SBUS309 Etnisite ve Milliyetçilik

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SBUS309
Ad Etnisite ve Milliyetçilik
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MARELLA BODUR ÜN


Dersin Amacı

Dersin amacı, dersi alan öğrencilere, milliyetçilik ve etnisite kavramlarını ve ilgili teorileri, tarihsellikleri ve çoğulculuğu içinde kavratmaktır.

Dersin İçeriği

Milliyetçilik ve Etnisite kavramlarının gelişimini analiz etmek ve tarihsel olarak bu kavramları incelemek.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Benedict Anderson, Hayali Cemaatler, Metis.

Notlar

Craig Calhoun, Milliyetçilik


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Millet, milliyet, etnisite ve milliyetçilik kavramlarının tanımlarını tartışır.
ÖÇ02 Uluslararası sistemin tarihinde ve günümüzdeki işleyişinde milliyetçilik akımlarının rolünü analiz eder.
ÖÇ03 Günümüzdeki uluslararası sorunların milliyetçilik ile ilgili olan boyutlarını analiz eder.
ÖÇ04 Milliyetçilik ile ilgili geliştirilen politikaların küreselleşme, ve kültürler arası iletişim bağlamındaki rolünü analiz eder
ÖÇ05 Farklı ülkelerde ortaya çıkan milliyetçiliklerin farklılaşan boyutlarını analiz eder.
ÖÇ06 Milliyetçilik ve etnisite etrafında oluşan çatışmaları tartışır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş- Milliyetçilik Kavramının Doğuşu ve ulus-devlet Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Miliyetçilik ya da Milliyetçilikler. Milliyetçiliğin ve ortaya çıkışının farklı tanımları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Milliyetçilik ve Etnisite İlişkisi, İnşacılık vs. İlkçilik Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
4 Tarihe milliyetçi yaklaşımlar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Devlet, Milletlerin İnşası ve Meşruiyet Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
6 Farklı Kontekstlerde Farklı Milliyetçilikler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
7 Milliyetçilik ve Etnisite Tarihi -I Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Miliyetçilik ve Etnisite Tarihi-II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Miliyetçilik ve Etnisite Tarihi-III Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Miliyetçilik ve Etnisite Tarihi-IV Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Miliyetçilik ve Etnisite Tarihi-V Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Türkiyede Erken Dönem Milliyetçilik Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Türkiyede Erken Dönem Milliyetçilik-II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel Değerlendirme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 20 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 134
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,36
AKTS 5 AKTS