sınavı Yazılı sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 11:57