Genel Bilgi
Kod | TYM119 |
Ad | Vücut Dili ve Plastiği I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. LILIYA KOSTOVA PANAYOTOVA PETROVA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. LILIYA KOSTOVA PANAYOTOVA PETROVA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin kendi bedensel malzemesinin mesleki prensipler ölçüsünde gelişiminin sağlanması, hayvan hareketleri taklit edilerek beden kullanım estetiğinin ve fiziksel koordinasyonunun geliştirilmesi. Temel koreografi egzersizleri ile kollektif olarak hereket etme kabiliyetinin geliştirilmesi.
Dersin İçeriği
Hayvan hareketlerinin insan vücudu yoluyla estetik anlatımı. (Kuş, kedi, yılan, köpek, kelebek vb.) İnsan diyaloglarının vücut dili yoluyla estetik anlatımı.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Bulunmamaktadır
Notlar
i.E. Koh (1974), Osnovi na Schenicheskoto Dvijenie, Sofia: İzadatelstvo Nauka i İzkustvo
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hareket-Ritim koordinasyonu geliştirerek önemini kavrar ve uygular. |
ÖÇ02 | Hayvan hareketleri üzerine çalışarak, kendi bedeni üzerine farkındalık sağlar. |
ÖÇ03 | Vücut esnetme tekniklerini bilir ve uygular |
ÖÇ04 | Hayvan hareketleri üzerinden yürüyüş-ritim ilişkisini kavrar. |
ÖÇ05 | Periferik bakışını geliştirerek, önemini kavrar ve uygular. |
ÖÇ06 | Çalışılan hayvan hareketlerini bir öykü içinde koreografik figürlerle ifade eder. |
ÖÇ07 | Vücut plastiğinin kullanım tekniklerini bilir ve uygular. |
ÖÇ08 | Vücut estetiğinin kullanım tekniklerini bilir ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası Tiyatro - Oyunculuk literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahiptir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Değişik kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını bilir ve uygular. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan, solfej ve kulak eğitimi ile etkileşimini değerlendirerek uygular. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel disiplin ve sahne koşullarına en yakın bir şekilde hazırlanan tam kapsamlı (kostüm, makyaj, dekor, müzik, ışık, efekt v.b. içeren) bir temsil içerisinde var olarak, karakterini icra eder. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma bilincini kazanır ve sahne ve set üzerinde prova, temsil ve tüm çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilere yıllık ders planının tanıtımı | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
2 | Sahne estetiği kazanmak için vücut üzerine egzersiz çalışmaları | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
3 | 16. yy-17. yy dönem bay ve bayan selamları üzerine çalışma | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | 16. yy-17. yy dönemlerin yürüyüş ve oturuş tavırları üzerine egzersiz çalışmaları | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
5 | 16. yy-17. yy dönemlerin bay ve bayan el tutuşları ve tavırları üzerine egzersiz çalışmaları | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | 16. yy-17. yy dönemlere göre bay ve bayanların birlikte yürüyüşleri, oturuşları ve kalkışları üzerine uygulama egzersizleri-1 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | 16. yy-17. yy dönemlere göre bay ve bayanların birlikte yürüyüşleri, oturuşları ve kalkışları üzerine uygulama egzersizleri-2 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | 16. yy-17. yy dönemlerin bireysel ve çiftli olarak bay ve bayan yürüyüşleri, oturuşları, kalkışları sırasında yelpaze ve baston kullanımı üzerine uygulama egzersizleri | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
9 | 18. yy´da pelerin tutuşları üzerine uygulama egzersizleri | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
10 | 18. yy´da yelpaze, baston, eldiven ve silindir şapka kullanımı üzerine bireysel uygulama egzersizleri | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
11 | 18. yy´da yelpaze, baston, eldiven ve silindir şapka kullanımı üzerine yürüyüşü, oturuşu, kalkışı barındıran eşli uygulama egzersizleri | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | 18. yy´da aksesuvarlı düşüş ve kalkış bireysel egzersizleri | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
13 | 18. yy´da aksesuvarlı düşüş ve kalkış toplu egzersizleri | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Ara sınav | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Dönem analizi ve genel tekrar. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Dönem analizi ve genel tekrar | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
17 | 19. yy el öpüşleri üzerine uygulama çalışmaları | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
18 | 19. yy düello ritüelinde eldiven atma çalışmaları | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
19 | 19. yy ve 20. yy´da sofra adabı üzerine bireysel uygulama çalışmaları | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
20 | 19. yy ve 20. yy´da sofra adabı üzerine toplu uygulama çalışmaları | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
21 | 19. yy ve 20. yy´da konuşma tavır ve davranışları üzerine uygulama egzersizleri | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
22 | 19. yy ve 20. yy´da hizmetçi tavır ve davranışları üzerine uygulama egzersizleri | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
23 | Ara sınav. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
24 | Dönemlere göre dinsel ritüeller, tavır ve davranışlar üzerine uygulama egzersizleri-1 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
25 | Dönemlere göre dinsel ritüeller, tavır ve davranışlar üzerine uygulama egzersizleri-2 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
26 | Öğrenilen tüm hareketlerin farklı koreografik düzenlemelerle uygulanması-1 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
27 | Öğrenilen tüm hareketlerin farklı koreografik düzenlemelerle uygulanması-2 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
28 | Öğrenilen tüm hareketlerin farklı koreografik düzenlemelerle uygulanması-3 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
29 | Öğrenilen tüm hareketlerin farklı koreografik düzenlemelerle uygulanması-4 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
30 | Estetik ifade kazanmak için farklı dönemlere ait duruş ve pozisyonlar üzerine bireysel uygulama egzersizleri | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
31 | Final sınavı hazırlık çalışmaları | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
32 | Final | Grup Çalışması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |