BL265 Tohumsuz Bitkiler

9 AKTS - 3-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BL265
Ad Tohumsuz Bitkiler
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 9 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HALİL ÇAKAN


Dersin Amacı

Bu dersin amacı eğrelitler, deniz ve tatlı su yosunları gibi tohumsuz bitki gruplarının genel özellikleri ve sistematiğinin öğrencilere kavratılmasıdır.

Dersin İçeriği

Bu derste algler, karayosunları ve eğrelitler gibi tohumsuz bitkilerin filogenetik yapısı, çeşitliliği ve tohumlu bitkilerle olan benzerlikleri ve farklılıklarının anlatılmaktadır. Bu ders süresince tohumsuz bitkilerin yaşam döngüleri, evrimsel gelişimleri diğer biyolojik özellikleri işlenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Tosun, F. (1973). ÖZEL BOTANİK BİTKİ SİSTEMATİĞİ ( TOHUMSUZ VE TOHUMLU BİTKİLER, Atatürk Üniv. Basımevi

Notlar

Güner, H., ve Aysel,V. 1989. Tohumsuz bitkiler sistematiği 1. cilt algler. Ege Univ. Basımevi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tohumsuz bitkilerin 5 alemli ve 3 domainli sınıflandırma içerisindeki yeri ve diğer canlılardan sistematik olarak farkının ne olduğunu kavrar
ÖÇ02 Tohumsuz bitkilerin tohumlu bitkilerden hangi temel özellikleri ile ayrıldığını teorik ve pratik olarak fark eder.
ÖÇ03 Bitkilerin, özelde Tohumsuz bitkilerin üreme şekillerini kavrar.
ÖÇ04 Farklı Tohumsuz bitki gruplarının özelliklerini ayırt eder.
ÖÇ05 Tohumsuz bitkilerden Alglerin su ve karasal ekosistem için faydası ve önemini kavrar.
ÖÇ06 Tohumsuz bitkilerin temel morfolojik özelliklerini ve sistematik sıralamadaki yerini ayırt eder.
ÖÇ07 Cyanobacteria, Chlorophyta, Euglenophyta, Bacillariophyta ve Phaeophyta ve Rodophyta bölümüne ait olan alglerin genel sistematiği, morfolojik özellikleri, habitat tipleri ile yüksek yapılı bitkiler arasındaki farkları ayırt eder.
ÖÇ08 Kara yosunlarının (Bryophyta) taksonomik sınıflandırması ve genel özelliklerini tanır.
ÖÇ09 Eğrelti otlarının (Pterodophyta) üremeleri, yaşam döngüleri ile yaşam alanlarını genel özellikleriyle kavrar.
ÖÇ10 Geçmişten günümüze tohumsuz bitkilerin evrimsel gelişimini ve tohumlu bitkilerin nasıl ortaya çıktıklarını değerlendirir.
ÖÇ11 Tohumsuz bitkilerin evrimsel süreci ile mevcut bitkilerin varoluş nedenlerini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Canlıların sınıflandırılmasına giriş, 5 alemli, 6 alemli ve domain sınıflandırma yöntemleri Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
2 Tohumsuz bitkilerin genel özellikleri, tohumlu bitkilerden farkları Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
3 Tohumsuz bitkilerin sınıflandırılması. Tohumsuz bitkilerde üreme ve üreme tipleri Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
4 Algler, morfolojileri Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
5 Alglerin sistematiği Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
6 Cyanophyta (mavi-yeşil algler) Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
7 Chlorophyta (Yeşil algler) Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Euglenophyta, Bacillariophyta, Phaeophyta, Rodophyta Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
10 Kara yosunları (Bryophyta) Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
11 Eğrelti otları (Pterodophyta) Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
12 Likenlerin evrimsel değişimi Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
13 Likenler Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
14 Tohumsuz bitkilerin tohumlu bitkilere evrimsel ilişkisi Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
15 Tohumsuz bitkilerden tohumlu bitkilere evrimsel gelişim Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 3 25 75
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 3 25 75
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 25 25
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 25 25
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü (Saat) 225
Toplam İş Yükü / 25 (s) 9,00
AKTS 9 AKTS