PSI320 Çocuklarda Psikolojik Değerlendirme

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PSI320
Ad Çocuklarda Psikolojik Değerlendirme
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi KADİR ÇAKIR


Dersin Amacı

Çocukların psikolojik değerlendirilmesinde kullanılacak uygun araç ve yöntemlerin seçilmesi, elde edilen her türlü gerekli verilerin anlamlı bir şekilde organize edilmesi ve tutarlı sonuçların çıkarılması becerilerinin geliştirilmesini amaçlar.

Dersin İçeriği

Bir çocuğun psikolojik özelliklerinin, bilişsel ve davranışsal tarzlarının ve/ya da ilişkili bireysel özelliklerin en iyi nasıl ölçülmesi ve değerlendirilmesi süreçlerini içerir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Mcafee, O., Deborah, J.L (2018). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi ve Desteklenmesi (B. Ekinci –Balut, Çev.). Ankara: Nobel Yayıncılık.

Notlar

Z, Karataş., Y, Yavuzer. (2020). Bireyi Tanımada Test Dışı Teknikler. Ankara: Nobel Yayıncılık.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kişiliğin değerlendirilmesinin tarihçesi ve çağdaş anlayışlarını değerlendirir.
ÖÇ02 Psikolojik değerlendirme sürecinin kapsamını açıklar.
ÖÇ03 Psikolojik değerlendirme sürecini tasarlar.
ÖÇ04 Psikolojik değerlendirme için uygun araç ve yöntem kullanır.
ÖÇ05 Psikolojik değerlendirme süreciyle ilgili etik ilkeleri kavrar.
ÖÇ06 Biyerin psikolojik değerlendirilmesi sonucunda elde edilen bulguları analiz eder.
ÖÇ07 Elde edilen sonuçları anlamlı bir bütün halinde değerlendirir.
ÖÇ08 Alanındaki bilgi ve becerisini etik sorumluluk içinde uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojinin kuramsal ve uygulama alanlarına yönelik yaklaşım ve kavramları açıklar 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikoloji bilimiyle ilgili diğer temel bilim alanlarını (örn., sosyoloji, biyoloji, felsefe) tanır, disiplinler arası ilişkiyi kurarak multidisipliner çalışır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojinin gelişimini tarihsel perspektiften değerlendirir 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojinin uygulama alanlarına yönelik kazandığı bilgileri uygular. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirerek psikolojinin yöntem ve tekniklerine uygular. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini bilimsel yöntemlerle çalışır. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel ve uygulamalı psikoloji araştırmalarını yürütür.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Disiplinlerarası ekip içinde psikoloji biliminin yöntem ve tekniklerini uygular. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikoloji bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilinci gösterir. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere farkındalık gösterir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliğinde ifade edilen mesleki duyarlılıkları gösterir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Psikolojik test ve değerlendirmenin tarihsel gelişimi Kütüphane ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Psikolojik değerlendirmede etik ilkeler Kütüphane ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Psikolojik değerlendirme ortam seçme ve düzenleme Kütüphane ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 İik Görüşme Kütüphane ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama
5 Davranışsal Gözlem Kütüphane ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Test ve Ölçekler Kütüphane ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Bulguların Betimlenmesi Kütüphane ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Sözlü Sınav
9 Okul Öncesi ve Eğitimde değerlendirme 1 Kütüphane ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Okul Öncesi ve Eğitimde değerlendirme 2 Kütüphane ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Kilinik ve Danışmanlık amaçlı değerlendirme 1 Kütüphane ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Kilinik ve Danışmanlık amaçlı değerlendirme 2 Kütüphane ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Tarama, Seçim, Sınıflama ve Yerleştirme Kütüphane ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
14 Hassas konular 1 Kütüphane ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Hassas konular 2 Kütüphane ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kütüphane ve İnternet taraması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kütüphane ve İnternet taraması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS