Genel Bilgi
Kod | TTS238 |
Ad | Çoksesli Koro |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. OĞUZ ÖZTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. OĞUZ ÖZTÜRK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencide bireysel toplu şarkı söyleme yetisinin geliştirilmesi. Çoksesli müziğin algılanması ve uygulanması. Türk ve dünya koro edebiyatından (kendi orijinal dilleriyle) seçkin eserlerin seslendirilmesi. Genel nota bilgisinin geliştirilip, müzikal dinamiklerin öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Genel koro tekniklerinin gösterilmesi. Dünya koro edebiyatından seçkin örneklerin ve Türk Koro yapıtlarının tanıtılması, karşılaştırılması. Rönesans, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş dönemlerde dünya koro edebiyatına şekil veren yapıtlar hakkında öğrencilerde entelektüel kültür oluşturmak amaçlanmıştır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Egüz, S. 1976. Toplu Ses Eğitimi I, Ayyıldız Matbaası, Ürün Kodu 3577998, Ankara.
Notlar
Konu ile ilgili Makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, bireysel ve toplu şarkı okur. |
ÖÇ02 | Genel müzik bilgisi edinir. |
ÖÇ03 | Korolar hakkında genel bilgi edinir. |
ÖÇ04 | Türk ve dünya koro edebiyatını tanır. |
ÖÇ05 | Çalgı kullanabilmede avantajı olur. |
ÖÇ06 | Öğrenci, bilgileri öğretebilir, aktarabilir. |
ÖÇ07 | Öğrenci korolara aktif olarak katılabilir. |
ÖÇ08 | Öğrenci koro kurabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Müzik sanatı, genel bilgiler, nota, porte, sol anahtarı, sol- la sesi. | Nota eğitimi ve toplu ses alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Bireysel ses sınırı tespit çalışması (sop-tenor-bas-alto). Fa-mi notası, ses alıştırmaları, doku-biçim-tür. ''Al Mendili'' - ''Madımak'': S.EGÜZ. | Anlatım, alıştırmalar ve toplu söyleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Yaşamda çokseslilik, entonasyon, re-do sesİ, ''Dostluk'': Z. AYDINTAN. | Müzikal ayrıntılar ve toplu söyleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Müzikte çokseslilik. Türler; Türk müziği, klasik batı, pop, caz müziği. | Anlatım ve analiz yapma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
5 | Dönemler, Rönesans dönemi yorum ve stilleri ''Kış'': M.PRATERİU. | Anlatım ve toplu söyleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Barok Dönem Yorum ve Stilleri. ''Her Şey Ölümlüdür'': J.S.BACH. | Anlatım ve toplu söyleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Klasik dönem yorumu; ''Neşeye Şarkı'': L.W. BEETHOVEN. | Anlatım ve toplu söyleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Anlatım ve toplu söyleme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Romantik dönem; ''Bir Rüya Bu'': Fr. SCHUBERT. | Anlatım ve toplu söyleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Çağdaş Türk Müziği, ton-makam kavramı. | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Çağdaş Türk Müziği, ''Suda Balık Oynuyor'' Düz: E. TUĞCULAR. | Anlatım ve toplu söyleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Uluslararası sanat müziğinin tarihsel gelişimi. | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Bilinen örneklerle senfoni, opera, konçerto, sonat, dinleti. | Anlatım ve analiz yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
14 | Türk Müziği, ''Turnalar'' Düz: H. AKAY. | Anlatım ve toplu söyleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Bilinen örneklerle koro, oratoryo dinleti ve analizler. Bilgilerin genel tekrarı, eserlerin toplu seslendirilmesi. | Anlatım ve analiz yapma, bilgilerin hatırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |