BDNZ309 Takım Sporları III (Hentbol)

3 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNZ309
Ad Takım Sporları III (Hentbol)
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET BİLBEK


Dersin Amacı

Hentbol Oyununun Kuralları, Isınma, Eğitsel Oyunların Öğrenilmesi ve Teknik ve Taktik Becerilerinin Kazanılması

Dersin İçeriği

Hentbol Oyun Kuralları, Isınma, Eğitsel Oyunlar, Teknik-Taktik Beceriler

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Sevim Yaşar,Hentbol Teknik ve Taktik, Ankara 2002 Çeliksoy Mehmet Ali, Melih N.Salman, Hentbolu Temelleri, Sayda 2017

Notlar

Hentbol Antrenör Eğitim Modüleri (7 Kitaplık Seti) Türkiye Hentbol Federasyonu Yayınları Ankara 2018


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hentbol oyunun kuralları, ısınma, eğitsel değeri, tarihi, dünyada ve Türkiye'deki gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Bireysel hücum teknik becerileri uygulayıp anlatabilir.
ÖÇ03 Bireysel savunma teknik becerileri uygulatıp anlatabilir.
ÖÇ04 Grup hücum taktiğini uygulatabilir.
ÖÇ05 Grup savunma taktiğini uygulatabilir.
ÖÇ06 Kaleci teknik ve taktiğini öğretebilir.
ÖÇ07 Hücumda takım taktiğini uygulayıp anlatabilir.
ÖÇ08 Savunmada takım taktiğini uygulayıp anlatabilir.
ÖÇ09 Sayısal eşitlikte savunma-hücum uygulatabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. 4
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hentbolun Tarihi Gelişimi, Oyun Kuralları Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Hentbola Özgü Isınma, Hentbola Özgü Eğitsel Oyunlar Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Bireysel Hücum Teknikleri: (Top Tutma, Topla Bütünleşme, Pas Çeşitleri) Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Bireysel Hücum Teknikleri: (Top Sürme, Aldatmalar) Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Bireysel Hücum Teknikleri: (Kale Atışları) Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Bireysel Savunma Teknikleri: (Temel Duruş, Kaymalar, Faul, Blok, Top Çalma) Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Kaleci Teknik ve Taktikleri Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Grup Hücum Taktikleri: (Piston Hareketi, Düz Dalma, Çapraz Geçiş, Perdeleme Yuvarlanma) Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Grup Savunma Taktikleri: (Öne Çıkma/Emniyete Alma, Eş Değiştirme/Eş Aktarma, Çoklu Blok) Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Hücum Setleri (Adama Adama Savunmaya Karşı, Kapalı ve Açık Savunmaya Karşı) Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Yerleşik Savunma Sistemleri (Adam adama savunma, Alan Savunması, Kombine Savunma) Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Hızlı Hücum Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Sayısal Eşitlikte Savunma-Hücum Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Genel Tekrar Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS