Genel Bilgi
Kod | PFS302 |
Ad | Regülasyon Ekonomisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAŞİM AKÇA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HAŞİM AKÇA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin temel amacı piyasa ve kamu başarısızlıklarını açıklayarak, devletin ekonomiye müdahalesini ve oluşan regülasyon gerekliliğini anlamlandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, Regülasyon kavramı, nedeni, türleri, teorileri ve yöntemleri, deregülasyon kavramı ve çeşitli sektörlerde yapılan düzenlemeleri içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
Akça, H. (2007) Regülasyon Ekonomisi
Notlar
Oğuz, F., & Çakmak, O. (2002). Küreselleşen bir dünyada regülasyon. Liberal Düşünce Dergisi, 7(25-26), 143-154.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Regülasyon kavramını, türlerini açıklar |
ÖÇ02 | Devletin regülasyon politikalarını yorumlar |
ÖÇ03 | Çeşitli sektörlerde regülasyon politikalarını değerlendirir |
ÖÇ04 | Dünyada uygulanan regülasyon örneklerini açıklar |
ÖÇ05 | Regülasyon ile ilgili kurumlarda çalışabilecek yeterli bilgileri analiz eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomi ve maliye ile ilgili temel kavramsal bilgilere dayalı analiz yapar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu Mali Kurumlarının görev ve yetkilerini açıklar | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde etkin biçimde çalışır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma yaptığı alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki kişilerin iş tanımlarını açıklar | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşımın haricinde, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İktisadi Örgütlenmeler | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Devletin Ekonomideki Rolü ve Kamu Ekonomik Faaliyetleri ile İlgili Düşünceler | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Regülasyon Kavramı | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Regülasyonun Nedenleri I | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Regülasyonun Nedenleri II | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Regülasyon Teorileri | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Regülasyon Yöntemleri | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Regülasyonda Etkinlik | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Regülasyon ve Teknolojik Gelişme Etkileşimi | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Deregülasyon Kavramı | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Kamu Gelirleri Tanımı,Özellikleri,Çeşitleri ve Ayırımı | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Elektrik ve Telefon Hizmetinde Regülasyon | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Posta Hizmetlerinde Regülasyon | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Demiryolları Hizmetlerinde Regülasyon | Düz anlatım,sunum,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |