BL408 Biyoteknoloji

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BL408
Ad Biyoteknoloji
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BURHAN ARIKAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. BURHAN ARIKAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenciye Biyoteknoloji nedir, Gelişimi, Biyoteknolojinin güncel yaşamımızda ki yeri ve bu alanda gerçekleştirilen uygulamalar ve gelecekteki hedeflerin ortaya konulmasını kazandırmaktır

Dersin İçeriği

Biyoteknoloji nedir, Biyoteknoloji ve tarihçesi, Çevre ve enerji biyoteknolojisi, Atıksu arıtma teknikleri ve uygulamaları, Katı atıklardan kompost ve biyogaz üretim, Biyohücreler, Biyomastan etanol metanol ve hidrojen üretimi, Biyoiyileştirme, biyoliç, biyosensörler, Mikrobiyal biyoteknoloji, Mikrobiyal enzim biyoteknolojisi, Bitki biyoteknolojisi ve uygulama alanları transgenik bitki üretimi, Hayvan biyoteknolojisi, kopyalama, transgenik hayvan üretimi, Transgenik hayvanların biyoreaktör olarak kullanımı, İnsan antikorlarının üretimi, ilaç biyoteknolojisi, monoklonal antikorlar, Teşhis kitleri, aşılar, Gıda biyoteknolojisi, Biyoproses teknolojisi konularını kapsar

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Biyoteknoloji, Çevre biyoteknolojisi, Atıksu arıtma, Enzim biyoteknolojisi, Biyokatalizör

Notlar

Mikrobiyal biyoteknoloji,


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Biyoteknoloji ve uygulamalarını kavrar
ÖÇ02 Çevre ve enerji biyoteknolojisini belirtir
ÖÇ03 Biyoremediation , biyoleaching ve biyosensörleri kavrar
ÖÇ04 Farmasötik biyoteknoloji, biyofarmasötikler, monoklonal antikorlar, diagnostikler, biyoteknolojik aşıları kavrar
ÖÇ05 Gıda biyoteknolojisini kavrar
ÖÇ06 Mikrobiyal biyoteknolojiyi kavrar
ÖÇ07 Mikrobiyal enzimler, üretimleri, karakterizasyonları ve kullanım alanlarını kavrar
ÖÇ08 Hayvan biyoteknolojisi, kopyalama, transgenik hayvan üretimi, Transgenik hayvanların biyoreaktör olarak kullanımı, İnsan antikorlarının üretimini kavrar
ÖÇ09 monoklonal antikorlar, diagnostikler, biyoteknolojik aşıları kavrar
ÖÇ10 Gıda biyoteknolojisini açıklar
ÖÇ11 Biyoproses teknolojisini ve uygulamaları
ÖÇ12 Mikrobiyal biyoteknolojini kavrar
ÖÇ13 Mikroorganizmaların biyoreaktör şeklinde kullanılmasını kavrar
ÖÇ14 Mikrobiyal enzim biyoteknolojisi, Enzim Biyoteknolojisi, Mikrobiyal enzimler, üretimleri, karakterizasyonları ve kullanım alanlarını kavrar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Biyoteknoloji ve tarihçesi Literatür çalışması 1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
2 Biyoteknoloji ve uygulama alanları Literatür çalışması 2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Çevre ve enerji biyoteknolojisine giriş İiteratür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Atıksu arıtma teknikleri ve uygulamaları Tez çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
5 Biyocelller, biyomastan etanol, metanol ve hidrojen üretimi Biyomas enerjisi İlgili kitapların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Biyoremediation , biyoleaching ve biyosensörler Kitap çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Bitki biyoteknolojisi, Uzun ömürlü bitkisel ürünler, güvenli pestisitler, somatik hibridizasyon, gen tabancası ve uygulama alanları, transgenik bitkiler Literatür tartışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Deneylerin çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Hayvan biyoteknolojisi, kopyalama, transgenik hayvan üretimi, Transgenik hayvanların biyoreaktör olarak kullanımı, İnsan antikorlarının üretimi Serbest çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
10 Farmasötik biyoteknoloji, biyofarmasötikler, monoklonal antikorlar, diagnostikler, biyoteknolojik aşılar İlgili tezlerin çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Gıda biyoteknolojisi Literatür çalışması 3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Biyoproses teknolojisi Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Mikrobiyal biyoteknoloji İlgili makalelerin çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Mikroorganizmaların biyoreaktör şeklinde kullanılması Literatür çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Mikrobiyal enzim biyoteknolojisi, Enzim Biyoteknolojisi, Mikrobiyal enzimler, üretimleri, karakterizasyonları ve kullanım alanları Serbest tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konulara hazırlanır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Bütün konuları çalışır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 9 9
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 95
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,80
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.11.2022 11:44