Genel Bilgi
Kod | TTS302 |
Ad | örme tasarımı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAVVA HALAÇELİ METLİOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HAVVA HALAÇELİ METLİOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Örme makinaları ve elemanları hakkında genel bilgilerin verilmesi yanında, öğrencilerin teknik kriterlerle birlikte renk, iplik ve ham materyaller kullanarak örme kumaş koleksiyon geliştirmelerini sağlama
Dersin İçeriği
Düz ters örgüler, iğne pozisyonları ve güncel trendler doğrultusunda örme yüzey koleksiyonu geliştirme
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Bu dersle ilgili basılı kaynak yoktur.
Notlar
İlgili makaleler, İlgili internet kaynakları, tekstil tasarımı dergileri, moda dergileri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Atkı örme makinaları ve iğne yapılarının anlar. |
ÖÇ02 | Düz örgü (Süprem), ribana, haroşa, pike, interlock örgü yapılarını öğrenir. |
ÖÇ03 | Renk, biçim elemanları ve örme teknik kriterleri ile örme yüzey tasarım geliştirir. |
ÖÇ04 | el örmeciliğinde dokusal araştırmalar yapar |
ÖÇ05 | tasarım temalarını ifade edeceği hikaye panolarını yaratır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | 1. Giriş: Örmeciliğin tanımı, atkı ve çözgü örmeciliği, Örme makinalarında temel elemanlar, atkı örme makinalarının sınıflandırılma | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | 2. Örme makinalarında iğne çeşitleri ve ilmek oluşumu | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Düz ve yuvarlak örme makineleri, düz örme makinelerinde tek ve çift sıra iğne (rib) ile kumaş oluşumu | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İğne pozisyonları: askı, atlama, ilmek aktarımı, haroşa örgü oluşumu | örme kumaş örnek kataloğu için araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
5 | Yuvarlak örme makinesinde oluşan örgüler: tek yataklı (süprem, single jersey) | örme kumaş örnek kataloğu için araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
6 | Çift yataklı:örme makinesinde oluşan örgüler (ribana) | örme kumaş örnek kataloğu için araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
7 | Çift yataklı:örme makinesinde oluşan örgüler (ribana 2x2) | örme kumaş örnek kataloğu için araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | vize sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Düz örgü yapısının renkli gösterimi | Ödev:Düz örgü yapısı ile oluşturulmuş 10x 10 cm boyutunda eskiz hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
10 | Ribana ve haroşanın renkli gösterimi | Ödev: Ribana örgü yapısı ile oluşturulmuş 10x 10 cm boyutunda eskiz hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
11 | Askı, atlama ve ilmek aktarımının gösterimi | Ödev: Haroşa örgü yapısı ile oluşturulmuş 10x 10 cm boyutunda eskiz hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
12 | Trend tespiti, Tema seçimi | Ödev: Askı ve atlama pozisyonları ile oluşturulmuş 10x 10 cm boyutunda eskiz hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
13 | storyboard hazırlama ve eskiz | Tema araştırması, renk skalası belirleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
14 | Eskizlerin değerlendirilmesi | Ödev: Temaya bağlı askı, atlama ilmek aktarma ile oluşturulmuş eskiz | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
15 | tasarım geliştirme, elde örme | Ana tasarım ve uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |