Genel Bilgi
Kod | BL408 |
Ad | Biyoteknoloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BURHAN ARIKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. BURHAN ARIKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciye Biyoteknoloji nedir, Gelişimi, Biyoteknolojinin güncel yaşamımızda ki yeri ve bu alanda gerçekleştirilen uygulamalar ve gelecekteki hedeflerin ortaya konulmasını kazandırmaktır
Dersin İçeriği
Biyoteknoloji nedir, Biyoteknoloji ve tarihçesi, Çevre ve enerji biyoteknolojisi, Atıksu arıtma teknikleri ve uygulamaları, Katı atıklardan kompost ve biyogaz üretim, Biyohücreler, Biyomastan etanol metanol ve hidrojen üretimi, Biyoiyileştirme, biyoliç, biyosensörler, Mikrobiyal biyoteknoloji, Mikrobiyal enzim biyoteknolojisi, Bitki biyoteknolojisi ve uygulama alanları transgenik bitki üretimi, Hayvan biyoteknolojisi, kopyalama, transgenik hayvan üretimi, Transgenik hayvanların biyoreaktör olarak kullanımı, İnsan antikorlarının üretimi, ilaç biyoteknolojisi, monoklonal antikorlar, Teşhis kitleri, aşılar, Gıda biyoteknolojisi, Biyoproses teknolojisi konularını kapsar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Biyoteknoloji, Çevre biyoteknolojisi, Atıksu arıtma, Enzim biyoteknolojisi, Biyokatalizör
Notlar
Mikrobiyal biyoteknoloji,
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyoteknoloji ve uygulamalarını kavrar |
ÖÇ02 | Çevre ve enerji biyoteknolojisini belirtir |
ÖÇ03 | Biyoremediation , biyoleaching ve biyosensörleri kavrar |
ÖÇ04 | Farmasötik biyoteknoloji, biyofarmasötikler, monoklonal antikorlar, diagnostikler, biyoteknolojik aşıları kavrar |
ÖÇ05 | Gıda biyoteknolojisini kavrar |
ÖÇ06 | Mikrobiyal biyoteknolojiyi kavrar |
ÖÇ07 | Mikrobiyal enzimler, üretimleri, karakterizasyonları ve kullanım alanlarını kavrar |
ÖÇ08 | Hayvan biyoteknolojisi, kopyalama, transgenik hayvan üretimi, Transgenik hayvanların biyoreaktör olarak kullanımı, İnsan antikorlarının üretimini kavrar |
ÖÇ09 | monoklonal antikorlar, diagnostikler, biyoteknolojik aşıları kavrar |
ÖÇ10 | Gıda biyoteknolojisini açıklar |
ÖÇ11 | Biyoproses teknolojisini ve uygulamaları |
ÖÇ12 | Mikrobiyal biyoteknolojini kavrar |
ÖÇ13 | Mikroorganizmaların biyoreaktör şeklinde kullanılmasını kavrar |
ÖÇ14 | Mikrobiyal enzim biyoteknolojisi, Enzim Biyoteknolojisi, Mikrobiyal enzimler, üretimleri, karakterizasyonları ve kullanım alanlarını kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyoteknoloji ve tarihçesi | Literatür çalışması 1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
2 | Biyoteknoloji ve uygulama alanları | Literatür çalışması 2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Çevre ve enerji biyoteknolojisine giriş | İiteratür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Atıksu arıtma teknikleri ve uygulamaları | Tez çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
5 | Biyocelller, biyomastan etanol, metanol ve hidrojen üretimi Biyomas enerjisi | İlgili kitapların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Biyoremediation , biyoleaching ve biyosensörler | Kitap çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Bitki biyoteknolojisi, Uzun ömürlü bitkisel ürünler, güvenli pestisitler, somatik hibridizasyon, gen tabancası ve uygulama alanları, transgenik bitkiler | Literatür tartışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Deneylerin çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Hayvan biyoteknolojisi, kopyalama, transgenik hayvan üretimi, Transgenik hayvanların biyoreaktör olarak kullanımı, İnsan antikorlarının üretimi | Serbest çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Farmasötik biyoteknoloji, biyofarmasötikler, monoklonal antikorlar, diagnostikler, biyoteknolojik aşılar | İlgili tezlerin çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Gıda biyoteknolojisi | Literatür çalışması 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Biyoproses teknolojisi | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Mikrobiyal biyoteknoloji | İlgili makalelerin çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Mikroorganizmaların biyoreaktör şeklinde kullanılması | Literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Mikrobiyal enzim biyoteknolojisi, Enzim Biyoteknolojisi, Mikrobiyal enzimler, üretimleri, karakterizasyonları ve kullanım alanları | Serbest tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konulara hazırlanır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün konuları çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 9 | 9 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 95 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,80 | ||
AKTS | 4 AKTS |