Genel Bilgi
Kod | YMUV213 |
Ad | Orkestra Repertuvarı ve Deşifraj |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Anton TROFIMOV |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. VALID AGHAYEV
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Raup MUSAEV (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Orkestra repertuarını tanımak,eserlerin zorluk derecesi önemli olmaksızın deşifre edebilme yetisi kazanmak ve icra edebilmektir.
Dersin İçeriği
Çeşitli dönemlere ait orkestra eserlerini icra etmek
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
U. C. ERKİN Köçekçe Süiti F. TÜZÜN Esintiler
Notlar
U. C. ERKİN Köçekçe Süiti F. TÜZÜN Esintiler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Orkestra Eğitim Programını yerine getirme becerisine sahip olur |
ÖÇ02 | Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda deşifresini yapabilir |
ÖÇ03 | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazandırır. |
ÖÇ04 | Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik yapar. |
ÖÇ05 | Teknik olarak farklı seviyelerdeki gruplarla, müzikal ve teknik bilgi alışverişinde bulunarak, genel performans kalitesini yükseltmeye yardımcı olur. |
ÖÇ06 | Sahne üzerinde çalacağı repertuarı tanır,analizini yapar ve çalar. |
ÖÇ07 | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri teknik anlamda icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri müzikal anlamda icra eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana kendi enstrümanıyla ile eşlik eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | J.S.BACH concerto no 3 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | j.HAYDN Senfoni no 101 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | j.HAYDN Senfoni no 103 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | W.A.MOZART senfoni no 40 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | W.A.MOZART senfoni no 41 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
6 | L.W.BEETHOVEN senfoni no 1 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | l.W.BEETHOVEN senfoni no 4 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | L.W.BEETHOVEN senfoni no 5 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
9 | F.SCHUBERT senfoni no 7 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | F.SCHUBERT senfoni no 8 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | R.SCHUMANN Senfoni no 3 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | J.BRAHMS SENFONİ NO 1 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | J.BRAHMS SENFONİ NO 2 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | J.ROSSINI ÜVERTÜR Wilhelm Tell | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | P.I.TCHAIKOVSKY Senfoni no 4 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | p.I.TCHAIKOVSKY Senfoni no 5 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
17 | Yarı yıl sınavı | Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
18 | L.W.BEETHOVEN senfoni no 3 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
19 | L.W.BEETHOVEN senfoni no 2 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
20 | L.W.BEETHOVEN SENFONİ NO 6 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
21 | L.W.BEETHOVEN senfoni no 7 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
22 | L.W.BEETHOVEN senfoni no 8 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
23 | F.SCHUBERT NO 5 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
24 | R.SCHUMANN Senfoni no 2 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
25 | F.MENNDELSOHNN NO 4 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
26 | F.LISZT piyano konçertosu no 2 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
27 | J.BRAHMS senfoni no 3 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
28 | A.DVORAK senfoni no 8 ,no 9 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
29 | G.MAHLER senfoni no 1 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
30 | P.I.TCHAIKOVSKY senfoni no 6 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
31 | N.ATANASSOV senfoni no 1 | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
32 | Yıl Sonu Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |