SBUZ203 Diplomasi Tarihi I

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SBUZ203
Ad Diplomasi Tarihi I
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ASLI EMİNE ÇOMU


Dersin Amacı

Bu ders Rönesans döneminden Birinci Dünya Savaşına kadar uzanan dönemde dünya siyasi tarihine yön veren temel gelişmeler üzerinde yoğunlaşmayı amaçlamaktadır. Avrupa merkez olmak üzere yaşanan siyasi ve ekonomik değişimler incelenecektir.

Dersin İçeriği

Bu ders diplomasi tarihine genel bir bakış sağlamaktadır. 15. yüzyıldan başlayarak Birinci Dünya Savaşının başlamasına kadar ittifaklar, savaşlar ve bunların nedenleri, kurumlar ve önemli dökümanlar üzerinde durarak dünyanın geçmiş 400 yıllık tarihi incelenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

J.M. Roberts Modern Avrupa Tarihi

Notlar

John Merriman Modern Avrupa Tarihi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Rönesans dönemi hakkında bilgi edinir.
ÖÇ02 Avrupa'da modernliğin başlaması hakkında bilgi edinir.
ÖÇ03 Reform dönemi hakkında bilgi edinir.
ÖÇ04 16. yüzyıl başında Avrupa'da önemli siyasi gelişmeler hakkında bilgi edinir.
ÖÇ05 Otuz Yıl Savaşları'nın nedenleri ve sonuçları hakkında bilgi edinir.
ÖÇ06 Mutlak monarşinin doğuşu ve Fransa'nın yükşelişi hakkında bilgi edinir.
ÖÇ07 Mutlak monarşinin Rusya'da nasıl uygulandığını öğrenir.
ÖÇ08 Emperyalizmin ilk aşamaları hakkında bilgi edinir.
ÖÇ09 18. yüzyılda küresel ekomik değişimler hakkında bilgi edinir.
ÖÇ10 Fransız Devrimi'nin çıkışı ve sonuçları hakkında bilgi edinir.
ÖÇ11 Napoleon Bonaparte döneminde Avrupa'nın yaşadığı siyasi ve ekonomik değişimleri öğrenir.
ÖÇ12 Avrupa'da sanayileşmenin başlaması hakkında bilgi edinir.
ÖÇ13 1848 Devrimlerinin nedenleri ve sonuçları hakkında bilgi edinir.
ÖÇ14 Emperyalizmin Afrika ve Uzakdoğu'daki etkilerini öğrenir.
ÖÇ15 Bismarck ve onun uyguladığı politikalar hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Batının Zihniyeti ve Rönesans J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.269-280. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Yeni Bir Çağ J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.287-301. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Reform Dönemi J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.310-323. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Batı Avrupa'nın Siyasi Örgütlenmesi J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.331-346. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Otuz Yıl Savaşları J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.346-353. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 14. Louis ve Fransa'nın Yükselişi J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.353-360. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Vize Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
8 Avrupa Emperyalizmin Başlangıcı J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.382-393. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Ticaret, İmparatorluk, Diplomasi ve Savaş J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.399-413. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Fransız Devrimi J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.418-428. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Napolyon Döneminde Avrupa J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.428-440. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Endüstriyalizm J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.440-453. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Sanayileşme ve İdeoloji J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.453-469. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 1848 Devrimleri J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.476-493. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Afrika İçin Kapışma J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.520-534. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Bismark ve Avrupa J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, s.543-557. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
17 Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 7 105
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 137
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,48
AKTS 5 AKTS