Genel Bilgi
Kod | HMS125 |
Ad | Hemşirelikte kültürel faaliyetler ve halk dansları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Osman BİLGİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Osman BİLGİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin ekip çalışmasına uyum sağlaması, kültür konusunda farkındalık kazanmaları; Adana kültürünü öğrenmeleri ve Adana yöresi halk danslarını öğrenmesidir.
Dersin İçeriği
Kültür, hemşirelikte kültür, Adana kültürü, Halk dansları, Yöresel halk dansları, Adana yöresi halk dansları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Sümbül, M. (2004). Adana, gaziantep, hatay, kahramanmaraş bölgesi halk oyunlarının yapısal özellikleri ve karşılaştırmalı analizi. Yayımlanmamış doktora tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. KELEŞOĞLU S. HALK DANSLARI ÖĞRETİMİ. İZGE YAYINCILIK.2022.ISBN: 978-605-9763-48-6
Notlar
Sümbül, M. (2005). Kültürel Değişim Bağlamında Halk Oyunları Geleneği ve Bir Örnek Uygulama Olarak Adana-Osmaniye Halk Oyunları. Halk Kültüründe Değişim Uluslararası Sempozyumu Bildirileri. Kültür ve Turizm Bakanlığı–Kocaeli Üniversitesi-Motif Halk Oyunları Eğitim ve Öğretim Vakfı, 17-18. Sümbül, M. (2010). An Etnocoreological Analysis Of Regional Folk Dance Of Şirvani. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(1), 36-44. Sümbül, M. (1995). Adana halk oyunlarının sistematik analizi. Yüksek Lisans. https://www.youtube.com/channel/UClPat5mal0jTvuN0ArBBBmQ
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ekip çalışmasına uyum sağlar |
ÖÇ02 | Kültür kavramını bilir |
ÖÇ03 | Kültürel farklılıklar konusunda farkındalık kazanır |
ÖÇ04 | Adana ili kültürünü bilir |
ÖÇ05 | Adana yöresi halk dansları hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ06 | Adana yöresi halk danslarını uygulayabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | Video izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kültür kavramı | Video izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Çukurova kültürü | Video izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Adana kültürü | Video izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Adana ili halk dansları tanıtımı | Video izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kırıkhan dansı temel figürleri - ekip çalışması | Video izleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
7 | Halebi dansı temel figürleri - ekip çalışması | Video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Alıştırma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Temur Ağa dansı temel figürleri - ekip çalışması | Video izleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Adana halayı temel figürleri - ekip çalışması | Video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Topal kız dansı temel figürleri - ekip çalışması | Video izleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Adana yöresi kına kültürü - ekip çalışması | Video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Acem dansı temel figürleri - ekip çalışması | Video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Kozanoğlu dansı temel figürleri - ekip çalışması | Video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | Çiftetelli dansı temel figürleri - ekip çalışması | Video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Alıştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Alıştırma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |