Genel Bilgi
Kod | BL137 |
Ad | Matematik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZERRİN GÜL ESMERLİGİL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ZERRİN GÜL ESMERLİGİL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Limit, süreklilik ve Türevin temel özelliklerini kavramak
Dersin İçeriği
Kümeler ve Sayı kümeleri, Fonksiyonlar, Limit,Süreklilik Türev ve türev alma kuralları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notu
Notlar
Genel matematik Eğitim yayınevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Limiti tanımlayabilir ve özelliklerini ifade eder. |
ÖÇ02 | Sürekliliği tanımlar ve bazı teoremleri ifade eder. |
ÖÇ03 | Sürekli fonksiyonların bazı özelliklerini kullanarak problem çözer. |
ÖÇ04 | Türevi tanımlar, hesaplar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sayılar, Rasyonel ve Gerçel Sayılar Sayı Ekseni | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Aralıklar , Sıralama ve Eşitsizlikler | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Mutlak değer ve Mutlak değerli eşitsizlikler | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Fonksiyon kavramı, tanım ve değer kümeleri bulma ve fonkiyon çeşitleri | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Artan azalan fonksiyonlar, ters fonksiyonlar | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Trigonometrik fonksiyonlar | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Limit kavramı ve limitin bazı özellikleri | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yanlı limitler | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Sonsuz ve sonsuzda limitler | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Süreklilik kavramı ve Sürekli fonksiyonlara örnekler | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Süreklilik ile ilgili bazı teoremler | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Süreksizlik tipleri | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Türev, teğetin eğimi. | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Türev alma kuralları ve problemler | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |