Genel Bilgi
Kod | BL158 |
Ad | Biyolojide Bilgisayar |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SADIK DİNÇER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SADIK DİNÇER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere Bilgisayar ortamında Biyolojik Bilgilerin işlenmesi ve sunulmasını kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Windows ofis programlarını kullanılması ve biyolojik verileri işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ders notu
Notlar
Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyolojik verileri bilgisayar ortamında değerlendirir ve ilgili kişi ve kurumlara sunu yetisine sahip olur. |
ÖÇ02 | Bitkisel materyallleri kullanılarak el broşürleri hazırlayabilir |
ÖÇ03 | Hayvansal materyalleri kullanarak el broşürleri hazırlayabilir |
ÖÇ04 | Bitkisel ve hayvansal verileri sunulabilir görsel materyale dönüştürebilir |
ÖÇ05 | Deney verilerinin işlenmesi ve istatistiki uygulamaları yapabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Publisher hakkında bilgi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
2 | Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
3 | Publisher de ilan, poster ve davetiye hazırlama, sınav | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
4 | Excell programının kullanılması hücre adresleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Aritmetik işlemler, karşılaştırma operatörleri. | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Veri alanına yeni hücreler, sutunlar ve satırlar ekleme ve çıkarma. Birden fazla sayfa ile çalışma. | okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | Grafik oluşturma ve biçimlendirme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mantıksal fonksiyonları tanıma ve kullanma. | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Matematik ve trigonometrik fonksiyonları tanıma | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Power point programını tanıma ve kullanma | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Bilgisayar ortamında sunu hazırlama | okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Slayt eklemek Slayt düzenini belirlemek Slayt çoğaltmak Slayt silmek | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Slayt görünümleri Slaytları sıralamak Slayta not eklemek Slayt gizlemek | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Özel gösteriler yapmak Slaytları renklendirmek, Metin kutusu eklemek Metin kutusunu silmek Metin kutusunu biçimlendirmek | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |