HMS125 Hemşirelikte kültürel faaliyetler ve halk dansları

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HMS125
Ad Hemşirelikte kültürel faaliyetler ve halk dansları
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Osman BİLGİN


Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin ekip çalışmasına uyum sağlaması, kültür konusunda farkındalık kazanmaları; Adana kültürünü öğrenmeleri ve Adana yöresi halk danslarını öğrenmesidir.

Dersin İçeriği

Kültür, hemşirelikte kültür, Adana kültürü, Halk dansları, Yöresel halk dansları, Adana yöresi halk dansları

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Sümbül, M. (2004). Adana, gaziantep, hatay, kahramanmaraş bölgesi halk oyunlarının yapısal özellikleri ve karşılaştırmalı analizi. Yayımlanmamış doktora tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. KELEŞOĞLU S. HALK DANSLARI ÖĞRETİMİ. İZGE YAYINCILIK.2022.ISBN: 978-605-9763-48-6

Notlar

Sümbül, M. (2005). Kültürel Değişim Bağlamında Halk Oyunları Geleneği ve Bir Örnek Uygulama Olarak Adana-Osmaniye Halk Oyunları. Halk Kültüründe Değişim Uluslararası Sempozyumu Bildirileri. Kültür ve Turizm Bakanlığı–Kocaeli Üniversitesi-Motif Halk Oyunları Eğitim ve Öğretim Vakfı, 17-18. Sümbül, M. (2010). An Etnocoreological Analysis Of Regional Folk Dance Of Şirvani. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(1), 36-44. Sümbül, M. (1995). Adana halk oyunlarının sistematik analizi. Yüksek Lisans. https://www.youtube.com/channel/UClPat5mal0jTvuN0ArBBBmQ


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ekip çalışmasına uyum sağlar
ÖÇ02 Kültür kavramını bilir
ÖÇ03 Kültürel farklılıklar konusunda farkındalık kazanır
ÖÇ04 Adana ili kültürünü bilir
ÖÇ05 Adana yöresi halk dansları hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ06 Adana yöresi halk danslarını uygulayabilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı Video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Kültür kavramı Video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Çukurova kültürü Video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Adana kültürü Video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Adana ili halk dansları tanıtımı Video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Kırıkhan dansı temel figürleri - ekip çalışması Video izleme Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım
7 Halebi dansı temel figürleri - ekip çalışması Video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Alıştırma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Temur Ağa dansı temel figürleri - ekip çalışması Video izleme Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
10 Adana halayı temel figürleri - ekip çalışması Video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 Topal kız dansı temel figürleri - ekip çalışması Video izleme Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
12 Adana yöresi kına kültürü - ekip çalışması Video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Acem dansı temel figürleri - ekip çalışması Video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 Kozanoğlu dansı temel figürleri - ekip çalışması Video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Çiftetelli dansı temel figürleri - ekip çalışması Video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Alıştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Alıştırma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS