ETS200 EM Dalgaların Biyolojik Etkileri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ETS200
Ad EM Dalgaların Biyolojik Etkileri
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Eşref ERDOĞAN


Dersin Amacı

Bu derste, Elektromanyetik alanların tanıtılması ve bunların ne gibi biyolojik etkilerinin olabileceğinin öğrenilmesi amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Elektrik Alanlar, Manyetik alanlar, elektromanyetik alanların oluşumları, özellikleri ve etkileri

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Öğretim Elamanın Ders notları

Notlar

Öğretim Elamanın Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Elektrik alanları tanır.
ÖÇ02 Magnetik alanları tanır.
ÖÇ03 Elektromanyetik alanları çözümler
ÖÇ04 Elektromagnetik spektrumu uygular
ÖÇ05 Radyo dalgası, mikrodalga, kızılötesi etkilerini analiz eder.
ÖÇ06 Morötesi, X ışını, gama ışını etkilerini analiz eder.
ÖÇ07 Elektromagnetik dalgaların biyolojik etkilerini gösterir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli bilgiye sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektronik ile ilgili kavramları ve elektronik devre elemanlarını tanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olur.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleğine yönelik işletmelerin kurumsal yapılarını tanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektronik Teknolojisi alanında öğrendiklerini bağımsız olarak uygulayabildiğini gösterir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili gerekli olan bilgisayar yazılım ve donanımlarını, modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kontrol Sistemleri, Elektrik Motorları, Güç Elektroniği, Sensörler, Transdüserler, PLC, Mikroişlemciler, Sayısal Elektronik ve Analog Elektronik hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Takım çalışması veya bireysel çalışmada elektronikle ilgili sorunlarda çözüm üretebilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Elektronik devrelerin arıza analizinde ölçme aygıtlarını etkin bir şekilde kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Elektrik alanların oluşumları özellikleri Konu ile ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Elektrik alanların oluşumları özellikleri ile gili problem çözümleri Konu ile ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Manyetik alanlar Konu ile ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Manyetik alanlar ile ilgili problem çözümleri Konu ile ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Elektromanyetik spektrum Konu ile ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Gösteri
6 Radyo bölgesi ve etkileri Konu ile ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
7 Mikrodalga bölgesi ve etkileri Konu ile ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kızılötesi bölgesi ve etkileri Konu ile ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Görünür bölge ve etkileri Konu ile ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
11 Morötesi bölge ve etkileri Konu ile ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 X-Işını bölgesi ve etkileri Konu ile ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Gama ışını bölgesi ve etkileri Konu ile ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Radyoaktivite ve etkileri Konu ile ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Projelerin değerlendirilmesi Konu ile ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu ile ilgili araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu ile ilgili araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS