Genel Bilgi
Kod | ISLS419 |
Ad | Perakendecilik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA DEMİRCİ OREL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FATMA DEMİRCİ OREL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrenciye yönetimsel bir bakış açısıyla perakendecilik dünyasını tanıtmak ve perakendeciliğin yapısı ve işleyişi ile perakendeciler tarafından kullanılan stratejileri anlamalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Öğrenciler perakendeci türleri, çok kanallı perakendecilik, tüketici satın alma davranışı, perakende pazarlama stratejileri, perakende satış yeri seçimi, tedarik zinciri yönetimi, mağazacılık, fiyatlandırma, mağaza yönetimi, mağaza düzeni ve tasarımı ve dijital perakendecilik konularını ulusal ve uluslararası düzeyde incelerler.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok.
Kaynaklar
Perakende Pazarlama Yönetimi, Fatma Demirci Orel, Ö.B.Tek, Birleşik Matbaacılık, İkinci Baskı, İzmir, 2008. (Kitap baz alınarak hazırlanan güncellenmiş ders notları)
Notlar
Uluslararası Perakendecilik ve Tedarik Zinciri Yönetimi, Fatma Demirci Orel, Gülsün Nakıboğlu, Detay Yayıncılık, Ankara, Ekim 2016. (237 sayfa)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Perakendecilik kavramını ve ilgili terimleri açıklar. |
ÖÇ02 | Perakende işletme türlerini örneklerle açıklar. |
ÖÇ03 | Perakende pazarlama stratejilerini sınıflandırır ve izah eder. |
ÖÇ04 | Geleneksel perakendecilik ve modern perakendecilik anlayışının farklılıklarını belirtir. |
ÖÇ05 | Perakendecilerin perakende karmasını nasıl geliştirdiğini tartışır. |
ÖÇ06 | Perakendecilerin pazarlama araçlarını ve tekniklerini kullanma yollarını açıklar. |
ÖÇ07 | Ürün yönetimi ve tedarik zinciri stratejilerinin entegrasyonunu açıklar. |
ÖÇ08 | Uluslararası perakendecilik faaliyetlerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme ile ilgili kavramları ve birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini açıklama | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklama | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklama | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklama | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirme | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanma | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanma | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde etkin biçimde çalışma | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirme | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri etkin biçimde sunma | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Elde ettiği bilgileri ve yorumlarını yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulayarak, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri uygulama | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmeci bakış açısıyla toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlama | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Perakendeciliğe Giriş | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Perakendeci İşletme Formatları | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Ulusal ve Uluslararası Perakendecilikte Pazarlama Çevresi | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Stratejik Perakendecilik ve Perakendecilik Yönetim Stratejisi | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Perakendeci İşletmelerde Ürün Yönetimi, Kategori Planlaması ve Satın Alma Süreci | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Perakendeci Mağazalarda Fiyatlandırma | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Perakende Mağazalarda Kuruluş Kararları ve Kuruluş Yeri Seçimi | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Perakende Pazarlama İletişimi | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
10 | Perakende İşletmelerde Fiziksel Planlama, Atmosfer ve Görsel Sunuş | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Perakendecilikte Uluslararasılaşma | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Uluslararası Perakendecilikte Tedarik Zinciri Yönetimi | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Perakendecilikte Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
14 | Uluslararası Perakende Pazarlama Karması | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
15 | Dijital Perakendecilik | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |