Genel Bilgi
Kod | TYM219 |
Ad | Solfej II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. AYŞEN YAŞAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. AYŞEN YAŞAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin meslek yaşamlarında yetkin bir duyuşa sahip olmaları için bu yüksek duyuş niteliğini öğrenciye kazandırabilmek, bir, iki ve üç sesli, sistematik olarak ilerleyen barok, klasik ve romantik repertuardan oluşan solfej uygulamaları yapılması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Müziğin temel ilkelerinin nota okuma, duyma, deşifre, dikte, nota yazım kuralları ana konuları çerçevesinde öğrencinin duyuş becerisini artırıcı çalışmalar yapılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Bulunmamaktadır
Notlar
E.POZZOLİ,Solfeggi Cantati A 2Voci
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Edindiği solfej bilgisiyle yetkin bir duyuş özelliğine sahiptir. |
ÖÇ02 | Müzikle ilgili üslup ve polifoni biçimleri hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. |
ÖÇ03 | Alanıyla ilgili olarak müziğin tarihsel gelişimi içerisinde yer alan repertuar hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. |
ÖÇ04 | Müzik eserlerini deşifre etme konusunda üstün beceriye sahiptir. |
ÖÇ05 | Dinlediği eserleri notaya dökme konusunda bilgi ve beceriye sahiptir. |
ÖÇ06 | Alanıyla ilgili olarak yaptığı çalışmaları seslendirme becerisine sahiptir. |
ÖÇ07 | Eserleri müzikal dinamiklere göre seslendirme becerisine sahiptir. |
ÖÇ08 | Farklı stil,üslup ve kültürlere ait müzik yapıtları seslendirme becerisine sahiptir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası Tiyatro - Oyunculuk literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Değişik kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını bilir ve uygular. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan, solfej ve kulak eğitimi ile etkileşimini değerlendirerek uygular. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel disiplin ve sahne koşullarına en yakın bir şekilde hazırlanan tam kapsamlı (kostüm, makyaj, dekor, müzik, ışık, efekt v.b. içeren) bir temsil içerisinde var olarak, karakterini icra eder. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma bilincini kazanır ve sahne ve set üzerinde prova, temsil ve tüm çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bir önceki yılda öğrenilenlerin kısa tekrarı. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Diatonik , kromatik ,anarmonik sesler | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Triole | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Alterasyonlar | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Onaltılık notalar | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Çeşitli tartım kalıpları | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Dikte çalışmaları | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Barok ve Klasik Dönem | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
9 | Öğrenilen konularla ilgili çeşitli okuma parçaları | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Minör kavramı | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | La minör ile ilgili okuma parçaları | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Basit aralıkların genel tekrarı ve çalışmaları | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Bileşik aralıklar | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Noktalı sekizlik ve onaltılık | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Çift nokta | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Eksiklerin giderilmesi | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
18 | Diyezli majör tonlar | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
19 | Romantik ve Modern Dönem | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
20 | Diyezli tonlarda basamak çalışmaları | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
21 | Bemollü tonlar | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
22 | Bemollü Tonlarda Basamak Çalışması | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
23 | Yaratıcılık çalışmaları | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
24 | Deşifre çalışmaları | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
25 | Fa anahtarı | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
26 | Fa anahtarıyla okuma parçaları | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
27 | Anahtar değişimli parçalar | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
28 | Dikte çalışmaları | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
29 | Çift sesli okuma parçaları | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
30 | Analiz çalışmaları. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
31 | Tüm tonlarda çalışmalar. | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
32 | Final | Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |