TTS323 Bilgisayar Destekli Tasarım 3

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TTS323
Ad Bilgisayar Destekli Tasarım 3
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. HANDE BİLVAR


Dersin Amacı

El çizimi ya da bilgisayar ortamında hazırlanmış olan özgün tasarımların , dijital ortamda metraj desene dönüştürülmesi, Gİysi teknik çizimlerin vektörel olarak dijital ortamda oluşturulması ve ürüne yönelik giydirme yöntemleri kullanarak etkili sunumlar oluşturabilmesidir.

Dersin İçeriği

Öğretim görevlisi öğrencilere, Adobe Illustrator görüntü işleme yazılımını farklı tekstil gruplarına yönelik tasarımlar yaratabilmelerini ve Giysi Tasarımı dersini destekleyici amaçlı Giysi Teknik Çizimini program araçlarını kullanarak vektörel biçimde çizme tekniklerini uygulamalı olarak öğretir. Öğrenciler tasarım-çizim becerisini geliştirici ve Adobe Illustrator görüntü işleme yazılımını etkin kullanmaya yönelik ödev ve projeleri hazırlayarak sunarlar.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur. Ancak öğrenci, daha önceki yarıyıllara ait bilgisayar destekli tasarım derslerini almadıysa ya da alıp başarısız olduysa bu dersten başarılı olamayabilir.

Kaynaklar

Öğrencinin ders sırasında kendi aldığı notlar, kaynak olarak kullanılacaktır.

Notlar

Tutorial videolar, internet kaynakları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu derste verilen eğitim sonunda öğrenci; bilgisayar ortamında, sayısal görüntü üretim ve işleme tekniklerine ait temel kavramları öğrenir
ÖÇ02 Nesne yönelimli bir programı (Adobe Illustrator) temel düzeyde öğrenerek vektör grafiği üretebilir. Vektör grafiği üretirken temel çizim tekniklerini kullanma becerisini edinir.
ÖÇ03 Moda illustrasyon bilgisini kullanarak, vektörel çizim teknikleriyle Moda ilustrasyon çizimleri yapar.
ÖÇ04 Vektörel ortamda çizdiği motifleri raportlama tekniklerine uygun şekilde metraj desene dönüştürür.
ÖÇ05 Vektörel temel çizim tekniklerini kullanarak Giysi Teknik Çizimleri hazırlar.
ÖÇ06 Vektörel metraj desenleri oluşturduktan sonra sonra, çizdiği moda ilüstrasyonu figürünün giysilerine yerleştirerek, etkili sunumlar yaratır.
ÖÇ07 Vektörel grafik oluşturma bilgisi ile kendi logo ve amblemini tasarlayabilir.
ÖÇ08 Kartvizit ve portfolyo ve afiş tasarımı yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. 3
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Estetik farkındalık kazanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş. Genel Bilgiler. Ders İçin Gerekli Malzemeler ve Dersin İşleyişi Hakkında Bilgilendirme Öğrenci bir önceki haftanın tekrarını yapmış olarak derse gelmeli. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
2 Adobe Illustratör vectorel görüntü işleme yazılımının tanıtımı. Addobe Photoshop ile arasındaki teknik farkın anlatımı. Öğrenci dergikitap vsgörselleri digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
3 Programınmoda tasarımına yönelik kullanım alanları. Dergi, gazete vb kaynakların ders sırasında taranması ve her öğrencinin farklı modelleri çözümleme çalışmaları yapması Öğrenci dergikitap vsgörselleri digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
4 Araçlarda Pen toolun teknik çizime yöneli uygulamalı anlatımı Öğrenci dergikitap vsgörselleri digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
5 Programın Araçlar menüsünün anlatımı ve belirlenen ürün gruplarına ait çizimler yapılarak programların kullanılması. Öğrenci dergikitap vsgörselleri digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
6 Seçilen modeller üzerinden teknik detayların program yardımı ile çalışılması Öğrenci dergikitap vsgörselleri digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
7 Tekstil dikim aksesuarlarının (düğme, fermuar vs) vektörel çizimi. Öğrenci dergikitap vsgörselleri digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Öğrenci sınava çalışmış olmalı. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Program aracılığı ile Giysi Tasarımına yönelik artistik model çalışmaları Öğrencikendi elçizmleriniyada hazır model fotolarını digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
10 Illustrator programı kullanılarak metraj desen çalışmasının yapılması. Öğrencikendi elçizmleriniyada hazır model fotolarını digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
11 Addobe Photoshop ve Illustrator programlarının ortak kullanıarak artistik model çizimlerin giydirilmesi. Öğrencikendi elçizmleriniyada hazır model fotolarını digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
12 Artistik model üzerinde Özgün tasarımların uygulanması. Öğrencikendi elçizmleriniyada hazır model fotolarını digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
13 Artistik model üzerinde Özgün tasarımların uygulanması Öğrencikendi elçizmleriniyada hazır model fotolarını digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 logo tasarımının anlatımı ve uygulanması Öğrencikendi elçizmleriniyada hazır model fotolarını digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 kartvizit tasarımı anlatımı ve uygulaması Öğrencikendi elçizmleriniyada hazır model fotolarını digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları. Öğrencikendi elçizmleriniyada hazır model fotolarını digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrencikendi elçizmleriniyada hazır model fotolarını digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS