HMS119 Tıbbi Terminoloji

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HMS119
Ad Tıbbi Terminoloji
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. Ece KURT
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. Ece KURT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenci hemşirelerin karşılaşabilecekleri tıbbi terimler hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Terminolojiye Giriş, Anatomik Terminoloji, Bilim Dalları İle İlgili Kök Sözcüklerin Tanıma Ve Tanımlama, Önekler, Sonekler, Genel Sistem Terminolojisi

Dersin Ön Koşulu

yoktur

Kaynaklar

1. Stanfield P. Temel Tıbbi Terminoloji. Nobel Akademik Yayıncılık. 2. Hemşirelik Terimleri Sözlüğü. TDK Yayınları. 3. Dikmetaş Yardan, E. Sağlık Hizmetlerinde Tıbbi Terminoloji. Nobel Akademik Yayıncılık.

Notlar

Bilimsel Makale. Babacan, S. ve ark. (2016). Tıbbi Terminoloji Hakkında Öğrencilerin ve Çalışanların Görüşleri. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 42 (2-3) 89-92.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mesleki ortak dil kullanımını teşvik eder
ÖÇ02 Terimleri ek ve köklerine göre ayırt edebilme
ÖÇ03 Terimleri doğru telaffuz edebilme
ÖÇ04 Anatomik yön ve bölgeleri sayabilme
ÖÇ05 Anatomik yön ve bölgeleri gösterebilme
ÖÇ06 Sistemlere göre kullanılan terimleri sıralayabilme
ÖÇ07 Tıp bilim dilindeki kısaltmaların kullanılabilmesi
ÖÇ08 Klinik uygulamalar sırasında karşılaşılacak tıbbi terimleri kavrama
ÖÇ09 Klinik uygulamalar sırasında tıbbi terminolojiyi daha doğru kullanma


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tıbbi Terminoloji Kavramı Ve Dersin Amacı Powerpoint sunumu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Tıbbi Terminolojide Kullanılan Ekler Örnekler hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Anatomik Bölgelere Göre Tıbbi Terminoloji Anatomik bölgeleri resmederek anlatma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Gösterip Yaptırma
4 Sistemlere Göre Tıbbi Terminoloji Tıbbi terimler genel sistemlere uygun ayrılarak hazırlanacak Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
5 Hemşirelerin Çalışma Alanlarına Göre Tıbbi Terminoloji Terimlerin gruplara ayrılarak listelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Örnek Makalelerin Okunması Örnek makaleler bulunması Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
7 Sınava Yönelik Ön Çalışma Konuların tekrarı için özet çıkarma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
8 Ara Sınav Soruların hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hareket sistemine ilişkin terimler Sisteme ait terimlerin seçilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
10 Üriner sisteme ilişkin terimler Sisteme ilişkin sık kullanılan terimlerin seçilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Kadın üreme sistemine ilişkin terimler Kadın üreme sistemine ilişkin terimlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
12 Erkek üreme sistemine ilişkin terimler Erkek üreme sistemine ilişkin sık kullanılan terimlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
13 Solunum sistemi terimleri Solunum sistemine ilişkin terimlerin seçilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Sindirim sistemi terimleri Konuya ilişkin terimlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Dolaşım sistemi terimleri Dolaşım sisteminde rol oynayan kavramların yazılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ödev Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Final Sınavları Yazılı soruların hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 11:24