Genel Bilgi
Kod | TTS210 |
Ad | Tekstil Yüzey Tasarımı 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HANDE BİLVAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HANDE BİLVAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tekstil Mazleme ve uygulama teknikleri kullanılarak, tekstil yüzeylerinde kompozisyon oluşturabilme.
Dersin İçeriği
Tasarım ve trend dergilerinden örnek görseller incelenerek; öğrenci yenilikçi tasarımları araştırmaya yönlendirilir. Tekstil teknikleri ve malzemelerini harmanlayarak ürün, kompozisyon oluşturma ve ürün ile bağlantı kurma becerisi geliştirilir.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Textiles Fiber to Fabric, Bernard P. Corbman The Fiber Arts Arts Book of Wearable Art Katherine Duncan Aimome. The New Textiles, Chloe Clochester, Thames And Hudson, London, 1996. International Textile Design, Mary Shoeser Lourence King Publishing, London, 1993 Textiles. A Handbook For Designers, Marypaul Yates, W.W. Norton and Company, London, 1996. Fashion, The Collection Of The Kyoto Costume Institute, Taschen, Kyoto, 2002.
Notlar
Doğanın kendisi- maco fotoğraf çekimleri- dergi ve kitaplardaki detay fotoğrafları-Moda giyimle ilgili süreli yayınlar, fuar broşürleri, trend analiz raporları, trend analiz web siteleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, tekstil ürünlerinin araştırıp, karışık olarak kullanmak suretiyle geleneksel ve yenilikçi uygulama yöntemleri olan nakış, aplike, dikiş baskı, vb. tekniklerini kullanır. |
ÖÇ02 | Öğrenci; tekstil malzemeleri olan; kumaş, doğal- yapay elyaf, lif ve iplik gibi farklı malzemeleri ile tekstil ürünlerini tanır. |
ÖÇ03 | Origami, kağıt katlama sanatı hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Kompozisyon kurallarını tekstil yüzeyi oluşturmada kullanarak iki ve üç boyutlu yüzeylerde uygular. |
ÖÇ05 | Farklı malzemeler ve tekstil tekniklerini kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, özgün ve konu bütünlüğünü koruyan üç boyutlu yüzey tasarımları oluşturur. |
ÖÇ06 | Hammadde, üretim teknolojileri ve yenilikçi tekstil yapılarındaki gelişmeler konusunda farkındalık kazanır. |
ÖÇ07 | Giyim Moda eğilimlerini takip ederek, yenilikleri uygulama ve tasarım oluşturma becerisini kazanır. |
ÖÇ08 | Oluşturduğu bir parça modülü çoğaltarak insan bedenine uyumlu giyilebilir sanat niteliğinde tasarıma dönüştürür. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği hakkında bilgilendirme. Malzemeleri tanıtılması | Güncel Trendler araştırılmalı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Origami sanatının Güncel Eğilimleri Üzerine sunum ve tartışma araştırmaya yönelme. | Araştırmalarda görsel varsa çıktıları alınmış olarak derse gelinmeli. Ve bilgiler düzenli olarak derlenmiş olmalı. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Origami tekniği ile kumaş yüzeylerde modül çalışması. 1 | eskiz çalışmaları başlamış olmalı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Origami tekniği ile kumaş yüzeylerde eskiz çalışması. 2 | Öğrenciler eskizleri tam olacak şekilde derse gelmeli ve malzemeler eksiksiz hazır olmalı. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Origami tekniği ile kumaş yüzeylerde modül ve eskiz çalışması-3 | Öğrenciler eskizleri tam olacak şekilde derse gelmeli ve malzemeler eksiksiz hazır olmalı. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Oklenen eskizlerin. 20x20cm paspartulu alanda çoğaltılması. | Öğrenciler eskizleri tam olacak şekilde derse gelmeli ve malzemeler eksiksiz hazır olmalı. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap |
7 | Oklenen eskizlerin. 20x20cm paspartulu alanda yerleştirilmesi. | Öğrenciler eskizleri tam olacak şekilde derse gelmeli ve malzemeler eksiksiz hazır olmalı. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
8 | Ara Sınav | vize | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | vize çalışmalarından en uygun 1 modülün seçilip. en az 3 boyut( küçük-orta-büyük) Boyutlandırarak çoğaltılması. | Öğrenciler eskizleri tam olacak şekilde derse gelmeli ve malzemeler eksiksiz hazır olmalı. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
10 | Seçilen modülün. en az 3 boyut( küçük-orta-büyük) Boyutlandırarak çoğaltılması. | Öğrenciler eskizleri tam olacak şekilde derse gelmeli ve malzemeler eksiksiz hazır olmalı. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Uygun giysi formunun oluşturulması için drapaj tekniğinin anlatımı. | Öğrenciler eskizleri tam olacak şekilde derse gelmeli ve malzemeler eksiksiz hazır olmalı. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | origami ile bütünleşen giysi tasarımının eskiz çalışmalarının değerlendirimlesi. | Öğrenciler eskizleri tam olacak şekilde derse gelmeli ve malzemeler eksiksiz hazır olmalı. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Uygun giysi formunun oluşturulması ve origami ile bütünleşen giysi tasarımına yerleştirilmesi. | Öğrenciler eskizleri tam olacak şekilde derse gelmeli ve malzemeler eksiksiz hazır olmalı. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Modüllerin giysi formuna yerleştirilmesi. | Öğrenciler eskizleri tam olacak şekilde derse gelmeli ve malzemeler eksiksiz hazır olmalı. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
15 | Uygun giysi formunun oluşturulması ve origami ile bütünleşen giysi tasarımı oluşturma. | Öğrenciler eskizleri tam olacak şekilde derse gelmeli ve malzemeler eksiksiz hazır olmalı. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları. | Final | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |