Genel Bilgi
Kod | ISLS421 |
Ad | Kalite Yönetimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ARZU UZUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ARZU UZUN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kalite yönetimi anlayışı ve Kalite Yönetim Sistemleri ile ilgili konuları kavratmak, bir iş yerinde toplam kalite yönetimi uygulayacak ve kalite yönetim sistemi kuracak donanıma sahip kılmak
Dersin İçeriği
Kalite ve kalite yönetiminin tarihsel gelişimi ve toplam kalite yönetimi konularına değinilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kalite kapsamındaki datayı kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. |
ÖÇ02 | Kalite alanındaki bir problemi, kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. |
ÖÇ03 | Kalite alanındaki uygulamalarda beklenmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve çözüm üretir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme ile ilgili kavramları ve birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini açıklama | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklama | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklama | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklama | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirme | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanma | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanma | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde etkin biçimde çalışma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri etkin biçimde sunma | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Elde ettiği bilgileri ve yorumlarını yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulayarak, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri uygulama | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmeci bakış açısıyla toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlama |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | KALİTE VE KALİTE YÖNETİMİ KAVRAMI | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | 5-S YÖNTEMİ | ÖĞRENCİNİN ÖNERİLEN KAYNAKLARI OKUYARAK GELMESİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | YENİDEN YAPILANDIRMA | ÖĞRENCİNİN ÖNERİLEN KAYNAKLARI OKUYARAK GELMESİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | BPR (DEVAM) | ÖĞRENCİNİN ÖNERİLEN KAYNAKLARI OKUYARAK GELMESİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | ISO 9000 KALİTE YÖNETİM STANDARDI | ÖĞRENCİNİN ÖNERİLEN KAYNAKLARI OKUYARAK GELMESİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | ISO 9000 KALİTE YÖNETİM STANDARDI | ÖĞRENCİNİN ÖNERİLEN KAYNAKLARI OKUYARAK GELMESİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | T.V.B. | ÖĞRENCİNİN ÖNERİLEN KAYNAKLARI OKUYARAK GELMESİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | ÖĞRENCİNİN ÖNERİLEN KAYNAKLARI OKUYARAK GELMESİ | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ | ÖĞRENCİNİN ÖNERİLEN KAYNAKLARI OKUYARAK GELMESİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ İLKELERİ | ÖĞRENCİNİN ÖNERİLEN KAYNAKLARI OKUYARAK GELMESİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ İLKELERİ | ÖĞRENCİNİN ÖNERİLEN KAYNAKLARI OKUYARAK GELMESİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
12 | İS MÜKEMMELLİĞİ MODELİ | ÖĞRENCİNİN ÖNERİLEN KAYNAKLARI OKUYARAK GELMESİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Örnek Olay |
13 | İS MÜKEMMELLİĞİ MODELİ | ÖĞRENCİNİN ÖNERİLEN KAYNAKLARI OKUYARAK GELMESİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | İS MÜKEMMELLİĞİ MODELİ | ÖĞRENCİNİN ÖNERİLEN KAYNAKLARI OKUYARAK GELMESİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
15 | KALİTE ÖDÜLLERİ | ÖĞRENCİNİN ÖNERİLEN KAYNAKLARI OKUYARAK GELMESİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ÖĞRENCİNİN ÖNERİLEN KAYNAKLARI OKUYARAK GELMESİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Örnek Olay, Problem Çözme |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ÖĞRENCİNİN ÖNERİLEN KAYNAKLARI OKUYARAK GELMESİ |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |