TTS238 Çoksesli Koro

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TTS238
Ad Çoksesli Koro
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. OĞUZ ÖZTÜRK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. OĞUZ ÖZTÜRK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencide bireysel toplu şarkı söyleme yetisinin geliştirilmesi. Çoksesli müziğin algılanması ve uygulanması. Türk ve dünya koro edebiyatından (kendi orijinal dilleriyle) seçkin eserlerin seslendirilmesi. Genel nota bilgisinin geliştirilip, müzikal dinamiklerin öğretilmesi.

Dersin İçeriği

Genel koro tekniklerinin gösterilmesi. Dünya koro edebiyatından seçkin örneklerin ve Türk Koro yapıtlarının tanıtılması, karşılaştırılması. Rönesans, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş dönemlerde dünya koro edebiyatına şekil veren yapıtlar hakkında öğrencilerde entelektüel kültür oluşturmak amaçlanmıştır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Egüz, S. 1976. Toplu Ses Eğitimi I, Ayyıldız Matbaası, Ürün Kodu 3577998, Ankara.

Notlar

Konu ile ilgili Makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci, bireysel ve toplu şarkı okur.
ÖÇ02 Genel müzik bilgisi edinir.
ÖÇ03 Korolar hakkında genel bilgi edinir.
ÖÇ04 Türk ve dünya koro edebiyatını tanır.
ÖÇ05 Çalgı kullanabilmede avantajı olur.
ÖÇ06 Öğrenci, bilgileri öğretebilir, aktarabilir.
ÖÇ07 Öğrenci korolara aktif olarak katılabilir.
ÖÇ08 Öğrenci koro kurabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Estetik farkındalık kazanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Müzik sanatı, genel bilgiler, nota, porte, sol anahtarı, sol- la sesi. Nota eğitimi ve toplu ses alıştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Bireysel ses sınırı tespit çalışması (sop-tenor-bas-alto). Fa-mi notası, ses alıştırmaları, doku-biçim-tür. ''Al Mendili'' - ''Madımak'': S.EGÜZ. Anlatım, alıştırmalar ve toplu söyleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Yaşamda çokseslilik, entonasyon, re-do sesİ, ''Dostluk'': Z. AYDINTAN. Müzikal ayrıntılar ve toplu söyleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Müzikte çokseslilik. Türler; Türk müziği, klasik batı, pop, caz müziği. Anlatım ve analiz yapma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
5 Dönemler, Rönesans dönemi yorum ve stilleri ''Kış'': M.PRATERİU. Anlatım ve toplu söyleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Barok Dönem Yorum ve Stilleri. ''Her Şey Ölümlüdür'': J.S.BACH. Anlatım ve toplu söyleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Klasik dönem yorumu; ''Neşeye Şarkı'': L.W. BEETHOVEN. Anlatım ve toplu söyleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Anlatım ve toplu söyleme Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Romantik dönem; ''Bir Rüya Bu'': Fr. SCHUBERT. Anlatım ve toplu söyleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Çağdaş Türk Müziği, ton-makam kavramı. Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Çağdaş Türk Müziği, ''Suda Balık Oynuyor'' Düz: E. TUĞCULAR. Anlatım ve toplu söyleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Uluslararası sanat müziğinin tarihsel gelişimi. Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Bilinen örneklerle senfoni, opera, konçerto, sonat, dinleti. Anlatım ve analiz yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
14 Türk Müziği, ''Turnalar'' Düz: H. AKAY. Anlatım ve toplu söyleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Bilinen örneklerle koro, oratoryo dinleti ve analizler. Bilgilerin genel tekrarı, eserlerin toplu seslendirilmesi. Anlatım ve analiz yapma, bilgilerin hatırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Uygulama değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Uygulama değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 09:17