YMYC107 Koro

3 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YMYC107
Ad Koro
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SEMİN SÜEDA ÇÖLCÜ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. SEMİN SÜEDA ÇÖLCÜ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Çok sesliliğe hazırlık,ses ısıtma,ton,entonasyon ve artikülasyon egzersizleri yardımıyla çok sesli duyum ve birilikte müzik yapma beceri ve

Dersin İçeriği

Koro literatüründe yer alan farklı dönem ve stildeki polifonik eserler aracılığıyla çoksesli söyleme tekniğinin, kurallarının, nefes ve ses koordinasyonunun kavranması ve uygulanması.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Suna Çevik Koro Eğitimi Saip Egüz Koro Eğitimi Gül Sabar Sesimiz eğitimi ve korunması

Notlar

Ulusal ve Uluslararası Koro repertuarından koronun teknik seviyesine göre çalışılmak üzere oluşturulmuş eser repertuarı


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma, nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır.
ÖÇ02 Çoksesli müzik çalışmasının yapılmasıyla bu yönde müzikal gelişim becerisi gösterir.
ÖÇ03 Ulusal ve uluslar arası koro literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır.
ÖÇ04 Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilinci kazanır.
ÖÇ05 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslar arası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
ÖÇ06 Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır.
ÖÇ07 Çoksesli söyleyiş tekniği açısından önem taşıyan sahnede uyum becerisi ve sahne disiplini kazanır.
ÖÇ08 Birlikte söyleme tekniği açısından önem taşıyan homojenlik,entonasyon becerisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaylı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaylı Çalgılar literatüründe yer alan eserleri teknik ve müzikal olarak icra eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konser ve sınavlardaki çalınması zorunlu kılınmış her müzikal dönemden çeşitli zorluk seviyelerindeki eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi, beceri ve teknik kazanımlarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sanat etiğine ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir oda müziği, orkestra ve korrepetisyon yardımı ile de icra eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve ders hakkında genel bilgiler Bireysel çalışma
2 Korolar, koroların önemi. Ses sınırlarını tespit çalışması. Bireysel çalışma
3 Ses,solunum organlarının tanıtılması. E.Bayraktar'ın eserinin çalışılması. Bireysel çalışma
4 Nefes-vücut yumuşaklığı,dil-konuşma egzersizleri. Z.Sağlıker'in eserinin çalışılması. Bireysel çalışma
5 Diksiyon ve temiz, net ses üretme çalışmaları, Bireysel çalışma
6 Entonasyon kavramının anlatılması.J.S.Bach'ın eserinin çalışılması. Bireysel çalışma
7 Vurgular, anlatım çalışmaları. İstiklal Marşı'nın çalışılması. Bireysel çalışma
8 Nefes-ses ilişkisinin anlatılması. Praetorius'un eserinin çalışılması Bireysel çalışma
9 Kısa koro tarihinin tanıtılması. Bireysel çalışma
10 Saip Egüz'ün eserinin çalışılması. Bireysel çalışma
11 Halk ezgisi "Zekiyem"in çalışılması. Bireysel çalışma
12 D.Frederichi'nin eserinin çalışılması.-1 Bireysel çalışma
13 D.Frederichi'nin eserinin çalışılması.-2 Bireysel çalışma
14 Nüans kavramlarının tanıtılması. O.Gibbong'un eserinin çalışılması. Bireysel çalışma
15 Ses alıştırmaları.Tek ve grup egzersizleri Bireysel çalışma
16 Çalışılan eserlerin seslendirilmesi. Bireysel çalışma
17 Ara sınav Bireysel çalışma
18 Ses, diyafram, ağız, duruş ile ilgili araştırmalar. Bireysel çalışma
19 Müzikalite ve doğru nefes çalışmaları. D.Friderichi'nin eseri (tekrar) Bireysel çalışma
20 Çalışmanın içeriği için doğru motivasyon. F.Schubert'in eserinin çalışılması. Bireysel çalışma
21 H.Akay'ın eserinin çalışılması. Bireysel çalışma
22 yumuşamanın öneminin kavranması. G.Gstoldi'nin eserinin çalışılması. Bireysel çalışma
23 Farklı bir yapı:Türk Müziği. Ali Sevgi'nin eserinin çalışılması. Bireysel çalışma
24 Türkiye ve Batı Koro tarihi Bireysel çalışma
25 Marşlarımız: 10.Yıl Marşı Bireysel çalışma
26 F.Schubert'in eserinin çalışılması. Bireysel çalışma
27 Barok ve öncesi dönemin kavranması.William Trost'un eserinin çalışılması. Bireysel çalışma
28 Atatürk ve Müzik. E.Zuchmayer'in eserinin çalışılması. Bireysel çalışma
29 Belli başlı korolardan dinletiler sunulması ve üzerine analiz Bireysel çalışma
30 Çalışılan koro repertuarının dinlenmesi,eksiklerin tespiti Bireysel çalşma
31 genel tekrar,sınava hazırlık Bireysel çalışma
32 final sınavı Bireysel çalışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 2 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 64
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,56
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 28.11.2022 12:25