Genel Bilgi
Kod | TYM223 |
Ad | Oyun İnceleme II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Fatma TUĞCU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Fatma TUĞCU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dramaturginin temel kavramları bağlamında Çömlek, Andros Güzeli, Everymen, Macbeth, Hamlet, Pheidra, Hernani, Cryno de Bergerac, Emilia Galotti, Nora-Bir Bebek Evi, Matmazel Jülie, Vişne Bahçesi, Hayaletler Sonatı adlı oyunların öz ve biçim açısından incelenmesi yoluyla bu oyunların ve yazarlarının kendi dönemlerinde gelişen tiyatro düşüncesi ve/veya akımlar içindeki yer ve önemlerini tespit etmek.
Dersin İçeriği
Shakespeare'in dört büyük tragedyası: Hamlet, Macbeth, Kral Lear, Othello. Naturalizm ve Realizm: Henrik İbsen, August Strindberg ve Anton Çehov'un oyunları. Ekspresyonizm ve Sürrealizm: August Strindberg, Georg Büchner ve Alfred Jarry'nin oyunları.
Dersin Ön Koşulu
TYM107 Oyun İnceleme I
Kaynaklar
Lajos Egri - Piyes Yazma Sanatı
Notlar
Derste incelenecek oyunların metinleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İncelenen oyunların öz ve biçim açısından analizini yapar. |
ÖÇ02 | İncelenen oyunların olay dizisini, temasını (anafikir, düşünce), çatışan unsurlarını açıklar. |
ÖÇ03 | İncelenen oyunların oyun kişilerinin trajik hatalarını ve buna bağlı olarak olay örgüsü içindeki yazgısal değişim noktalarını açıklar. |
ÖÇ04 | İncelenen oyunların türünü, serim, düğüm, çözüm bölümlerini açıklar. |
ÖÇ05 | İncelenen oyun ve oyun yazarlarının tiyatro tarihi içerisindeki yer ve önemini açıklar. |
ÖÇ06 | İncelenen oyun ve yazarların kendi dönemlerinde var olan tiyatro düşüncesi ile ne denli uyuşup uyuşmadığını açıklar. |
ÖÇ07 | Bir tiyatro metnini dramaturjinin temel ilkeleri çerçevesinde okur ve analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası Tiyatro - Oyunculuk literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını bilir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Değişik kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını bilir ve uygular. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan, solfej ve kulak eğitimi ile etkileşimini değerlendirerek uygular. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri yorumlama becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel disiplin ve sahne koşullarına en yakın bir şekilde hazırlanan tam kapsamlı (kostüm, makyaj, dekor, müzik, ışık, efekt v.b. içeren) bir temsil içerisinde var olarak, karakterini icra eder. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma bilincini kazanır ve sahne ve set üzerinde prova, temsil ve tüm çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Everymen (İnsanoğlu) adlı Ortaçağ moralite oyununun incelenmesi. Oyunun ders içerisinde birlikte okunması yoluyla öz ve biçim açısından incelenip değerlendirilmesi; Tür, Olay dizisi, Öykü, Karakter, Düşünce (tema), Çatışan unsurlar vb. unsurlar açısından çözümlenmesi ve yazıldığı dönemin özellikleri ile karşılaştırılması yoluyla tiyatro tarihi içindeki yer ve öneminin belirlenmesi. | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | W. Shakespeare’in Macbeth adlı oyununun incelenmesi. Oyunun ders içerisinde birlikte okunması yoluyla öz ve biçim açısından incelenip değerlendirilmesi; Tür, Olay dizisi, Öykü, Karakter, Düşünce (tema), Çatışan unsurlar vb. unsurlar açısından çözümlenmesi ve yazıldığı dönemin özellikleri ile karşılaştırılması yoluyla tiyatro tarihi içindeki yer ve öneminin belirlenmesi. | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | W. Shakespeare’in Hamlet adlı oyununun incelenmesi. Oyunun ders içerisinde birlikte okunması yoluyla öz ve biçim açısından incelenip değerlendirilmesi; Tür, Olay dizisi, Öykü, Karakter, Düşünce (tema), Çatışan unsurlar vb. unsurlar açısından çözümlenmesi ve yazıldığı dönemin özellikleri ile karşılaştırılması yoluyla tiyatro tarihi içindeki yer ve öneminin belirlenmesi. | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | J. Racine’in Pheidra adlı oyununun incelenmesi. Oyunun ders içerisinde birlikte okunması yoluyla öz ve biçim açısından incelenip değerlendirilmesi; Tür, Olay dizisi, Öykü, Karakter, Düşünce (tema), Çatışan unsurlar vb. unsurlar açısından çözümlenmesi ve yazıldığı dönemin özellikleri ile karşılaştırılması yoluyla tiyatro tarihi içindeki yer ve öneminin belirlenmesi. | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Moliere’in Cimri adlı oyununun incelenmesi. Oyunun ders içerisinde birlikte okunması yoluyla öz ve biçim açısından incelenip değerlendirilmesi; Tür, Olay dizisi, Öykü, Karakter, Düşünce (tema), Çatışan unsurlar vb. unsurlar açısından çözümlenmesi ve yazıldığı dönemin özellikleri ile karşılaştırılması yoluyla tiyatro tarihi içindeki yer ve öneminin belirlenmesi. | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Moliere’in Tartuffe adlı oyununun incelenmesi. Oyunun ders içerisinde birlikte okunması yoluyla öz ve biçim açısından incelenip değerlendirilmesi; Tür, Olay dizisi, Öykü, Karakter, Düşünce (tema), Çatışan unsurlar vb. unsurlar açısından çözümlenmesi ve yazıldığı dönemin özellikleri ile karşılaştırılması yoluyla tiyatro tarihi içindeki yer ve öneminin belirlenmesi. | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Ara Sınav | Kaynak Okuma, | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
8 | Victor Hugo’nun Hernani adlı oyununun incelenmesi. Oyunun ders içerisinde birlikte okunması yoluyla öz ve biçim açısından incelenip değerlendirilmesi; Tür, Olay dizisi, Öykü, Karakter, Düşünce (tema), Çatışan unsurlar vb. unsurlar açısından çözümlenmesi ve yazıldığı dönemin özellikleri ile karşılaştırılması yoluyla tiyatro tarihi içindeki yer ve öneminin belirlenmesi. | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Edmond Rostand’ın Cryno de Bergerac adlı oyununun incelenmesi. Oyunun ders içerisinde birlikte okunması yoluyla öz ve biçim açısından incelenip değerlendirilmesi; Tür, Olay dizisi, Öykü, Karakter, Düşünce (tema), Çatışan unsurlar vb. unsurlar açısından çözümlenmesi ve yazıldığı dönemin özellikleri ile karşılaştırılması yoluyla tiyatro tarihi içindeki yer ve öneminin belirlenmesi. | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Lessing’in Emilia Galotti adlı oyununun incelenmesi. Oyunun ders içerisinde birlikte okunması yoluyla öz ve biçim açısından incelenip değerlendirilmesi; Tür, Olay dizisi, Öykü, Karakter, Düşünce (tema), Çatışan unsurlar vb. unsurlar açısından çözümlenmesi ve yazıldığı dönemin özellikleri ile karşılaştırılması yoluyla tiyatro tarihi içindeki yer ve öneminin belirlenmesi. | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | H. İbsen’in Nora-Bir Bebek Evi adlı oyununun incelenmesi. Oyunun ders içerisinde birlikte okunması yoluyla öz ve biçim açısından incelenip değerlendirilmesi; Tür, Olay dizisi, Öykü, Karakter, Düşünce (tema), Çatışan unsurlar vb. unsurlar açısından çözümlenmesi ve yazıldığı dönemin özellikleri ile karşılaştırılması yoluyla tiyatro tarihi içindeki yer ve öneminin belirlenmesi. | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | H. İbsen’in Bir Halk Düşmanı adlı oyununun incelenmesi. Oyunun ders içerisinde birlikte okunması yoluyla öz ve biçim açısından incelenip değerlendirilmesi; Tür, Olay dizisi, Öykü, Karakter, Düşünce (tema), Çatışan unsurlar vb. unsurlar açısından çözümlenmesi ve yazıldığı dönemin özellikleri ile karşılaştırılması yoluyla tiyatro tarihi içindeki yer ve öneminin belirlenmesi. | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Strindberg’in Matmazel Julie adlı oyununun incelenmesi. Oyunun ders içerisinde birlikte okunması yoluyla öz ve biçim açısından incelenip değerlendirilmesi; Tür, Olay dizisi, Öykü, Karakter, Düşünce (tema), Çatışan unsurlar vb. unsurlar açısından çözümlenmesi ve yazıldığı dönemin özellikleri ile karşılaştırılması yoluyla tiyatro tarihi içindeki yer ve öneminin belirlenmesi. | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Ara Sınav. | Kaynak Okuma, | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
15 | Dönem analizi ve genel tekrar | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Dönem analizi ve genel tekrar. | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | A. Çehov’un Vanya Dayı adlı oyununun incelenmesi. Oyunun ders içerisinde birlikte okunması yoluyla öz ve biçim açısından incelenip değerlendirilmesi; Tür, Olay dizisi, Öykü, Karakter, Düşünce (tema), Çatışan unsurlar vb. unsurlar açısından çözümlenmesi ve yazıldığı dönemin özellikleri ile karşılaştırılması yoluyla tiyatro tarihi içindeki yer ve öneminin belirlenmesi. | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
18 | A. Çehov’un Vişne Bahçesi adlı oyununun incelenmesi. Oyunun ders içerisinde birlikte okunması yoluyla öz ve biçim açısından incelenip değerlendirilmesi; Tür, Olay dizisi, Öykü, Karakter, Düşünce (tema), Çatışan unsurlar vb. unsurlar açısından çözümlenmesi ve yazıldığı dönemin özellikleri ile karşılaştırılması yoluyla tiyatro tarihi içindeki yer ve öneminin belirlenmesi. | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
19 | A. Çehov’un Martı adlı oyununun incelenmesi. Oyunun ders içerisinde birlikte okunması yoluyla öz ve biçim açısından incelenip değerlendirilmesi; Tür, Olay dizisi, Öykü, Karakter, Düşünce (tema), Çatışan unsurlar vb. unsurlar açısından çözümlenmesi ve yazıldığı dönemin özellikleri ile karşılaştırılması yoluyla tiyatro tarihi içindeki yer ve öneminin belirlenmesi. | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
20 | A. Çehov’un İvanov adlı oyununun incelenmesi. Oyunun ders içerisinde birlikte okunması yoluyla öz ve biçim açısından incelenip değerlendirilmesi; Tür, Olay dizisi, Öykü, Karakter, Düşünce (tema), Çatışan unsurlar vb. unsurlar açısından çözümlenmesi ve yazıldığı dönemin özellikleri ile karşılaştırılması yoluyla tiyatro tarihi içindeki yer ve öneminin belirlenmesi. | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
21 | Georg Büchner´in Woyzeck adlı oyununun incelenmesi. Oyunun ders içerisinde birlikte okunması yoluyla öz ve biçim açısından incelenip değerlendirilmesi; Tür, Olay dizisi, Öykü, Karakter, Düşünce (tema), Çatışan unsurlar vb. unsurlar açısından çözümlenmesi ve yazıldığı dönemin özellikleri ile karşılaştırılması yoluyla tiyatro tarihi içindeki yer ve öneminin belirlenmesi. | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
22 | F. Dürrenmatt´ Uyarca adlı oyununun incelenmesi. Oyunun ders içerisinde birlikte okunması yoluyla öz ve biçim açısından incelenip değerlendirilmesi; Tür, Olay dizisi, Öykü, Karakter, Düşünce (tema), Çatışan unsurlar vb. unsurlar açısından çözümlenmesi ve yazıldığı dönemin özellikleri ile karşılaştırılması yoluyla tiyatro tarihi içindeki yer ve öneminin belirlenmesi. | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
23 | Ara Sınav.. | Kaynak Okuma, | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
24 | Samuel Beckett´in Godot´yu Beklerken adlı oyununun incelenmesi. Oyunun ders içerisinde birlikte okunması yoluyla öz ve biçim açısından incelenip değerlendirilmesi; Tür, Olay dizisi, Öykü, Karakter, Düşünce (tema), Çatışan unsurlar vb. unsurlar açısından çözümlenmesi ve yazıldığı dönemin özellikleri ile karşılaştırılması yoluyla tiyatro tarihi içindeki yer ve öneminin belirlenmesi.-1 | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
25 | Samuel Beckett´in Godot´yu Beklerken adlı oyununun incelenmesi. Oyunun ders içerisinde birlikte okunması yoluyla öz ve biçim açısından incelenip değerlendirilmesi; Tür, Olay dizisi, Öykü, Karakter, Düşünce (tema), Çatışan unsurlar vb. unsurlar açısından çözümlenmesi ve yazıldığı dönemin özellikleri ile karşılaştırılması yoluyla tiyatro tarihi içindeki yer ve öneminin belirlenmesi.-2 | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
26 | Eugene Ionesco´nun Sandalyeler adlı oyununun incelenmesi. Oyunun ders içerisinde birlikte okunması yoluyla öz ve biçim açısından incelenip değerlendirilmesi; Tür, Olay dizisi, Öykü, Karakter, Düşünce (tema), Çatışan unsurlar vb. unsurlar açısından çözümlenmesi ve yazıldığı dönemin özellikleri ile karşılaştırılması yoluyla tiyatro tarihi içindeki yer ve öneminin belirlenmesi. | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
27 | Harold Pinter´in Gitgel Dolap adlı oyununun incelenmesi. Oyunun ders içerisinde birlikte okunması yoluyla öz ve biçim açısından incelenip değerlendirilmesi; Tür, Olay dizisi, Öykü, Karakter, Düşünce (tema), Çatışan unsurlar vb. unsurlar açısından çözümlenmesi ve yazıldığı dönemin özellikleri ile karşılaştırılması yoluyla tiyatro tarihi içindeki yer ve öneminin belirlenmesi. | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
28 | Jean Genet`nin “Hizmetçiler” adlı oyununun incelenmesi. Oyunun ders içerisinde birlikte okunması yoluyla öz ve biçim açısından incelenip değerlendirilmesi; Tür, Olay dizisi, Öykü, Karakter, Düşünce (tema), Çatışan unsurlar vb. unsurlar açısından çözümlenmesi ve yazıldığı dönemin özellikleri ile karşılaştırılması yoluyla tiyatro tarihi içindeki yer ve öneminin belirlenmesi. | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
29 | Woody Allen`in “Tanrı” adlı oyununun incelenmesi. Oyunun ders içerisinde birlikte okunması yoluyla öz ve biçim açısından incelenip değerlendirilmesi; Tür, Olay dizisi, Öykü, Karakter, Düşünce (tema), Çatışan unsurlar vb. unsurlar açısından çözümlenmesi ve yazıldığı dönemin özellikleri ile karşılaştırılması yoluyla tiyatro tarihi içindeki yer ve öneminin belirlenmesi. | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
30 | Ara Sınav... | Kaynak Okuma, | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
31 | Final sınavı hazırlık çalışmaları | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
32 | Final Sınavı | Kaynak Okuma, | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 29 | 2 | 58 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 29 | 1 | 29 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 2 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 93 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,72 | ||
AKTS | 4 AKTS |