Genel Bilgi
Kod | ISLS405 |
Ad | Bağımsız Denetim |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET ÜNSAL MEMİŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MEHMET ÜNSAL MEMİŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Denetime duyulan ihtiyaç ve denetimin önemi konusunda farkındalık yaratmaktır. Bu çerçevede, denetim kavramını açıklamak, işletmeler tarafından hazırlanmış olan mali tablolarda yer alan bilgilerin bağımsız denetim süreci ve bu süreçte yürütülen faaliyetler hakkında bilgi vermektir.
Dersin İçeriği
Denetimin tarihçesi, denetim türleri, denetim süreci, genel kabul görmüş denetim standartları, denetim kavramının ve sürecinin açıklanması.
Dersin Ön Koşulu
Ders Ön Koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Muhasebe Denetimi Prof. Dr. Nejat BOZKURT
Notlar
Bağımsız Denetim Prof. Dr. Celal KEPEKÇİ
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Denetim ve denetçi türleri arasındaki farklılıkları açıklar |
ÖÇ02 | Özellikle bağımsız denetim hususunu ayrıntılı olarak açıklar |
ÖÇ03 | Türkiyede bağımsız denetim mesleğine yön veren kanun, standart ve tebliğleri tartışır |
ÖÇ04 | Denetimin aşamaları hakkında ayrıntılı bilgi anlatır |
ÖÇ05 | Denetim raporlarını analiz eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri açıklar | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretir | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve Kalitatif teknikleri kullanarak analiz yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramlarını kullanır | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | ilgi Güvenilirliği, Denetime Duyulan ihtiyaç, Teftiş, Kontrol ve Denetim kavramları arasındaki farklılıklar | ilgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Denetim ve denetim türleri ile aralarındaki kapsam farklılıkları; Denetçi ve denetçi türleri ile aralarındaki yetki ve sorumluluk farklılıkları | ilgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Türkiyede bağımsız denetim mesleğine yön veren kanun, standart ve tebliğler | ilgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Genel Kabul Görmüş Denetim Standartları(Genel Standartlar-Çalışma Alanı Standartları-Raporlama Standartları) | ilgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Denetimde Meslek Ahlakı-Hileli Finansal Raporlama ve Denetçinin Sorumluluğu | ilgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Hileli Finansal Raporlama ve Denetçinin Sorumluluğu | ilgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Denetim Süreci ve İşin Kabul Edilmesi | ilgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Denetimin Planlanması ve Denetim Programlarının Hazırlanması | ilgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | İç Kontrol Sisteminin İncelenmesi | ilgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Önemlilik ve Risk Kavramları Denetim Programlarının Gözden Geçirilmesi | ilgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Denetim Programlarının Yürütülmesi Kanıt Toplama | ilgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Denetim raporunun Hazırlanması ve Kalite Kontrol | ilgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Örnek Uygulama-Nakit Denetimi | ilgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Örnek Uygulama | ilgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |