TTS430 Drapaj 2

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TTS430
Ad Drapaj 2
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Mine CERANOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. Mine CERANOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Üretim pratiğinin önemi aktarılarak günümüz houte couture atölyelerinde uygulanan bilgi ve becerinin ortaya konması. Drapaj atölyesinde uyulması gereken esasların aktarılması. Özgün bir modelin drapaj tekniği ile hazırlayarak giysinin bütününü görme ve kalıp hazırlanması. Araştırma, geliştirme, karar verme ve yaratıcılığı geliştirmeye yönelik çalışmalar. Giysi şeklinin amerikan bezi ya da uygun kağıtlarla çalışılabilecek vücuda veya mankene uygulanması ve giysi kalıbının elde edilebilmesi.

Dersin İçeriği

Drapaj tekniği ile yaratıcı kalıp denemelerinin uygulanması.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Semiye Bottan, "Pratik Drapaj ve Kalıp Çözümleri, İstanbul. Connie Amaden-Crawford, "The Art Of Fashion Draping", Fairchild Books. E. Dridi, Wrap & Drape Fashion History, Design & Drawing, Pepin Press, Malaysia: 2007. T. Nakamichi, Pattern Magic 1, Laurence King Publishing, London: 2010. T. Nakamichi, Pattern Magic 2, Laurence King Publishing, London: 2011. T. Nakamichi, Pattern Magic 3, Laurence King Publishing, London: 2016. Z. Nudelman, The Art Of Couture Sewing, Bloomsbury Publishing, London: 2016

Notlar

Çeşitli drapaj videoları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci, değişik model özelliği taşıyan, fazla kesikli, asimetrik drapeli modellerini uygular.
ÖÇ02 Öğrenciler, özgün modeller uygular.
ÖÇ03 Öğrenciler, özgün bir modeli drapaj tekniği ile hazırlayarak giysinin bütününü görür.
ÖÇ04 Öğrenci, kalıp sistemleriyle model özelliği tam olarak uygulanamayan giysilerin kalıplarını manken üzerinde uygular.
ÖÇ05 Öğrenciler, özgün bir modeli drapaj tekniği ile hazırlayarak kalıplarını çıkarır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Estetik farkındalık kazanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Yaratıcı düşünme yaklaşımları, süreç ve ürün kavramları. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 3 (üç) boyutlu giysi tasarımının önemi ve aşamaları. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 3 (üç) boyutlu giysi tasarımı ile öne çıkan modacılar Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 3 (üç) boyutlu giysi tasarımı örneklerin araştırılması Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Seçilen örneklerin model analizi (Örnek Model 1) Model araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Seçilen örneklerin model analizi (Örnek Model 2) Model araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Yazılı sınav için kaynaklara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Seçilen örneklerin model analizi (Örnek Model 3) Model araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 3 (üç) boyutlu etek tasarımı yapma Malzeme temin etme. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
11 3 (üç) boyutlu eteğin kalıbını çıkarma Malzeme temin etme. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 3 (üç) boyutlu eteğin dikimini yapma Malzeme temin etme. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 3 (üç) boyutlu elbise tasarımı yapma Malzeme temin etme. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 3 (üç) boyutlu elbisenin kalıbını çıkarma Malzeme temin etme. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 3 (üç) boyutlu elbisenin dikimini yapma Malzeme temin etme. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav içain kaynaklara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav içain kaynaklara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 10:24