Genel Bilgi
Kod | TTS429 |
Ad | Dokuma Tasarımı 5 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEVİM TUĞBA ARABALI KOŞAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SEVİM TUĞBA ARABALI KOŞAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kullanım alanı göz önünde bulundurularak farklı malzeme ile çağdaş tasarımlar yapıp koleksiyon oluşturmak.
Dersin İçeriği
Hangi malzeme ile hangi tasarımı yapabileceğini kavratıp bu tasarımın ev tekstili mi ya da giysilik kumaş olarak uygulanabileceğini özümsetmek ve bunların tümü ile koleksiyon bilincini harmanlatmak.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Structure and Surface, Contemporary Japanese Textiles, Cara McCARTY Matilda MCQUAID, The Museum of Modern Art, Harry N. Abrams Inc., New York, 1998 Techno Textiles II , E. Sarah BRADDOCK & Marie O Mahony , Thames and Hudson, Chine, 2005 Elements Of Weaving, A Complete Introduction To The Art And Techniques, Azalea Stuart THORPE and Jack Lenor LARSEN, Doubleday Company, INC., New York, 197
Notlar
Trend eğilimleri ve internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hangi malzeme ile hangi tasarım yapabileceğini ve bu yaptığı tasarımı ne şekilde sunabileceğini bilir. |
ÖÇ02 | Kumaş koleksiyonu hazırlar ve hazırladığı kumaş koleksiyonunu kullanım alanına göre uygular ve sunar. |
ÖÇ03 | Moda trendlerini takip edip, kendi tasarımlarını hayata geçirir. |
ÖÇ04 | Tasarımlardan üretime geçiş sürecinde teknik, hammadde, iplik özelliklerini doğru analiz ederek uygun üretim çözümlemelerini yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kumaş koleksiyonu hazırlığı için gelecek sezon trendleri araştırılır. | Magazin, internet, mağazalardan araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
2 | Yazılı kaynak ve piyasa araştırması, Firmalara ait katalog ve kumaş incelemeleri, Sezon Trendlerinin ve güncel kumaş fuarlarındaki yenilik ve gelişmeler araştırılır. | Magazin, internet, mağazalardan araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
3 | Çeşitli teknikler üzerine araştırmalar ve malzeme özellikleri, malzeme ve kullanılacak tekniklerin incelenmesi ve eskiz tasarım çalışmaları | Herkes kendi grubu için malzeme, renk, örgü,.. araştırmasına girer | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Ders ile ilgili kaynakların incelenmesi ve proje konusunun belirlenmesi | Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Belirlenmiş konu hakkında devam eden ilham kaynağı olabilecek görsel materyal ve kütüphane araştırması | Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Seçilen konu hakkında öğrencinin hazırladığı Powerpoint sunumu ve eskiz çalışmalarının ve hikaye paftasının hazırlanmasının başlaması | Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
7 | Gruplara göre seçimler yapılır ve tezgahta tasarımların dokunmasına başlanır. | Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Eskiz ve tasarım teslimleri | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Ana dokuma hazırlıkları | Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Ana dokuma oluşumu | Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Varyant dokuma | Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Kombin dokuma | Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Tasarım ve uygulama çalışmaları | Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Proje hazırlığı | Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Tasarımların sunumları ve öğrenci savunmaları | Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | proje teslimleri | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl sonu Sınavlaroı | Eskiz ve tasarım teslimleri | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |