BL326 Evrim

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BL326
Ad Evrim
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HASAN BASRİ İLA


Dersin Amacı

Bu ders evrimsel düşünmenin gelişimini sağlamayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Ders içeriği; filogenetik, moleküler biyoloji, sitoloji, biyokimya ve paleobiyoloji verilerine dayanan canlıların evrimi konularıdır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Notu

Notlar

Ders Notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İlkel atmosferdeki gerçekleşen olayları kavrar
ÖÇ02 Evrimsel olarak ilk ortaya çıkan molekülleri tasnif eder
ÖÇ03 Temel hücre organizayonunu tanımlar
ÖÇ04 Canlıda gerçekleşen varyasyon ve seleksiyonun nedenlerini açıklar
ÖÇ05 Evrimsel düşünce temelli eğitimi kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Evrim ve dünyanın yaşını tayin metodları Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 İlk organik madde oluşumu ve ilk biyomoleküller Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Evrim ve adaptasyon Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Evrimin morfoloji ve anatomiden delilleri Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Seroloji ve biyokimyadan deliller Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Paleontolojiden deliller Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Jeolojik devirler ve bu devirlerdeki canlılar Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Fizyoloji, sitoloji, moleküler biyoloji ve genetikten deliller Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Biyocoğrafyadan deliller Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Bazı canlıların evrimi Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 İnsanın evrimi Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 İnsanı üstünleştiren özellikler Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 İnsan ırkları Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Tür oluşumu. Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS