Genel Bilgi
Kod | SUF412 |
Ad | Su Ürünleri Çevresel Etkiler Değerlendirilmesi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MELTEM MANAŞIRLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MELTEM MANAŞIRLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çevresel Etki Degerlendirilmesi Yönetmeligi uyarinca kurum ve kuruluslarca su ürünleri konusunda hazirlanmasi zorunlu olan proje ve raporlarin hazirlanmasi , uygulanmasi ve kontrolünde beceri kazanma
Dersin İçeriği
Sucul ortamda bitki gelisimi; islevleri; siniflandirilmasi(su üstü-yüzen yaprakli-sualti, tek hücreli-ipliksi algler); bitki kontrol yöntemleri(mekanik-çevresel-biyolojik-kimyasal); örnek problemler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notu,
Notlar
Su Ürünleri Çevresel Etkiler Değerlendirilmesi (ÇED) raporları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ülkemiz su ürünleri, çevre ve yasal durumunu tanımlar ve açıklar |
ÖÇ02 | ÇED Yönetmeliğinin amaç, hedef ve kapsamını açıklar |
ÖÇ03 | Yönetmelik kapsamındaki yükümlülükleri tanımlar ve tartışır |
ÖÇ04 | Hazırlanmış olan projeleri inceler, tartışır ve kontrol eder |
ÖÇ05 | ÇED proje-raporu hazırlama, inceleme ve kontrolünde beceri kazanır |
ÖÇ06 | Ülkemiz su ürünleri, değişen ekolojik şartlara ve yasal durumunu takip eder, tanımlar ve açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | ÇED ve Türkiyede ÇED uygulamasi | Ders notundaki ilgili bölüm okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çevresel Etki Degerlendirme Yönetmeligi ve raporlar | Ders notundaki ve ÇED Yönetmeliğindeki ilgili bölümler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | ÇED Raporu ve ÇED Ön Arastirma Raporu hazirlanacak faaliyetler | Ders notundaki ve ÇED Yönetmeliğindeki ilgili bölümler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kapsam ve etkilerin belirlenmesi, çevrenin hali hazir durumunun belirlenmesi | Ders notundaki ve ÇED Yönetmeliğindeki ilgili bölümler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Tahmin, degerlendirme, önlem, seçenek, öneri, rapor, karar, izleme, denetim | Ders notundaki ve ÇED Yönetmeliğindeki ilgili bölümler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Genel ve sucul ortamlardaki etkilerin belirlenmesi-degerlendirilmesi | Ders notundaki ve ÇED Yönetmeliğindeki ilgili bölümler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Atmosferik ve gürültü etkilerinin belirlenmesi-degerlendirilmesi | Ders notundaki ve ÇED Yönetmeliğindeki ilgili bölümler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sinav | Ara sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Biyolojik, kültürel ve sosyoekonomik çevreye etkiyi belirleme-degerlendirme | Ders notundaki ve ÇED Yönetmeliğindeki ilgili bölümler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Çevresel Etkileri Degerlendirme Yöntemleri I | Ders notundaki ve ÇED Yönetmeliğindeki ilgili bölümler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Çevresel Etkileri Degerlendirme Yöntemleri II | Ders notundaki ve ÇED Yönetmeliğindeki ilgili bölümler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Çevresel Etkileri Degerlendirme Yöntemleri III | Ders notundaki ve ÇED Yönetmeliğindeki ilgili bölümler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Çevresel Etkileri Degerlendirme Yöntemleri IV | Ders notundaki ve ÇED Yönetmeliğindeki ilgili bölümler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Çevresel Etkileri Degerlendirme Yöntemleri V | Ders notundaki ve ÇED Yönetmeliğindeki ilgili bölümler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Çevresel Etkiler ve sonuç | Ders notundaki ve ÇED Yönetmeliğindeki ilgili bölümler okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final sınavı | final sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | final sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |