Genel Bilgi
Kod | TIK301 |
Ad | Sosyal Psikoloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Kültür |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Sosyal Çalışmacı RAMAZAN ALTUNÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Sosyal Çalışmacı RAMAZAN ALTUNÖZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders sosyal psikolojinin tanımı, araştırma alanları, insan davranışının sosyal ve kültürel boyutu, insanların değerleri, inançları, tutumları kuramlara odaklanmaktadır. Bu dersin amacı, sosyal psikolojinin öğrencilere tanıtılmasıdır. Ders, sosyal psikolojinin tanım(ları), yöntemi ve tarihsel gelişimi ile başlayacaktır. Derste yer alacak diğer temel konular şunlardır: tutumlar ve tutum değişimi, sosyal algı, sosyal biliş, çatışma ve saldırganlık.
Dersin İçeriği
Sosyal psikolojinin kısa tarihi, sosyal psikolojide kuram ve araştırma yöntemleri; sosyal psikolojik kuramsal paradigmalar; sosyal algı, sosyal biliş, sosyal etki ve güç, tutum ve tutum değişimi, kişilerarası çekicilik ve yakın ilişkiler, özgeci davranış ve saldırganlık konusu.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notları ve diğer yayınlar
Notlar
Arkonaç, S. A. (1998) Sosyal Psikoloji, İstanbul: Alfa Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sosyal Psikolojinin temel kavramlarını öğrenerek kişisel ve akademik yaşamı içerisinde karşılaştığı birçok kavramı detaylı bir şekilde öğrenir. |
ÖÇ02 | Öğrendiği yeni kavram ve bilgiler kişisel anlamda farkındalığını arttırır ve bu durum da kişisel gelişimini olumlu etkiler. |
ÖÇ03 | Öğrendiği yeni bilgilerle birlikte sosyal olaylara ve kişilere olan bakış açısı değişebilir ve gelişebilir. |
ÖÇ04 | Öğrendiği bilgileri kişiler arası iletişimini güçlendirmek için kullanır. |
ÖÇ05 | Eğitim alanı olan tiyatro sanatı ve oyunları içerisinde yeralan psikolojik karakterleri ve bu karakterlerin gelişimini daha iyi tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası Tiyatro - Oyunculuk literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahiptir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Değişik kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını bilir ve uygular. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan, solfej ve kulak eğitimi ile etkileşimini değerlendirerek uygular. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri yorumlama becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel disiplin ve sahne koşullarına en yakın bir şekilde hazırlanan tam kapsamlı (kostüm, makyaj, dekor, müzik, ışık, efekt v.b. içeren) bir temsil içerisinde var olarak, karakterini icra eder. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma bilincini kazanır ve sahne ve set üzerinde prova, temsil ve tüm çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sosyal psikoloji nedir? Sosyal psikolojinin tarihsel gelişimi. | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Sosyal psikolojide kuramsal yaklaşımlar | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Sosyal psiklojide bilimsel araştırma yöntemleri. | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Komformite ve itaat | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | İtaat ve itaat hakkındaki araştırmalar | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Heyecan, Heyecanların incelenmesi | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Birey ve grup ilşikileri | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Sosyal kolaylaştırma | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
9 | Sosyal buluşma ve grup etkileri | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Bireyselliğin yitimi | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Boşanma, nedenleri ve etkileri | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Kişilerarası etki ve sosyal güç | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Sosyal gücün temelleri | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Ara Sınav | Kaynak Okuma, Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
15 | Sosyal etkinin etkileri | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Gruplarda karar alma davranışı | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
17 | Değişim ya da değişme ikilemi | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
18 | Yalnızlık | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
19 | Yükleme ( Atıf ) kuramı | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
20 | Yüklemleme zamanları | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
21 | Takas nedir? | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
22 | Sözel olmayan göstergeler ve ilişkiler | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
23 | Kişiler arası çekim | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
24 | Bağlanma kuramı | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
25 | Saldırganlık ve şiddetin sosyal dinamikleri | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
26 | Engellenme ve tahrik | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
27 | Kişilik bozuklukları | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
28 | Diğerkamlık nedir?. | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
29 | Diğerkamlığın Modelleri | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
30 | Sosyal etki ve yardım etme davranışı | Kaynak Okuma, Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
31 | Final sınavı hazırlık çalışmaları | Kaynak Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
32 | Final | Kaynak Okuma, Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,48 | ||
AKTS | 2 AKTS |