TTS302 örme tasarımı

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TTS302
Ad örme tasarımı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HAVVA HALAÇELİ METLİOĞLU


Dersin Amacı

Örme makinaları ve elemanları hakkında genel bilgilerin verilmesi yanında, öğrencilerin teknik kriterlerle birlikte renk, iplik ve ham materyaller kullanarak örme kumaş koleksiyon geliştirmelerini sağlama

Dersin İçeriği

Düz ters örgüler, iğne pozisyonları ve güncel trendler doğrultusunda örme yüzey koleksiyonu geliştirme

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Bu dersle ilgili basılı kaynak yoktur.

Notlar

İlgili makaleler, İlgili internet kaynakları, tekstil tasarımı dergileri, moda dergileri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Atkı örme makinaları ve iğne yapılarının anlar.
ÖÇ02 Düz örgü (Süprem), ribana, haroşa, pike, interlock örgü yapılarını öğrenir.
ÖÇ03 Renk, biçim elemanları ve örme teknik kriterleri ile örme yüzey tasarım geliştirir.
ÖÇ04 el örmeciliğinde dokusal araştırmalar yapar
ÖÇ05 tasarım temalarını ifade edeceği hikaye panolarını yaratır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Estetik farkındalık kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 1. Giriş: Örmeciliğin tanımı, atkı ve çözgü örmeciliği, Örme makinalarında temel elemanlar, atkı örme makinalarının sınıflandırılma araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 2. Örme makinalarında iğne çeşitleri ve ilmek oluşumu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Düz ve yuvarlak örme makineleri, düz örme makinelerinde tek ve çift sıra iğne (rib) ile kumaş oluşumu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 İğne pozisyonları: askı, atlama, ilmek aktarımı, haroşa örgü oluşumu örme kumaş örnek kataloğu için araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
5 Yuvarlak örme makinesinde oluşan örgüler: tek yataklı (süprem, single jersey) örme kumaş örnek kataloğu için araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
6 Çift yataklı:örme makinesinde oluşan örgüler (ribana) örme kumaş örnek kataloğu için araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
7 Çift yataklı:örme makinesinde oluşan örgüler (ribana 2x2) örme kumaş örnek kataloğu için araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav vize sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Düz örgü yapısının renkli gösterimi Ödev:Düz örgü yapısı ile oluşturulmuş 10x 10 cm boyutunda eskiz hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
10 Ribana ve haroşanın renkli gösterimi Ödev: Ribana örgü yapısı ile oluşturulmuş 10x 10 cm boyutunda eskiz hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
11 Askı, atlama ve ilmek aktarımının gösterimi Ödev: Haroşa örgü yapısı ile oluşturulmuş 10x 10 cm boyutunda eskiz hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
12 Trend tespiti, Tema seçimi Ödev: Askı ve atlama pozisyonları ile oluşturulmuş 10x 10 cm boyutunda eskiz hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
13 storyboard hazırlama ve eskiz Tema araştırması, renk skalası belirleme Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
14 Eskizlerin değerlendirilmesi Ödev: Temaya bağlı askı, atlama ilmek aktarma ile oluşturulmuş eskiz Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
15 tasarım geliştirme, elde örme Ana tasarım ve uygulamaları Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS