Genel Bilgi
Kod | BDMS201 |
Ad | Eğitim Tarihi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SİBEL VURAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SİBEL VURAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Eğitime özgü temel kavramlar ve bu kavramların beden eğitimi öğretimiyle ilişkisi, Eğitimi ve Beden Eğitimi öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. İlgili Öğretim Programının incelenmesi(amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi.
Dersin İçeriği
Bir Öğretmen Olarak kendini geliştirme Ders Sunumu.Beden Eğ. Öğretmeninini hak ve sorumlulukları, .Daha iyi bir öğretmen ve antrenör olma. Öğrenmenin Organizasyonu.Öğretim Planları. Spor kültürü ve olimpik eğitim.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Yahya Akyüz, pagem İsmail Doğan, eğitim Tarihi,Nobel Akademik
Notlar
Doç.Dr. Selim Hilmi Özkan İstanbul (2014) ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türk Eğitim Tarihine ışık tutan önemli kişileri tanır. |
ÖÇ02 | Yakın veya uzak eğitim tarihinde başarısız olmuş proje ve girişimleri öğrenir ve tekrarlanmaması için fikir geliştirebilir |
ÖÇ03 | Cumhuriyet dönemi eğitimde gerçekleştirilen yenilikleri bilir ve benimser |
ÖÇ04 | Osmanlı dönemi ve daha önceki Türk devletlerinin eğitime bakış açılarındaki farklılıkları kavrayabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Eski Türklerde eğitim | konuya hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Türklerin İslamiyete geçmesi ve sonrasında eğitim | konuya hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Selçuklular ve diğer Türk devletlerinin eğitim yapısı | konuya hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Osmanlı döneminde eğitim 1.bölüm | konuya hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Osmanlı döneminde eğitim 2. Bölüm | konuya hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Osmanlı döneminde eğitim reformları ve yenileşme | konuya hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Cumhuriyet dönemi eğitim inkılapları | konuya hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | konuya hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | konuların genel tekrarı | konuya hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | eğitimde güncel tartışmalar ve projeler | konuya hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | 1950 lerden sonraki eğitim ve yapılanması | konuya hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | 1970 lerden sonraki eğitim reformları | konuya hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Önemli eğitimcilerimiz | konuya hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Günümüzde eğitim ve Türk Eğitim Sisteminin yapısı | konuya hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | aile ve toplumun okula katılımı | konuya hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |