TT206 Moda Tarihi 2

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TT206
Ad Moda Tarihi 2
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FATMA ENGİN ALPAT


Dersin Amacı

Giysinin tarihi, kültürel bir yaklaşımla ele alınacaktır. Farklı kültürlerin sanat, tasarım ve moda tarihine yaklaşımları incelenecektir.

Dersin İçeriği

19. yüzyıl sonu ile 20. yüzyıl giyim ve moda tarihi incelenecektir.Giysinin tarih boyunca değişimini incelemek. Giysinin sanat ve tekstil tarihindeki gelişimini değerlendirmek; günümüz giysilerini tarihi boyutta yorumlayabilmek. Farklı kültürlerin giysi gelişimlerini değerlendirmek.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok.

Kaynaklar

Moda tarihi kitapları, 20. yüzyıl moda tarihi kitapları

Notlar

Fashion History from the 18th to the 20th Century A Cultural History of Western Fashion From Haute Couture to Virtual Couture Bonnie English (Author), Nazanin Hedayat Munroe (Author)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Giyside modanın sanat ve tekstil tarihindeki gelişimini değerlendirir; günümüzde moda ve giysileri tarihi boyutta yorumlar
ÖÇ02 Dönem modacılarının sanat akımlarından etkilenmelerin öğrenir.
ÖÇ03 Sanayi devriminin tekstil teknolojileri, kültür, toplum, sanat, endüstri ve tasarıma etkilerini öğrenir.
ÖÇ04 1870 lerden itibaren haute couture modasının başlangıcı ve moda kavramının başlangıcının nedenlerini öğrenir.
ÖÇ05 1870-1990 yılları arasındaki moda akımlarından, modayı etkileyen dış etkenleri ve moda tasarımcılarını öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. 2
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Estetik farkındalık kazanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Moda Tarihi Kronolojisi Genel Bakış ve Avrupa Modasının 10 yıllık halinde incelenecek 10 dönemin açıklanması Öğrenciler, filmler, kitaplar, dergiler, posterler v.s. ile 1900 lerin moda tasarımlarını araştırırlar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
2 Avrupa'da1900 ve1909 Yılları Modası, moda akımları, moda tasarımcıları ve modayı etkileyen dış etkenler Öğrenciler, filmler, kitaplar, dergiler, posterler v.s. ile 1900 lerin moda tasarımlarını araştırırlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 Avrupa'da 1910- 1919 Yılları Modası, moda akımları ve moda tasarımcıları ve birinci dünya savaşı Öğrenciler, filmler, kitaplar, dergiler, posterler v.s. ile 1910 lerin moda tasarımlarını araştırırlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Avrupa'da 1920 ve 1929 Yılları Modası, moda akımları, modacıları modayı etkileyen dış faktörler Öğrenciler, filmler, kitaplar, dergiler, posterler v.s. ile 1920 lerin moda tasarımlarını araştırırlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Avrupa'da 1930 ve 1939 Yılları Modası, moda akımları ve Önemli Modacılar ve modayı etkileyen dış etkenler Öğrenciler, filmler, kitaplar, dergiler, posterler v.s. ile 1930 lerin moda tasarımlarını araştırırlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Avrupa ve Amerika'da 1940- 1944 Yılları Modası ve 1945- 1949 Yılları Modası, moda akımları, modacılar ve modayı etkileyen dış faktörler Öğrenciler, filmler, kitaplar, dergiler, posterler v.s. ile 1940 lerin moda tasarımlarını araştırırlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Avrupa ve Amerika'da 1950- 1954 Yılları Modası ve 1955- 1959 Yılları Modası, moda akımları, modacılar ve defileler Öğrenciler, filmler, kitaplar, dergiler, posterler v.s. ile 1950 lerin moda tasarımlarını araştırırlar. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav VİZE SINAVI Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Avrupa ve Amerika'da 1960-1969 Yılları Modası moda akımları, defileler ve modayı etkileyen dış faktörler. Öğrenciler, 1960 lerin moda tasarımlarını araştırırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Avrupa ve Amerika'da 1970-1979 Yılları Modası, moda tasarımcıları moda defileleri ve dış etkenler Öğrenciler, filmler, kitaplar, dergiler, posterler v.s. ile 1970 lerin moda tasarımlarını araştırırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Avrupa ve Amerika'da 1980-1989 Yılları Modası,modacıları, moda defileleri ve dış etkenler, Öğrenciler, 1980 lerin moda tasarımlarını araştırırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Avrupa ve Amerika'da 1990- 1999 Yılları Modası, moda tasarımcıları, defileler ve modayı etkileyen dış etmenler. Öğrenciler,1990 lerin moda tasarımlarını araştırırlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Avrupa ve Amerika'da 2000- 2010 Yılları Modası, moda defileleri, modacılar ve dış etkiler. Öğrenciler, 2000 lerin moda tasarımlarını incelerler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 100 yıllık modaya genel bakış ve 2000 lere etkileri. öğrenciler 1900lü yılların modası ile 2000 lerin modasını karşılaştırırlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
15 Son Yüzyılın moda ve sanat ilişkisi açısından irdelenmesi. moda ve sanat arasındaki ilişkiyi inceler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları FİNAL SINAVI Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları FİNAL SINAVI Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS