TTS227 Tasarım ve Sunum Yöntemleri

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TTS227
Ad Tasarım ve Sunum Yöntemleri
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SEVİM TUĞBA ARABALI KOŞAR


Dersin Amacı

verilen eğitim sonunda öğrencinin; tasarım girdisi oluşturma ve/veya derleme tekniklerini kullanabilmesi, Tasarımın uygulanabileceği seviyeler (stilizasyondan yenilikçi ürün tasarımına), inovasyon, tasarımcı sorumluluğu, ürün yaşamı ve evreleri, katma değer kavramı ve tasarım etiği hakkında bilgi sahibi olması amaçlanır.

Dersin İçeriği

Ders, tasarım düşüncesi, kavramsal kurgu oluşturma, problem tanımlama, yaratıcı düşünce disiplinine ağırlık vererek tüm tasarım hikayesi içinde adımları, adımlarla ilgili temel teknikler ve amaçlarını teorik bilgi aktarımı ve küçük ölçekli tasarım uygulama deneyimleri ile birleştirerek daha sonraki eğitim yıllarında öğrencinin alacağı bilgi ve edineceği deneyimi daha verimle kullanacak düşünme, araştırma, kurgulama ve sunma becerilerine altyapı oluşturmayı amaçlamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Dersle ilgili ana kaynak eğitim dilinde mevcut değildir. Ders notları yeterlidir Design Method C.Jones Seeds Of Human Futures, London, 1970

Notlar

Yaratıcı süreç ile ilgili her türlü akademik araştırma.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu derste verilen eğitim sonunda öğrenci; Tasarım girdisi oluşturma ve/veya derleme tekniklerini kullanır.
ÖÇ02 Yaratıcı düşünce metotlarını bilir, ihtiyaca göre seçerek kullanır.
ÖÇ03 Tasarımla ilgili durum, işleyiş, davranış ve nesneleri soyut kavramlara indirger.
ÖÇ04 Uzmanlık alanı dışı etkenlerdeki (toplumbilim, sanat, iklim, ekonomi, teknoloji vs.) durum, değişim ve yeniliklerle tasarım arasındaki etkileşimi kavrar.
ÖÇ05 Çok yönlü düşünerek, tasarım sürecinin ilk adımından itibaren, özgün yaklaşımlar sergiler.
ÖÇ06 Tasarımın uygulanabileceği seviyeler (stilizasyondan yenilikçi ürün tasarımına ), inovasyon, tasarımcı sorumluluğu, ürün yaşamı ve evreleri, katma değer kavramı ve tasarım etiği hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ07 Kavramsal tanımlamadan prototip üretimine kadar tüm evreleri, sıralarını, gerekliliklerini tanır.
ÖÇ08 Bilgi, yaratım ve düşüncelerini üçüncü şahısların anlayabilecekleri şekilde farklı ortamlarda (medyalarda) ifade eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Estetik farkındalık kazanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tasarım nedir, ne değildir. Tasarıma süreç yaklaşımı. Örnek objeler. Genel anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Tasarım hakkında yanlış (eksik bilinenler). Nitelik ve niceliksel kurgular. Genel anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Tasarımda tanım oluşturma metodları. Örnek analizi. Genel anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Yaratıcı düşünce teknikleri. Deneme çalışması Genel anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Tasarım uygulama ve üzerindeki etkenler. Analiz ve örnek uygulama Genel anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Fikirden ürüne tasarım süreci (teknik). Örnek incelemesi Genel anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Ara sınav öncesi tekrar Genel anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ara Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Tasarımda deneyim etkeni. Örnek analizi. Genel anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Elle tutulamayan nitelikler ve tasarım değeri Genel anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Tasarımın evrimi. Genel anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Tasarım aşama dökümantasyonu ve sunumu. Genel anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Fikri göstermek yerine anlatmak Genel anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Dönem çalışması ön değerlendirme general narration Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Düşünden ürüne tasarım süreci (duyumsal) Genel anlatım Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ürün ve dosya teslimi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ürün ve Dosya teslimi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS