TTS210 Tekstil Yüzey Tasarımı 2

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TTS210
Ad Tekstil Yüzey Tasarımı 2
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. HANDE BİLVAR
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. HANDE BİLVAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Tekstil Mazleme ve uygulama teknikleri kullanılarak, tekstil yüzeylerinde kompozisyon oluşturabilme.

Dersin İçeriği

Tasarım ve trend dergilerinden örnek görseller incelenerek; öğrenci yenilikçi tasarımları araştırmaya yönlendirilir. Tekstil teknikleri ve malzemelerini harmanlayarak ürün, kompozisyon oluşturma ve ürün ile bağlantı kurma becerisi geliştirilir.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Textiles Fiber to Fabric, Bernard P. Corbman The Fiber Arts Arts Book of Wearable Art Katherine Duncan Aimome. The New Textiles, Chloe Clochester, Thames And Hudson, London, 1996. International Textile Design, Mary Shoeser Lourence King Publishing, London, 1993 Textiles. A Handbook For Designers, Marypaul Yates, W.W. Norton and Company, London, 1996. Fashion, The Collection Of The Kyoto Costume Institute, Taschen, Kyoto, 2002.

Notlar

Doğanın kendisi- maco fotoğraf çekimleri- dergi ve kitaplardaki detay fotoğrafları-Moda giyimle ilgili süreli yayınlar, fuar broşürleri, trend analiz raporları, trend analiz web siteleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci, tekstil ürünlerinin araştırıp, karışık olarak kullanmak suretiyle geleneksel ve yenilikçi uygulama yöntemleri olan nakış, aplike, dikiş baskı, vb. tekniklerini kullanır.
ÖÇ02 Öğrenci; tekstil malzemeleri olan; kumaş, doğal- yapay elyaf, lif ve iplik gibi farklı malzemeleri ile tekstil ürünlerini tanır.
ÖÇ03 Origami, kağıt katlama sanatı hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ04 Kompozisyon kurallarını tekstil yüzeyi oluşturmada kullanarak iki ve üç boyutlu yüzeylerde uygular.
ÖÇ05 Farklı malzemeler ve tekstil tekniklerini kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, özgün ve konu bütünlüğünü koruyan üç boyutlu yüzey tasarımları oluşturur.
ÖÇ06 Hammadde, üretim teknolojileri ve yenilikçi tekstil yapılarındaki gelişmeler konusunda farkındalık kazanır.
ÖÇ07 Giyim Moda eğilimlerini takip ederek, yenilikleri uygulama ve tasarım oluşturma becerisini kazanır.
ÖÇ08 Oluşturduğu bir parça modülü çoğaltarak insan bedenine uyumlu giyilebilir sanat niteliğinde tasarıma dönüştürür.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Estetik farkındalık kazanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriği hakkında bilgilendirme. Malzemeleri tanıtılması Güncel Trendler araştırılmalı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
2 Origami sanatının Güncel Eğilimleri Üzerine sunum ve tartışma araştırmaya yönelme. Araştırmalarda görsel varsa çıktıları alınmış olarak derse gelinmeli. Ve bilgiler düzenli olarak derlenmiş olmalı. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
3 Origami tekniği ile kumaş yüzeylerde modül çalışması. 1 eskiz çalışmaları başlamış olmalı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
4 Origami tekniği ile kumaş yüzeylerde eskiz çalışması. 2 Öğrenciler eskizleri tam olacak şekilde derse gelmeli ve malzemeler eksiksiz hazır olmalı. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
5 Origami tekniği ile kumaş yüzeylerde modül ve eskiz çalışması-3 Öğrenciler eskizleri tam olacak şekilde derse gelmeli ve malzemeler eksiksiz hazır olmalı. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
6 Oklenen eskizlerin. 20x20cm paspartulu alanda çoğaltılması. Öğrenciler eskizleri tam olacak şekilde derse gelmeli ve malzemeler eksiksiz hazır olmalı. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap
7 Oklenen eskizlerin. 20x20cm paspartulu alanda yerleştirilmesi. Öğrenciler eskizleri tam olacak şekilde derse gelmeli ve malzemeler eksiksiz hazır olmalı. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
8 Ara Sınav vize Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 vize çalışmalarından en uygun 1 modülün seçilip. en az 3 boyut( küçük-orta-büyük) Boyutlandırarak çoğaltılması. Öğrenciler eskizleri tam olacak şekilde derse gelmeli ve malzemeler eksiksiz hazır olmalı. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
10 Seçilen modülün. en az 3 boyut( küçük-orta-büyük) Boyutlandırarak çoğaltılması. Öğrenciler eskizleri tam olacak şekilde derse gelmeli ve malzemeler eksiksiz hazır olmalı. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
11 Uygun giysi formunun oluşturulması için drapaj tekniğinin anlatımı. Öğrenciler eskizleri tam olacak şekilde derse gelmeli ve malzemeler eksiksiz hazır olmalı. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
12 origami ile bütünleşen giysi tasarımının eskiz çalışmalarının değerlendirimlesi. Öğrenciler eskizleri tam olacak şekilde derse gelmeli ve malzemeler eksiksiz hazır olmalı. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Uygun giysi formunun oluşturulması ve origami ile bütünleşen giysi tasarımına yerleştirilmesi. Öğrenciler eskizleri tam olacak şekilde derse gelmeli ve malzemeler eksiksiz hazır olmalı. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Modüllerin giysi formuna yerleştirilmesi. Öğrenciler eskizleri tam olacak şekilde derse gelmeli ve malzemeler eksiksiz hazır olmalı. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
15 Uygun giysi formunun oluşturulması ve origami ile bütünleşen giysi tasarımı oluşturma. Öğrenciler eskizleri tam olacak şekilde derse gelmeli ve malzemeler eksiksiz hazır olmalı. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavları. Final Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 03:47