Genel Bilgi
Kod | KMZ104 |
Ad | Genel Kimya Lab 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-3 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Açelya SEÇER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Açelya SEÇER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kimya loboratuvarında çalışmayı öğrenmek.
Dersin İçeriği
Faz dönüşümleri, destilasyon, donma noktası alçalması, kaynama noktası yükselmesi, reaksiyon hızına sıcaklığın etkisi, kimyasal denge, pH asitliğin ölçüsü, asit baz titrasyonları, maddelerin fiziksel ve kimyasal özellikleri, elektroliz, eşdeğer kütlenin belirlenmesi, aspirin sentezi, sabun eldesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu ve Kitaplar
Notlar
Petrucci Harwood Herring "Genel Kimya 2"
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Laboratuvar koşullarında çalışır. |
ÖÇ02 | pH ölçümünü kavramasını sağlar |
ÖÇ03 | Asit-Baz titrasyonlarını kavrar |
ÖÇ04 | Maddenin fiziksel ve kimyasal özelliklerini kavrar |
ÖÇ05 | Elektrolizi kavramasını sağlar |
ÖÇ06 | Eşdeğer kütlenin belirlenmesini kavrar |
ÖÇ07 | Aspirin sentezini kavrar |
ÖÇ08 | Sabun yapımını kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuar düzeneklerini kurup tek başına karar verir. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. | 5 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında söz sahibi olmaya başlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Faz dönüşümleri | Laboratuvar kitabı, genel kimya kitabı, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
2 | Destilasyon | Laboratuvar kitabı, genel kimya kitabı, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
3 | Donma noktası alçalması | Laboratuvar kitabı, genel kimya kitabı, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
4 | Kaynama noktası yükselmesi | Laboratuvar kitabı, genel kimya kitabı, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
5 | Sıcaklığın tepkime hızına etkisi | Laboratuvar kitabı, genel kimya kitabı, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kimyasal Denge | Laboratuvar kitabı, genel kimya kitabı, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | pH-asitliğin ölçüsü | Laboratuvar kitabı, genel kimya kitabı, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Asit baz titrasyonları | Laboratuvar kitabı, genel kimya kitabı, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Maddenin fiziksel ve kimyasal özellikleri | Laboratuvar kitabı, genel kimya kitabı, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Elektroliz | Laboratuvar kitabı, genel kimya kitabı, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Eşdeğer kütlenin belirlenmesi | Laboratuvar kitabı, genel kimya kitabı, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Aspirin sentezi | Laboratuvar kitabı, genel kimya kitabı, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sabun elde edilmesi | Laboratuvar kitabı, genel kimya kitabı, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Telafi deneyi | Laboratuvar kitabı, genel kimya kitabı, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |