Genel Bilgi
Kod | SD0325 |
Ad | Toplumsal Cinsiyet ve Yaratıcı Drama |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MÜNİRE AKGÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MÜNİRE AKGÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. MÜNİRE AKGÜL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, tüm öğrencilerde toplumsal cinsiyet eşitsizliğine farkındalık oluşturmak, toplumsal cinsiyet eşitliğini geliştirmek ve bunları yaparken yaratıcı drama yöntemini kullanmayı amaçlamaktadır. Bu kapsamda ders, toplumsal cinsiyet kavramı, günümüz ailesine ilişkin önemli sorunlar, eş arama, cinsiyetler arası ilişkiler, boşanma, aile içi şiddet, kadınlar ve erkeklerin gündelik hayatlarında var olan çeşitli eşitsizlikler, kırsal yaşam ve kentsel yaşam alanlarıyla ilgili atölye çalışmaları içermektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders, tüm öğrencilere açık olmakla birlikte öğrencileri, toplumsal cinsiyet çalışmaları alanındaki temel kavramların başlangıç düzeyinde atölye çalışmalarıyla verilmesini sağlamaktadır. Ayrıca kadın ve erkeğin günümüzde toplum içerisindeki sosyo-kültürel konumu irdelenerek eşitlik, adalet ve haklar açısından farkındalık oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Toplumsal cinsiyet kavramlar (makale) Toplumsal cinsiyet atasözleri
Notlar
Eğitimde Yaratıcı Drama (Ömer Adıgüzel)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Cinsiyet ve toplumsal cinsiyet kavramlarını ayırt eder |
ÖÇ02 | Cinsiyet rollerinin toplumsal yapı içinde nasıl öğrenildiğini açıklar |
ÖÇ03 | Cinsiyet rollerinin aktarımı ile ataerkillik arasında neden sonuç ilişkisi kurar. |
ÖÇ04 | Cinsiyet kavramını tanır |
ÖÇ05 | Toplumsal cinsiyet kavramını tanır |
ÖÇ06 | Toplumsal cinsiyet ile ilgili doğaçlama yazar |
ÖÇ07 | Toplumsal cinsiyet ile ilgili bir plan hazırlar |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Toplumsal Cinsiyet 1 | Toplumsal cinsiyet ile ilgili araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Toplumsal Cinsiyet 2 | Toplumsal cinsiyet ile ilgili araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
3 | Yaratıcı Drama 1 | Yaratıcı drama ile ilgili araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
4 | Yaratıcı Drama | Yaratıcı drama ile ilgili araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması |
5 | Toplumsal cinsiyet ve şiddet | Örnek doğaçlama yazmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması |
6 | Toplumsal cinsiyet ve şiddet 1 | Örnek doğaçlama yazmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması |
7 | Toplumsal cinsiyete dayalı ayrımcılık 1 | makale okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | ara sınav | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
9 | Toplumsal cinsiyete dayalı ayrımcılık | Örnek doğaçlama yazmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
10 | Atasözlerinde cinsiyet algısı | toplumsal cinsiyet ile ilgili atasözü araştırmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması |
11 | Atasözlerinde cinsiyet algısı 1 | Örnek doğaçlama yazmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
12 | Doğaçlama | Örnek doğaçlama yazmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması |
13 | Doğaçlama 1 | Örnek doğaçlama yazmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
14 | Plan hazırlama ve sunma | Alanı ile ilgili plan incelemek | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Plan hazırlama ve sunma 1 | Alanı ile ilgili plan yazmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |