Genel Bilgi
Kod | TYM403 |
Ad | Makyaj II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Seda GÜVEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Seda GÜVEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sakal, bıyık, peruka ve karakter makyajı uygulamalarını içeren makyaj dersi sahne için gerekli temel makyaj bilgilerinin edinilmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Oyuncunun oyundaki karakterin görüntüsünü edinebilmesi ve bunu yüzünde canlandırması gerekliliğinden hareketle, yüzde sahne makyajı uygulanarak, karakterin canlandırılmasında özellikle de yüz mimiklerinin belirginleştirilmesi , karakterdeki ayrıntıların ortaya çıkanlması. Sahne makyaji sayesinde karakteri sadece anlatılanda degil gorüntü ile de tamamlaması, yüz anatomisinin incelemesi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Bulunmamaktadır
Notlar
Uygulamalı Makyaj Eğitimi - Yılmaz Arıkan
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sahne makyajı ile oyundaki karakterin dış görüntüsünün önemini kavrar ve uygular. |
ÖÇ02 | Oyuncu sahne makyajı sayesinde karakteri izleyiciye daha iyi aktararır. |
ÖÇ03 | Oyuncu kendi yüz anatomisinin farkındalığını kazanır. |
ÖÇ04 | Sahne makyajının uygulanışında eserin konusu, dönemi, oyuncunun canlandiracagi rolün fiziksel özelliklerini analiz ederek ona dış görünüş oluşturma becerisini kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası Tiyatro - Oyunculuk literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Değişik kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını bilir ve uygular. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan, solfej ve kulak eğitimi ile etkileşimini değerlendirerek uygular. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel disiplin ve sahne koşullarına en yakın bir şekilde hazırlanan tam kapsamlı (kostüm, makyaj, dekor, müzik, ışık, efekt v.b. içeren) bir temsil içerisinde var olarak, karakterini icra eder. | 4 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma bilincini kazanır ve sahne ve set üzerinde prova, temsil ve tüm çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sahne makyaj sanatının ilkeleri üzerine çalışma.-1 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
2 | Sahne makyaj sanatının ilkeleri üzerine çalışma.-2 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | Tarihi dönem Makyajları üzerine çalışma. | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Tarihi dönem Makyajları. Antik, Roma dönemi makyaj çalışmaları.-1 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Tarihi dönem Makyajları. Antik, Roma dönemi makyaj çalışmaları.-2 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Tarihi dönem Makyajları. Ortaçağ, Klasik, Barok ve Rönesans dönemi makyaj çalışmaları.-1 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | Tarihi dönem Makyajları. Ortaçağ, Klasik, Barok ve Rönesans dönemi makyaj çalışmaları.-2 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Tarihi dönem Makyajları. Ortaçağ, Klasik, Barok ve Rönesans dönemi makyaj çalışmaları.-3 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
9 | Tarihi dönem Makyajları. Modern dönem makyaj çalışmaları.-1 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Tarihi dönem Makyajları. Modern dönem makyaj çalışmaları.-2 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Sahne makyaj sanatı açısından tarihi dönem ve karakter üzerine çalışmalar-1 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Sahne makyaj sanatı açısından tarihi dönem ve karakter üzerine çalışmalar-2 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Sahne makyaj sanatı açısından tarihi dönem ve karakter üzerine çalışmalar-3 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Ara Sınav | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
|
15 | Dönem Analizi ve Genel Tekrar | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Dönem Analizi ve Genel Tekrar. | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
17 | Diploma oyununda yer alan karakter üzerine çalışma.-1 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
18 | Diploma oyununda yer alan karakter üzerine çalışma-2 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
19 | Diploma oyununda yer alan karakter üzerine çalışma-3 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
20 | Diploma oyununda yer alan karakter üzerine çalışma. Kostüme uygunluk üzerine makyaj çalışmaları.-1 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
21 | Diploma oyununda yer alan karakter üzerine çalışma. Kostüme uygunluk üzerine makyaj çalışmaları.-2 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
22 | Extrem makyajlar üzerine çalışma. Yara, Kesik, İzler, Dikişler ve Yanıklar.-1 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
23 | Extrem makyajlar üzerine çalışma. Yara, Kesik, İzler, Dikişler ve Yanıklar.-2 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
24 | Plastik makyaj uygulamaları üzerine çalışma. Burun, göz, dudak makyaj çalışmaları. -1 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
25 | Plastik makyaj uygulamaları üzerine çalışma. Burun, göz, dudak makyaj çalışmaları.-2 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
26 | Tamamlayıcı makyaj çalışmaları. Bıyık, sakal, Favori üzerine uygulamalı çalışma. | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
27 | Tamamlayıcı makyaj çalışmaları. Saç modelleri, peruka ve postiş üzerine uygulamalı çalışma.-1 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
28 | Tamamlayıcı makyaj çalışmaları. Saç modelleri, peruka ve postiş üzerine uygulamalı çalışma.-2 | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
29 | Hayvan makyajları üzerine uygulamalı çalışma. | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
30 | Ara Sınav. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
31 | Final sınavı hazırlık çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
|
32 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 1 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,76 | ||
AKTS | 4 AKTS |