Genel Bilgi
Kod | PFS303 |
Ad | Çevre Ekonomisi ve Mali Politikalar |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İSMAİL GÜNEŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dünyada değişen ve gelişen çevre ve ekonomi politikaları ile ilgili yeni yaklaşımlar ve ekolojik ekonomik analizler konusunda bilgilendirmek hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Çevre Ekonomisi dersi kapsamında, çevresel sorunlar tanımlanrak konuyla ilgili duyarlılığı artırmak ve mali çözümlerile politika araçları tanıtılmaktadır. Öğrencilerin katılımı ve aktif olmaları hedeflenmektedir. Öğrencilerin çalışma grupları oluşturarak ilgili konuları birlikte tartışarak çalışmaları; bu konulara ilişkin gazete, bilimsel dergi, kitap ve raporları takip etmeleri, ilgili haberleri izlemeleri, gözlem yapmaları, proje hazırlamaları ve uygulamalı çalışmalarla üretmeleri dersin temel amacıdır
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ulusal ve Uluslararası Boyutta Çevre Ekonomisi Kavram – Politika – Uygulama Prof. Dr. Selim İnançlı
Notlar
ilgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevre Sorunlarına duyarlılık sağlar |
ÖÇ02 | Çevre sorunlarının nasıl ortaya çıktığını ve nedenlerini değerlendirir |
ÖÇ03 | Çevre Sorunlarına ekonomik çözümler geliştirmeye yardımcı olur |
ÖÇ04 | Uygulmalı eğitim ile farkındalık yaratır |
ÖÇ05 | Doğal kaynaklar, çevre ve ekonomi arasındaki ilişkiyi açıklar. |
ÖÇ06 | Doğal kaynakların ve çevrenin ekonomik analizini açıklar |
ÖÇ07 | Çevre ve doğal kaynakların yönetimindeki verimsizliği ve piyasa başarısızlıklarını değerlendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomi ve maliye ile ilgili temel kavramsal bilgilere dayalı analiz yapar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu Mali Kurumlarının görev ve yetkilerini açıklar | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde etkin biçimde çalışır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma yaptığı alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki kişilerin iş tanımlarını açıklar | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşımın haricinde, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel Kavramlar Çevre-Ekonomi-Doğal Kaynaklar, Ekoloji | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Çevre Sorunlarının Kaynakları | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkelerde Çevre Sorunları | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Doğal kaynaklar ve Çevre Sorunlarına Ekonomik ve Politik Yaklaşımlar | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Çevre Kirliliği-Ekonomi İlişkisi | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Çevre sorunları ve Dışsallıklar | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Çevre sorunları ve Dışsallıklar 2 | Derse gelmeden konuları okuyunuz | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Uygulamalı Proje Proje Konu Onayları | Project/Practice | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Uygulamalı Proje Saha Çalışması | Project/Practice | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | Uygulamalı Proje Saha Çalışması 2 | Project/Practice | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Uygulamalı Proje Saha Çalışması 3 | Project/Practice | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Uygulamalı Proje Saha Çalışması 4 | Project/Practice | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Dönem Sonu Değerlendirme | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Dönem Sonu Değerlendirme 2 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |