TYM119 Vücut Dili ve Plastiği I

3 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TYM119
Ad Vücut Dili ve Plastiği I
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Konservatuar - Yardımcı Meslek
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. LILIYA KOSTOVA PANAYOTOVA PETROVA


Dersin Amacı

Öğrencinin kendi bedensel malzemesinin mesleki prensipler ölçüsünde gelişiminin sağlanması, hayvan hareketleri taklit edilerek beden kullanım estetiğinin ve fiziksel koordinasyonunun geliştirilmesi. Temel koreografi egzersizleri ile kollektif olarak hereket etme kabiliyetinin geliştirilmesi.

Dersin İçeriği

Hayvan hareketlerinin insan vücudu yoluyla estetik anlatımı. (Kuş, kedi, yılan, köpek, kelebek vb.) İnsan diyaloglarının vücut dili yoluyla estetik anlatımı.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Bulunmamaktadır

Notlar

i.E. Koh (1974), Osnovi na Schenicheskoto Dvijenie, Sofia: İzadatelstvo Nauka i İzkustvo


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hareket-Ritim koordinasyonu geliştirerek önemini kavrar ve uygular.
ÖÇ02 Hayvan hareketleri üzerine çalışarak, kendi bedeni üzerine farkındalık sağlar.
ÖÇ03 Vücut esnetme tekniklerini bilir ve uygular
ÖÇ04 Hayvan hareketleri üzerinden yürüyüş-ritim ilişkisini kavrar.
ÖÇ05 Periferik bakışını geliştirerek, önemini kavrar ve uygular.
ÖÇ06 Çalışılan hayvan hareketlerini bir öykü içinde koreografik figürlerle ifade eder.
ÖÇ07 Vücut plastiğinin kullanım tekniklerini bilir ve uygular.
ÖÇ08 Vücut estetiğinin kullanım tekniklerini bilir ve uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası Tiyatro - Oyunculuk literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahiptir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını bilir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Değişik kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını bilir ve uygular. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan, solfej ve kulak eğitimi ile etkileşimini değerlendirerek uygular.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri yorumlama becerisi kazanır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel disiplin ve sahne koşullarına en yakın bir şekilde hazırlanan tam kapsamlı (kostüm, makyaj, dekor, müzik, ışık, efekt v.b. içeren) bir temsil içerisinde var olarak, karakterini icra eder.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma bilincini kazanır ve sahne ve set üzerinde prova, temsil ve tüm çalışmalarda uygular.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğrencilere yıllık ders planının tanıtımı Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
2 Sahne estetiği kazanmak için vücut üzerine egzersiz çalışmaları Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
3 16. yy-17. yy dönem bay ve bayan selamları üzerine çalışma Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
4 16. yy-17. yy dönemlerin yürüyüş ve oturuş tavırları üzerine egzersiz çalışmaları Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
5 16. yy-17. yy dönemlerin bay ve bayan el tutuşları ve tavırları üzerine egzersiz çalışmaları Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
6 16. yy-17. yy dönemlere göre bay ve bayanların birlikte yürüyüşleri, oturuşları ve kalkışları üzerine uygulama egzersizleri-1 Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 16. yy-17. yy dönemlere göre bay ve bayanların birlikte yürüyüşleri, oturuşları ve kalkışları üzerine uygulama egzersizleri-2 Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
8 16. yy-17. yy dönemlerin bireysel ve çiftli olarak bay ve bayan yürüyüşleri, oturuşları, kalkışları sırasında yelpaze ve baston kullanımı üzerine uygulama egzersizleri Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
9 18. yy´da pelerin tutuşları üzerine uygulama egzersizleri Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
10 18. yy´da yelpaze, baston, eldiven ve silindir şapka kullanımı üzerine bireysel uygulama egzersizleri Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
11 18. yy´da yelpaze, baston, eldiven ve silindir şapka kullanımı üzerine yürüyüşü, oturuşu, kalkışı barındıran eşli uygulama egzersizleri Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 18. yy´da aksesuvarlı düşüş ve kalkış bireysel egzersizleri Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
13 18. yy´da aksesuvarlı düşüş ve kalkış toplu egzersizleri Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Ara sınav Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Dönem analizi ve genel tekrar. Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
16 Dönem analizi ve genel tekrar Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
17 19. yy el öpüşleri üzerine uygulama çalışmaları Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
18 19. yy düello ritüelinde eldiven atma çalışmaları Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
19 19. yy ve 20. yy´da sofra adabı üzerine bireysel uygulama çalışmaları Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
20 19. yy ve 20. yy´da sofra adabı üzerine toplu uygulama çalışmaları Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
21 19. yy ve 20. yy´da konuşma tavır ve davranışları üzerine uygulama egzersizleri Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
22 19. yy ve 20. yy´da hizmetçi tavır ve davranışları üzerine uygulama egzersizleri Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
23 Ara sınav. Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
24 Dönemlere göre dinsel ritüeller, tavır ve davranışlar üzerine uygulama egzersizleri-1 Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
25 Dönemlere göre dinsel ritüeller, tavır ve davranışlar üzerine uygulama egzersizleri-2 Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
26 Öğrenilen tüm hareketlerin farklı koreografik düzenlemelerle uygulanması-1 Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
27 Öğrenilen tüm hareketlerin farklı koreografik düzenlemelerle uygulanması-2 Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
28 Öğrenilen tüm hareketlerin farklı koreografik düzenlemelerle uygulanması-3 Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
29 Öğrenilen tüm hareketlerin farklı koreografik düzenlemelerle uygulanması-4 Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
30 Estetik ifade kazanmak için farklı dönemlere ait duruş ve pozisyonlar üzerine bireysel uygulama egzersizleri Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
31 Final sınavı hazırlık çalışmaları Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
32 Final Grup Çalışması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 2 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 64
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,56
AKTS 3 AKTS