Genel Bilgi
Kod | TYM125 |
Ad | Ses Eğitimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-1 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 1 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SEMİN SÜEDA ÇÖLCÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SEMİN SÜEDA ÇÖLCÜ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin ses materyalinin mesleki ilke ve prensipler doğrultusunda gelişiminin sağlanması ve duyum yetisinin artırılması.
Dersin İçeriği
Vokal organlarının anatomisi ve kullanımı. Solo ve koro olarak uyum içinde şarkı söyleme. Piyano eşliğinde solo şarkı söyleyişler için basit ezgiler.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Bulunmamaktadır
Notlar
SABAR,Gül Sesimiz, Eğitimi ve Korunması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ses materyalini doğru, etkin ve sağlıklı biçimde kullanır |
ÖÇ02 | Nefes hakimiyetini kazanır |
ÖÇ03 | Belirli bir şarkı söyleme stilini kazanır ve uygular |
ÖÇ04 | Müziksel işitme ve okuma becerisi kazanır ve uygular |
ÖÇ05 | Basit zorluk düzeyindeki herhangi bir şan eserini teknik ve müzikal açıdan icra eder |
ÖÇ06 | Ses materyali ve ses rengi ile ilgili bilgi sahibidir |
ÖÇ07 | Temel ses eğitiminin vokal/konson egzersizlerini kavrar ve uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası Tiyatro - Oyunculuk literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahiptir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Değişik kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını bilir ve uygular. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan, solfej ve kulak eğitimi ile etkileşimini değerlendirerek uygular. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel disiplin ve sahne koşullarına en yakın bir şekilde hazırlanan tam kapsamlı (kostüm, makyaj, dekor, müzik, ışık, efekt v.b. içeren) bir temsil içerisinde var olarak, karakterini icra eder. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma bilincini kazanır ve sahne ve set üzerinde prova, temsil ve tüm çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilerle tanışma ve yıllık ders planının tanıtımı | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
2 | Nefes egzersizlerine giriş,nefes şekillerinin anlatılması ve uygulamasının yapılması | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
3 | Ses materyalini tanıma üzerine çalışma ve uygulama | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
4 | Solunum ve gevşeme,rahatlama,bedensel ve zihinsel hazırlama çalışmaları | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
5 | Rezonans egzersizlerine giriş | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
6 | Rezonans egzersizleriyle çalışma | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
7 | Isınma egzersizlerine giriş | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
8 | Isınma egzersizleri üzerine çalışma | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
9 | Temel vokal egzersizlerine giriş | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
10 | Temel vokal konsonlarla ses yapısına uygun egzersizler üzerine çalışma ve uygulama-1 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
11 | Temel vokal konsonlarla ses yapısına uygun egzersizler üzerine çalışma ve uygulama-2 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
12 | Isınma ve küçük aralıklar,sıra sesleri üzerinde ses üretme çalışmaları-1 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
13 | Sessiz fonemlerle oluşturulmış özel vokal egzersizler üzerine çalışma ve uygulama-1 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
14 | Ara Sınav | Bireysel Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
15 | Dönem analizi ve genel tekrar. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Dönem analizi ve genel tekrar | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
17 | Sessiz fonemlerle oluşturulmış özel vokal egzersizler üzerine çalışma ve uygulama-2 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
18 | Yanaşık seslerle vokal egzersizler üzerine çalışma ve uygulama-1 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
19 | Yanaşık seslerle vokal egzersizler üzerine çalışma ve uygulama-2 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
20 | Isınma egzersizleri, yakın atlamalı ve ajilite egzersizleri üzerine çalışma ve uygulama-1 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
21 | Isınma egzersizleri,yakın atlamalı ve ajilite egzersizleri üzerine çalışma ve uygulama-2 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
22 | Yanaşık seslerle vokal egzersizler üzerine çalışma ve uygulama-3 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
23 | Yakın atlamalı seslerle vokal egzersizler üzerine çalışma ve uygulama | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
24 | Isınma ve küçük aralıklar,sıra sesleri üzerinde ses üretme çalışmaları-2 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
25 | Sessiz fonemlerle oluşturulmuş ses egzersizleri üzerine çalışma ve uygulama-3 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
26 | Müfredata ve öğrencinin teknik seviyesine uygun olarak belirlenen bir eserin deşifresinin yapılması | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
27 | Eserin deşifresinin tekrarı ve telaffuz çalışması | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
28 | Eserin acapella olarak çalışılması-1 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
29 | Eserin acapella olarak çalışılması-2 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
30 | Seslendirilecek eserin korrepetisyon yardımıyla çalışılması-1 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
31 | Seslendirilecek eserin korrepetisyon yardımıyla çalışılması-2 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
32 | Final Sınavı | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 1 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 32 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 1,28 | ||
AKTS | 1 AKTS |