TYM121 Koro I

3 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TYM121
Ad Koro I
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SEMİN SÜEDA ÇÖLCÜ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. SEMİN SÜEDA ÇÖLCÜ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Çok sesliliğe hazırlık, ses ısıtma, ton, entonasyon ve artikülasyon egzersizleri yardımıyla çok sesli duyum ve birilikte müzik yapma beceri ve alışkanlığının kazandırılması.

Dersin İçeriği

Koro literatüründe yer alan farklı dönem ve stildeki polifonik eserler aracılığıyla çoksesli söyleme tekniğinin, kurallarının, nefes ve ses koordinasyonunun kavranması ve uygulanması yoluyla koroyu oluşturan bireylerin birlikte farklı dönem,stil ve teknikte koral eserleri seslendirebilme becerilerinin oluşturulması.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Muammer Sun Koro eserleri dizini Suna Çevik Koro Eğitimi Saip Egüz Koro Eğitimi Ulusal ve Uluslararası Koro repertuarından koronun teknik seviyesine göre çalışılmak üzere oluşturulmuş eser repertuarı

Notlar

Koro eğitimi ile ilgili yazılmış yüksek lisans tezlerinden derlenen ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma, nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır.
ÖÇ02 Çoksesli müzik çalışmasının yapılmasıyla bu yönde müzikal gelişim becerisi gösterir.
ÖÇ03 Ulusal ve uluslar arası koro literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır.
ÖÇ04 Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilinci kazanır.
ÖÇ05 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslar arası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
ÖÇ06 Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır.
ÖÇ07 Çoksesli söyleyiş tekniği açısından önem taşıyan sahnede uyum becerisi ve sahne disiplini kazanır.
ÖÇ08 Birlikte söyleme tekniği açısından önem taşıyan homojenlik,entonasyon becerisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası Tiyatro - Oyunculuk literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahiptir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını bilir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Değişik kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını bilir ve uygular.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan, solfej ve kulak eğitimi ile etkileşimini değerlendirerek uygular. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri yorumlama becerisi kazanır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel disiplin ve sahne koşullarına en yakın bir şekilde hazırlanan tam kapsamlı (kostüm, makyaj, dekor, müzik, ışık, efekt v.b. içeren) bir temsil içerisinde var olarak, karakterini icra eder.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma bilincini kazanır ve sahne ve set üzerinde prova, temsil ve tüm çalışmalarda uygular.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve ders hakkında genel bilgiler Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
2 Korolar,koroların önemi.Ses sınırlarını tespit çalışması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
3 Ses,solunum organlarının tanıtılması. E.Bayraktar'ın eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
4 Nefes-vücut yumuşaklığı,dil-konuşma egzersizleri. Z.Sağlıker'in eserinin çalışılması. bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
5 Diksiyon ve temiz ses üretme çalışmaları,diyafram alıştırmaları. bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
6 Entonasyon kavramının anlatılması.J.S.Bach'ın eserinin çalışılması. bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
7 Vurgular, anlatım çalışmaları. İstiklal Marşı'nın çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
8 Nefes-ses ilişkisinin anlatılması.Praetorius'un eserinin çalışılması. bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
9 Kısa koro tarihinin tanıtılması. bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
10 Saip Egüz'ün eserinin çalışılması. bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
11 Halk ezgisi "Zekiyem"in çalışılması. bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
12 D.Frederichi'nin eserinin çalışılması. bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
13 Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
14 Legato-Staccatokavramlarının çalışılması.J.S.Bach'ın eserinin çalışılması. bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
15 Nüans kavramlarının tanıtılması. O.Gibbong'un eserinin çalışılması. bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
16 Ses araştırmaları.Tek ve grup çalışmaları. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
17 Çalışılan eserlerin seslendirilmesi. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
18 Ses, diyafram, ağız, duruş ile ilgili araştırmalar. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
19 Müzikalite ve doğru nefes çalışmaları. D.Friderichi'nin eseri (tekrar) Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
20 Eser içeriği için doğru motivasyon. F.Schubert'in eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
21 H.Akay'ın eserinin çalışılması Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
22 İç ve dış yumuşamanın öneminin kavranması. G.Gstoldi'nin eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
23 Farklı bir yapı:Türk Müziği. Ali Sevgi'nin eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
24 Türkiye ve Batı Koro tarihi Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
25 Marşlarımız: 10.Yıl Marşı Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
26 F.Schubert'in eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
27 H.Akay'ın eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
28 Barok ve öncesi dönemin kavranması.William Trost'un eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
29 Atatürk ve müzik. E.Zuchmayer'in eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
30 Belli başlı korolardan dinletiler sunulması. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması
31 Genel tekrar sınava hazırlık Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
32 Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 2 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 64
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,56
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 27.11.2022 10:36