Genel Bilgi
Kod | BK220 |
Ad | Organik Kimya |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ONUR DEMİRKOL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ONUR DEMİRKOL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere organik kimyada temel kavramlar, reaksiyonlar ve reaksiyon mekanizmalarının kazandırılması
Dersin İçeriği
organik kimyanın temel prensipleri ve alifatik hidrokarbonların özellikleri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Organik Kimya: Kısa ve Öz Robert C. Atkins, Francis A. Carey
Notlar
Organik Kimya 11. Basımdan Çeviri Graham Solomons, Graig Fryhle, Scott Snyder
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kimyasal maddelerin özelliklerinin yapılarından kaynaklandığını kavrar |
ÖÇ02 | Molekülün yapısı ile özellikleri arasındaki ilişkinin en çok organik moleküller için geçerli olduğunu kavrar. |
ÖÇ03 | Organik moleküllerin yapısı ile özellikleri arasında ilşiki kurar. |
ÖÇ04 | organik kimyanın temel prensiplerini saptar |
ÖÇ05 | Organik Reaksiyonlar ve reaksiyon mekanizmalarını kavrar. |
ÖÇ06 | organik tepkimelerin nasıl gerçekleştiğini kavrar |
ÖÇ07 | Fonksiyonel grupları açıklar |
ÖÇ08 | Organik kimya sorularını çözme becerisi geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | organik kimyada temel kavramlar | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | fonksiyonel gruplar | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Alkanlar | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Sikloalkanlar | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Stereokimya | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | alkil halojenürler | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | alkenler-1 | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | alkenler-2 | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | alkinler | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | konjuge dienler | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | aromatik bileşikler-1 | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | aromatik bileşikler-2 | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | organometalik bileşikler | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | alkoller | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | kitap ve internet kaynaklarından yararlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |