TTS429 Dokuma Tasarımı 5

6 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TTS429
Ad Dokuma Tasarımı 5
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SEVİM TUĞBA ARABALI KOŞAR


Dersin Amacı

Kullanım alanı göz önünde bulundurularak farklı malzeme ile çağdaş tasarımlar yapıp koleksiyon oluşturmak.

Dersin İçeriği

Hangi malzeme ile hangi tasarımı yapabileceğini kavratıp bu tasarımın ev tekstili mi ya da giysilik kumaş olarak uygulanabileceğini özümsetmek ve bunların tümü ile koleksiyon bilincini harmanlatmak.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Structure and Surface, Contemporary Japanese Textiles, Cara McCARTY Matilda MCQUAID, The Museum of Modern Art, Harry N. Abrams Inc., New York, 1998 Techno Textiles II , E. Sarah BRADDOCK & Marie O Mahony , Thames and Hudson, Chine, 2005 Elements Of Weaving, A Complete Introduction To The Art And Techniques, Azalea Stuart THORPE and Jack Lenor LARSEN, Doubleday Company, INC., New York, 197

Notlar

Trend eğilimleri ve internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hangi malzeme ile hangi tasarım yapabileceğini ve bu yaptığı tasarımı ne şekilde sunabileceğini bilir.
ÖÇ02 Kumaş koleksiyonu hazırlar ve hazırladığı kumaş koleksiyonunu kullanım alanına göre uygular ve sunar.
ÖÇ03 Moda trendlerini takip edip, kendi tasarımlarını hayata geçirir.
ÖÇ04 Tasarımlardan üretime geçiş sürecinde teknik, hammadde, iplik özelliklerini doğru analiz ederek uygun üretim çözümlemelerini yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 1
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. 2
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. 1
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Estetik farkındalık kazanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kumaş koleksiyonu hazırlığı için gelecek sezon trendleri araştırılır. Magazin, internet, mağazalardan araştırma yapılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
2 Yazılı kaynak ve piyasa araştırması, Firmalara ait katalog ve kumaş incelemeleri, Sezon Trendlerinin ve güncel kumaş fuarlarındaki yenilik ve gelişmeler araştırılır. Magazin, internet, mağazalardan araştırma yapılır Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
3 Çeşitli teknikler üzerine araştırmalar ve malzeme özellikleri, malzeme ve kullanılacak tekniklerin incelenmesi ve eskiz tasarım çalışmaları Herkes kendi grubu için malzeme, renk, örgü,.. araştırmasına girer Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Ders ile ilgili kaynakların incelenmesi ve proje konusunun belirlenmesi Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
5 Belirlenmiş konu hakkında devam eden ilham kaynağı olabilecek görsel materyal ve kütüphane araştırması Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Seçilen konu hakkında öğrencinin hazırladığı Powerpoint sunumu ve eskiz çalışmalarının ve hikaye paftasının hazırlanmasının başlaması Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
7 Gruplara göre seçimler yapılır ve tezgahta tasarımların dokunmasına başlanır. Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Eskiz ve tasarım teslimleri Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Ana dokuma hazırlıkları Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
10 Ana dokuma oluşumu Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Varyant dokuma Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Kombin dokuma Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Tasarım ve uygulama çalışmaları Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Proje hazırlığı Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Tasarımların sunumları ve öğrenci savunmaları Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları proje teslimleri Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl sonu Sınavlaroı Eskiz ve tasarım teslimleri Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 154
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,16
AKTS 6 AKTS