Genel Bilgi
Kod | HML114 |
Ad | Beslenme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ebru MELEKOĞLU BAYRAM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Ebru MELEKOĞLU BAYRAM
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Beslenmenin temel bilgi ve ilkelerini öğreterek beslenme, sağlık etkileşimini bilen ve bu bilgilerini pratiğe aktaran hemşireler yetiştirmektir.
Dersin İçeriği
Beslenmenin temel bilgisi, Beslenme sağlık etkileşimi, Özel durumlarda beslenme, Bebek, çocuk beslenmesi, Besin ögeleri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Baysal A. (2021). Beslenme. Hatipoğlu yayınevi
Notlar
Uluslararası Beslenme ve Diyet Dergileri (Euro. J. Clin. Nutr. JADA, Am J ClinNutr vb.)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Beslenmenin sağlık açısından önemini bilir |
ÖÇ02 | Besinlerin enerji değerlerinin saptanmasını; vücuttaki enerji harcamasını ve ölçüm yöntemlerini öğrenir; enerji dengesinin sağlanarak vücut ağırlığının dengede tutulmasını bilir. |
ÖÇ03 | Gebe,emzikli kadın;bebek,çocuk beslenmesinin özelliklerini bilir. |
ÖÇ04 | Özel durumlarda beslenme özelliklerini bilir. |
ÖÇ05 | Beslenme, sağlık etkileşimini bilir ve bu bilgilerini pratiğe aktarır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | BESLENMENİN ÖNEMİ; BESLENME ,SAĞLIK İLİŞKİSİ | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | KARBONHİDRATLAR | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | YAĞLAR | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | PROTEİNLER | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | BESİNLERİN ENERJİ DEĞERİ | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | ENERJİ HARCANMASININ SAPTANMASI VE BİREYLERİN ENERJİ GEREKSİNİMLERİNİN HESAPLANMASI | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | SUYUN BESLENMEDEKİ ÖNEMİ | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | ELEKTROLİT MİNERALLER (SODYUM, POTASYUM, KLOR) VE KALSİYUM, FOSFOR) | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | MAGNEZYUM, DEMİR, BAKIR, İYOT, FLORİD, ÇİNKO, MANGANEZ, KROM, MOLİBDEN, KÜKÜRT, KOBALT, SELENYUM;AĞIR METALLER VE TOKSİK ETKİLERİ | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | A,D,E,K VİTAMİNLERİ | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | TİAMİN, RİBOFLAVİN, NİASİN, ,VİTAMİN B6, FOLİK ASİT, VİTAMİN B12, PANTOTENİK ASİT, BİOTİN | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | GEBELİKTE VE EMZİKLİLİKTE BESLENME | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | BEBEK VE ÇOCUK BESLENMESİ | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | ÖZEL DURUMLARDA BESLENME | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |