Genel Bilgi
Kod | TTS221 |
Ad | Çok Sesli Koro |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. OĞUZ ÖZTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. OĞUZ ÖZTÜRK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencide bireysel toplu şarkı söyleme yetisinin geliştirilmesi. Çoksesli müziğin algılanması ve uygulanması. Türk ve dünya koro edebiyatından (kendi orijinal dilleriyle) seçkin eserlerin seslendirilmesi. Genel nota bilgisinin geliştirilip, müzikal dinamiklerin öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Ses ve insan sesi, genel nota bilgisi. Bireysel ve toplu ses eğitim teknikleri. Koroda müzikal dinamiklerin ele alınması. Rönesans, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş dönem stil ve özelliklerinin tanıtılarak, koro müziğinin sanatın diğer kolları ile gelişim aşamalarındaki benzerlikler ve uygun koro müziği örneklerinin ele alınması, seslendirilmesi. Öğrencilerin dünya koro edebiyatından seçkin örneklerle, Çağdaş Türk koro yapıtlarını karşılaştırarak, bu konuda genel bir perspektif ve bakışa ulaştırılması.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Egüz, S. 1976. Toplu Ses Eğitimi I, Ayyıldız Matbaası, Ürün Kodu 3577998, Ankara.
Notlar
Dersin başka kaynağı yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, bireysel ve toplu şarkı okur. |
ÖÇ02 | Genel müzik bilgisi edinir. |
ÖÇ03 | Korolar hakkında genel bilgi edinir. |
ÖÇ04 | Türk ve dünya koro edebiyatını tanır. |
ÖÇ05 | Çalgı kullanabilmede avantaj sağlar. |
ÖÇ06 | Bilgileri öğretebilme, aktarabilir. |
ÖÇ07 | Öğrenci korolara aktif olarak katılır. |
ÖÇ08 | Öğrenci, koro kurabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgiler. | Koro dersinin yapısı, işleyişi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Fa, sol, la notaları, alıştırmalar. | Nota eğitimi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Mi, re, do notaları, ses alıştırmaları. | Nota ve ses eğitimi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Si, do sesleri, ses alıştırmaları, Dostluk. | Nota ve ses eğitimi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Ses ve solunum çalışmaları. | Vücudu şarkı söyleme ye uygun hale getirme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Ses alan tespitleri, ses alıştırmaları. | Bireylerin ses yapılarının ortaya çıkartılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Majör Minör, aralık ve armoni alıştırmaları. | Tonal müziğin yapısının incelenmesi. Sesler arasındaki ilişki ve müzikteki tanımları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Uygulama değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Entonasyon alıştırmaları Kış. | Ses partileri arasındaki uyumun sağlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Koro tarihi. | Koro sanatının tarihsel süreçteki durumu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Artikülasyon alıştırmaları Ay. | Sözlerin anlamlarıyla doğru yapılandırılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Türk Müziği Ay Gız. | Türk müziğinin yapı ve özellikleri. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Müzikal Dinamikler Veda. | P, PP, Mf, F, FF , Kavramlarının uygulanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Müzikal Dinamikler Eylül Sonu. | Örnek korolara eleştirel yaklaşım. Müzikteki diğer ince ayrıntıları ele almak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Dünyada önemli korolar. Nüanslar İnnsbruck. | Uygulama değerlendirmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |