KMS405 Org.Kim ve Ter.En.Dep

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod KMS405
Ad Org.Kim ve Ter.En.Dep
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HALİME ÖMÜR PAKSOY


Dersin Amacı

Kimyasal ve enzim tepkimelerinin kinetiğinin temel kavramlarının verilmesi, bu kavramlarla ilgili stokiyometrik ilişkilerin anlatılması, problemlerin ve çözülmesi konusundaki bilginin kazandırılması. reaktör tipleri ve tasarımları ile ilgili temel kavramların verilmesi

Dersin İçeriği

Ders kapsamında mevcut enerji sisteminin yarattığı sorunlar, iklim değişikliği, ısıtma ve soğutma sistemlerine alternatif olabilecek termal enerji depolama yöntemleri, organik kimyasallarda gizli ısı depolama ve faz değiştiren maddelerin özellikleri konuları yer almaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

Paksoy H.Ö., Thermal Energy Storage For Sustainable Energy Consumption - Fundamentals, Case Studies and Design, ISBN: 978-1- 4020-5288-0, SPRINGER, 01 Ocak 2007


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türkiye ve dünyada kullanılan enerji kaynakları, arz ve talep konularını kavrar.
ÖÇ02 Fosil yakıtların sorunlarını kavrar.
ÖÇ03 İklim değişikliğinin getirdiği sorunları, CO2 salınımlarını ve ilgili uluslararası faaliyetleri kavrar.
ÖÇ04 Farklı alanlarda enerji verimliliği ve enerji sorununun çözümüne katkılarını analiz eder.
ÖÇ05 Alternatif enerji kaynakları ve potansiyel ve kullanım alanlarını tanır.
ÖÇ06 Termal enerji depolama ve temel prensiplerini kavrar.
ÖÇ07 Mevsimlik termal enerji depolama, avantaj ve dezavantajlar, örneklerini tanır.
ÖÇ08 Güneş enerjisinden termal enerji depolamayla yararlanma ve örnekleri tanır.
ÖÇ09 Kısa süreli termal enerji depolama ve uygulama alanlarını tanır.
ÖÇ10 Faz değiştiren maddeleri kavrar.
ÖÇ11 Faz değiştiren maddelerin bina uygulamalarını tanır.
ÖÇ12 Faz değiştiren maddelerin sanayi uygulamalarını tanır.
ÖÇ13 Faz değiştiren maddelerin tarımsal uygulamalarını tanır.
ÖÇ14 Faz değiştiren maddelerin sıcaklığa duyarlı malzemeler için uygulamalarını tanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Laboratuar düzeneklerini kurup tek başına karar verir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır. 4
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 5
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında söz sahibi olmaya başlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Enerji kaynakları, arz ve talep Ders kitapları ve bilimsel makaleler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Fosil yakıtlar Ders kitapları ve bilimsel makaleler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 İklim değişikliği Ders kitapları ve bilimsel makaleler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
4 Enerji verimliliği Ders kitapları ve bilimsel makaleler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
5 Alternatif enerji kaynakları Ders kitapları ve bilimsel makaleler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
6 Termal enerji depolama Ders kitapları ve bilimsel makaleler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
7 Mevsimlik termal enerji depolama, avantaj ve dezavantajlar, örnekler Ders notları, ders kitapları ve bilimsel makaleler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Problem Çözme
8 Ara Sınav Konuların tekrar edilmesi ve uygulama yapılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Güneş enerjisinden termal enerji depolamayla yararlanma Ders kitapları ve bilimsel makaleler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
10 Kısa süreli termal enerji depolama Ders kitapları ve bilimsel makaleler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
11 Faz değiştiren maddeler, organik ve anorganik kimyasallar Ders kitapları ve bilimsel makaleler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme
12 Faz değiştiren maddeler bina uygulamaları Ders kitapları ve bilimsel makaleler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
13 Faz değiştiren maddeler sanayi uygulamaları Ders kitapları ve bilimsel makaleler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
14 Faz değiştiren maddeler tarımsal uygulamalar Ders kitapları ve bilimsel makaleler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
15 Faz değiştiren maddelerin sıcaklığa duyarlı malzemeler için uygulamaları Ders kitapları ve bilimsel makaleler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuların tekrar edilmesi ve uygulama yapılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuların tekrar edilmesi ve uygulama yapılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS