Genel Bilgi
Kod | TT233 |
Ad | Dokuma Tasarım 1 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAVVA HALAÇELİ METLİOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HAVVA HALAÇELİ METLİOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dikey çerçeve üzerinde temel örgüler dimi, bezayağı ve saten ve türevlerinden geliştirilmiş iki renkli uygulamalar yapılması. Seçilen eskizin teknik çözümlemesi ile birlikte dokuma tezgahında halı dokuması uygulanır.
Dersin İçeriği
Dikey çerçeve üzerinde temel örgüler dimi, bezayağı ve saten ve türevlerinden geliştirilmiş iki renkli uygulamalar yapılır. çeşitli malzemelerle doku araştırmaları yapılır ve bu dokularla halı tasarımları yapılır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur. Ancak Kumaş Yapı bilgisi dersini almamış/dersinden başarısız olmuş öğrenci bu dersten başarı göstermekte zorluk çeker.
Kaynaklar
Yoktur.
Notlar
İlgili makaleler, İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel dokuma örgülerini kavrar ve el dokuma yöntemleri ile uygular |
ÖÇ02 | Eskiz aşamasından renk, iplik, malzeme, doku araştırmaları ve teknik bilgilerle örtüştürerek dokuma kumaş uygulaması yapar |
ÖÇ03 | çeşitli malzemelerle deneysel doku uygulamaları yapar |
ÖÇ04 | kilim ve düğüm teknikleri kullanarak yer yaygısı tasarlar |
ÖÇ05 | mevcut bir dokumayı illüstre ederek örnekler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | temel dokuma örgüleri hakkında genel bilgi | dokuma örgü çeşitlerinin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | çözgü hazırlama | farklı dokuya sahip kumaş örnekleri araşt. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | farklı malzemelerle doku araştırmaları | farklı dokuya sahip kumaş örnekleri araşt. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | farklı malzemelerle dokuma | dokuma denemeleri | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | kumaş doku örneklerini illüstre etme | Beyaz pürüzsüz kağıt, trilin, ve guaj boya | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | kumaş doku örnekleri ile etüt | malzeme araştırması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Benzetim, Bireysel Çalışma |
7 | kumaş doku örnekleri ile etüt 2 | malzeme araştırması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | sunum dosyası teslim | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | halı tasarımı için eskiz hazırlama | tema araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | halı tasarımı için doku araştırmaları | temaya uygun görsel ve malzeme seçimi | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
11 | halı tasarımı için doku araştırmaları 2 | temaya uygun görsel ve malzeme seçimi | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | kilim tekniği ve Türk düğümü için uygulama | halıda kullanılan düğüm çeşitlerinin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | dokuma ön uygulaması | dokuma eskiz çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | dokuma uygulaması | dokuma denemeleri | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | dokuma tasarım uygulaması | dokuma denemeleri | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sunum dosyası teslimi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sunum dosyası teslimi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |